Snett bäcken?
Om man misstänker ett snett bäcken på både sig själv och sin häst. Vem kan korrigera? Går det att korrigera?
Tacksam för svar. /elin
/Elin

en equiterapeut kan korrigera snett bäcken på häst, det är ju väldigt vanligt med snett bäcken, bara hästen går omkull i t.ex. hagen så kan bäckenet hamna snett..
vem som gör det på människa vet jag inte ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Kotknackare kanske kan fixa det på dig elin, om du nu har det. :)
vet inte om en kiropraktor kan ordna till det, eller ev en naprapat ordna det på en människa
Jag har haft snett bäcken, jag gick till en naprapat. :)
Akupressörer kan oxå fixa det på människor, jag går till en här på byn när mitt bäcken behöver vridas till :)

ni som haft snett bäcken, hur kändes det? ;) hade ni ont någonstans?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag hade fruktansvärt och i sidan av ryggen. Naprapaten sa nåt om att revbenen tryckte för att nån kota var sne. Så det var för ryggen jag var där, men så såg han även att bäckenet var snett och fixade det.
Annars är det ganska lätt att se om bäckenet är snett, be någon hjälpa dig att kolla och känna när du står rakt på golvet. Ta av dig allt utom underkläderna så är det lättare att se hur rak man är.
Man kan även se på en persons gångstil ifall den har spääningar eller är sne i kroppen, inte så svårt ifall man är uppmärksam.
Men jag kan inte tänka mig att det gör ont när bäckenet är snett, men det kan ju leda till saker som inte är så sköna.

gör det ont att RÄTTA TILL sånna här saker? 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#9. Jag har inte upplevt att det gör ont i alla fall :)