Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2193 ggr
Elshira
0

Flugmedel som fungerar?

Alla säger väll nästan olika, men jag (och säkert många andra) vill ha tipps på de flugmedel ni testat som fungerat allra bäst!

Skriv ner namnet på flugmedelet, hur det verkade och hur bra, och gärna pris (och storleken på faskan vid den volymen). En bild kan ju ockå vara vra bra^^

Hoppas vi kan få tag på lite bra tipps!

Hakuna matata!

Marrsson
0

De finns massor av trådar med detta men jag förstår dig!

Det bästa om du frågar mig är Absorbine Ultra shield! Grymt bra! Drygt! Säljes på Granngården bla för 299kr och det är värt varje krona!

Du sprayar på din häst i två till tre dagar och du har ett fullgott skydd i en vecka!

Tänk bara på att det är livstids karens på medlet. (som så många andra insekts bekämpningsmedel)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Birke
0

Citronella kör jag med.

Cilla89a
0

Håller med #1 Absorbine är SUPERBRA!
Den senaste veckan då värmen fullkomligt exploderade, exploderade även dem små äckliga krypen och hästarna har varit ORDENTLIGT irriterade i veckan, så idag köpte jag Absorbine (använde det även förra året).. Märkte skillnad direkt, även nu ikväll, så brukar hästarna stå vid grinden och hänga på kvällen och vilja in, för knotten är inte nådiga, ikväll stod dem oberörda och betade trotts massor av knott..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

emeliekarlssoonn
0

Effol Bromsblockerare. Luktar som tjära men funkar riktigt bra! Iaf mot de större krypen. Hade dock en del flugor runt oss när vi red ut idag trots att jag sprayade på det innan vi red iväg. Vet inte riktigt vad det går på då priset varierar mellan olika affärer. men tror det ligger mellan 150-300 kr.

WhoCares-01
0

den här har jag =)  vet inte riktigt va den kostar men de ligger väl på 150-200kr skulle ja tro =)..  fungerar hur bra som helst ^^

länk till information

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

QALM
0

#1 Håller med! Jag ser hur mina hästar står och är jätte besvärade av flugor och annat otyg. Går in i hagen och sprutan ner dom och med en gång ser jag hur svansarna lugnar ner sig och dom slappnar av.

Det här medlet blir svindyrt för mig eftersom jag har över 30 hästar som ska sprutas . Men jag tycker det är värt det.

Marrsson
0

#6 Uscha jag kan tänka mig att de blir en dyr historia men som du säger så är det värt de när man ser hur hästarna mår :)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Primee
0

Efter att ha provat/varit i kontakt de flesta olika medel som finns (finns inga flaskor här i stan jag inte provat) så det enda jag köper nu är P.H Barrier, det fungerar mkt bra o har inte såå mkt "skit" i sig. Annars kör jag med ättiksvatten o det är vad som fungerar bäst för mig - bra o billigt :)

Alex
0

Jag håller med om Absorbine. Hur bra som helst, det enda egentligen jag sett verkligen fungerar. Har i alla fall aldrig stött på nåt som håller samma klass…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Elshira
0

Jo jag såg Absorbine~ i affären och ägaren sa att den sälj absolut mest, på "andra platts" ligger Effols. Så ville höra lite själv vad som kan vara värt att provas, dessutom tror jag det är flera som kan ha nytta av en sådan här "tipps-tråd" =)

Fler tipps på vilka som fungerat bäst mot vad, och kanske fler "huskurer" för de som har större antalet hästar ^^

Hakuna matata!

MalinB
0

På min ponnyer fungerar Ultra shield suveränt, på fullblodet däremot verkar ingenting funka, inte ens daglig sprayning med Ultra Shield. Bromsarna är för jäkliga på honom ändå. Däremot funkar det som fästingmedel på alla tre, inte en fästing sedan jag började!

Killen
0

#2 Det var en som sa till mig att de har slutat tillvärka citronella…

kissmekate.blogg.se

Rita-S
0

Jag har köpt Switch Pour-on och Absorbine, det sista använder jag nu på Gejsa. Bra grejer, men på det värsta räcker inte ens den. Dock tror jag nog hon skulle blivit helt fullkomment galen utan den så den hjälper ju lite även på det värsta.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida