Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1602 ggr
Molla
0

För många häst -ifokus sidor

Nu känner jag mig lite grinig. Tycker att det är synd att hästämnet är så splittrat här på iFokus. Tycker det är tidskrävande att gå in på alla för att se vad som händer. Men det kanske bara är jag som inte gillar det hela?! Vad tycker du?!

Lorita
0

Mig passar det jättebra, jag väljer det som intresserar mig + ridsport Skrattande

Det är så skönt att slippa raser som inte intresserar mig och ponnytrav är inte något som jag direkt sysslar med heller. Tänk om alla skulle skriva här, gud vilket läsande det skulle bli.

Jag hoppa spå en westernridning iFokus snart Tyst

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Rita-S
0

Jag kikar inn på enbart 2 av hästsajterna själv, jag tycker denna sajten täcker det mästa innom mitt behov, och har jag spesifika fråger nån enstaka gong kan jag väl kika inn på dom andra.. DÅ. Att där finns fler sajter som går i djupet på lite snevrare ämnen än bara det tämmelig vida begreppet "ridsport" eller "häst" stör jag mig inte så mycket på själv :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

WinterPrince
0

Jag tycker också det är bra. Innan Hästhoppning och Dressyr iFokus kom så var det så många nya trådar att man missade massor om man inte var inne 3-4ggr per dag.

Men sen tycker jag det börjar bli tråkigt nu när alla hästsidor har liknande/samma trådar. Tycker det är viktigt att man håller sig till ämnet på sidan, t ex hoppning eller NH. Ridsport.ifokus är ett bra forum för allmänna frågor.

Zadeira
0

Jag är bara inne på denna av rid/hästsidorna. Tycker det är bra att de andra finns, att man liksom kan specialinrika sig om det är något område man är mer intresserad av.

Däremot gillar jag att denna är så allmän, här finns alltid någon som kan hjälpa en.

Molla
0

Det är nog bara jag som inte vant mig vid att lämna ridsportifokus och gå in på de andra…

Zabbio
0

Tycker också att det är töntigt många nu.

Man missar en massa då… tex på ridtravare finns inte bredden här, och här hittar man inte mycet ridtravare.. liksom.. det tappas så mycket när man stänger in sig bland sina ''egna'' och inte ser mer av de andra bitarna. Alla kan ju lära av varandra, och visst har jag hittat bra tips i hopp-trådar, men jag går inte till något hoppningifokus för det..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Elshira
0

Jg tycker det är bra att det är uppdelat, annars skulle det bli fullsmockat med nya trådar hela tiden och svårt att hålla koll på ens favoriter!

Hakuna matata!

JenD
0

Jag tycker det är jättbra att det finns många att läsa, finns något för alla, jag är mest inne här och självklart welshponny då det är anledningen jag började… :)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Loa-bg
0

Jag gillar det inte alls. Vi har ju olika kategorier här, varför inte använda dom(?). Det känns väldigt splittrat och jag har inte tid att hoppa in på massa olika iFokus dagarna i ända, jag har ett stort tävlingsintresse inom både hoppning och dressyr och nu misssar jag jättemycket!

painten
0

Jag tycker det är en bra uppdelning, läser mycket på NH och här på ridsport. När det är flera sajter är det enklare att bara läsa det man vill.

CelsiusT
0

Jag tycker det är jättebra att det finns flera olika. Finns massa häst-sidor som jag inte skulle få för mig att besöka här på iFokus och på detta viset så slipper jag sålla bland massa konstiga trådar som jag inte är intresserad av. Dessutom är ju ofta TSare dåliga på att sätta rubriker som visar på ämnet så då skulle man nog råka klicka på väldigt många fler ointressanta trådar än man gör nu.

Jag går in på denna när jag är intresserad av allmänna grejjer som rör häst och ridsport. Sedan går jag in på ridtravare när det är ngt som rör just rasen. Sedan är jag inne på NH när det handlar om träning.

Saknar bara en western.ifokus (och då inte bara weternridning utan western-livet och livet som cowgirl/boy)

Medarbetare på westernridning.ifokus

f97lintro
0

<Jag tycker att det är både bra och dåligt

bra:

- man kan hålla koll på dom ämnena som intresserar än mest och slipper trådar som man inte tycker är intressanta.

dåligt:

- Det är svårt att hålla koll på andra sidor.