Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 1310 ggr
Caspianowner
0

Hoppglad häst

Hoppglad häst

Inte någon skönhet i fråga om teknik, men hon är otroligt charmerande när hon iallafall tar sig till att visa att hon kan hon med.

Ingen styr henne hon utför det här alla hoppen på helt eget initiativ.

Birke
0

Det syns att hon verkligen gillar det :D

HannaT
0

Haha.. jisses vad söt :P

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Invisible
0

Ush, vilken jobbig och svårtränad häst! Flört

Caspianowner
0

Kanske ska tillägga att hästen är inte varken inriden eller körd. Hon är 11 år och gått som avelssto nere i Frankrike fram tills vi köpte henne 2008. Tycker hon är helt fantastisk med att göra det här trotts att hon inte alls har blivit tränad för saken. Vid ett senare tillfälle efter detta filmades så har hon gjort om samma procedur.

Nästa år ska jag sattsa på att betäcka henne med en minst lika hoppglad självständig herre.  Han finns att se på You Tube för den som vill se den hingsten. Har samma uppvisande fenomen som det här stoet.

lisette
0

man kan ju inte påstå att hon inte gillar det. ;)

Zaphix
0

Vasd söt hon är. Glad

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Cevir
0

Man såg verkligen att hon gillade det! Skrattande
Otroligt söt häst också. Glad

/ Sara & Casper

Caspianowner
0

Hoppar för att han blir glad av besöket

Den här hästen, som för övrigt är en hingst, har det här som en ritual när man kommer in till hans hage för att ta sig en kosestund med honom.

Så när man som oftast kommer in tar han sig först en sväng över sitt hinder som han har uppstallt i sin hage. Kan ibland bli fler språng en ett. Sen kommer han till dig och vill ha sin kosestund.

Skillnadern mellan ovan hästen och han här är att de är för övrigt. totalt helt olika i sin personlighet. Men gemensamt har de att de gillar det här med att hoppa.

Det är han som ska få bli fadern till avkomman med stoet här ovan.

Intressant ska det bli om det här fenomenet med att gilla att hoppa på egna initiativ kommer att nedärvas till deras gemensamma avkomma.

Som ni också kan se på filmen så finns det inga band eller annat som styr han till hindret. Jag kommer bara in i hagen  så kommer han från ena sidan och springer förbi diagonalt över till andra sidan och vänder upp mot hindrets riktning och hoppar därpå över.  Man kan se klart att han är klart målmedeveten i det han ska snart utföra.

Birke
0

#8 blir säkert en bra kombination :P

Kattapult
0

haha gud så söta :)

kiwicore
0

haha villken söting, bara springer frammochtbx xD

Minetta
0

Haha vad sööt :P konstigt att hon vägrade där på slutet dock..

swedensess
0

#8 det kommer nog bli en liten hoppkanon av det fölet ;)

carrrrrooooo
0

så där gör mitt varmblodssto oxå.. film kommer på henne oxå har bara inte orkat ladda upp dom ännu.. men hon springer oxå fram och tillbaka:) men ibland kan hon få ett litet stopp i ett hörn men om man bara smackar en gång så springer hon och hoppar hon ser oxå mykt glad ut:) det är så himla roligt att se när dom är så glada och possetiva och väljer själva vad dom vill göra utan tvång:) som sagt film kommer!:)

Caspianowner
0

# 14

Ska bli kul att se filmen !