Fotoalbumet
Nu har jag lagt in lite bilder i mitt fotoalbum. Ska lägga in mer när jag har fotat Lyrik, stallet mm.
Gejsa! Är min gubbe "fet"? =)
Va fin han är :) Hur gammla är bilderna?
Jag tycker inte han är FÖRtjock, men han är lite tjock, men det får dem va på äldre dar, det är min ponny också :)
Wow, vilken snygging!! :) Han ser fin ut!! :)
Tack. Enligt förra stallägaren (den knäppa) är han "sjukligt fet och överviktig".
Båda mina kompisar Anna och Eva och min nya stallägare Erika, tittade och kände på honom i lördags när vi kom till nya stallet. Man kan känna revbenen - mått på att han INTE är för tjock. Han är stor och grov i modellen, han är född sådan. Sedan var han hingst tills han var 14 år…
En av bilderna är från i år, resten något år gamla. Det från Karby är från 2004. Ridbilderna 2003.
Kan fota honom igen, när det är bra väder =(

jisses. är det han som är ENORM eller du är liten?

Nä. Han är bara 158 hög. Jag är 175 men smal =(

oj du såg inte ut att vara så lång! men jag tycker iofs 158 är enormt… :D
Haha, det e lisette, det..;P

Han ser jättefin ut!

Nu har jag tittat också på bilderna. Jag tycker att han ser fin ut. Han är ju ett kallblod och dom är ju kraftiga på kropp och ben. Han blänker i pälsen och ser allmänt välmående ut tycker jag. Men det är ju synd att du inte hade ett nytaget foto så hade man kunnat jämföra.
Lyrik, inte är han fet inte! Om han är fet skulle ju jag hamna i fängelse med min nikita, för hon är mycket rundare enn HAN! (vi bantar men tar det lite smått) på bildet våren 2006 ser han perfekt ut imo!
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Tycker att han va jättefin :) håller med #10, han e ju ett kallblod :)
#10, 11, 12 Tack.
Men det tyckte inte förra hästägaren. Bara för att hon har ett spinkigt fbl (modell benrangel
).
Han har hållt samma hull sedan i våras, tom gått ner lite.
Kan ta nya foton någon dag med bra väder, men det är ju dåligt på den fronten. Regnar i dag IGEN.
#13 - Lyssna inte på din förra ägaren!! Hon var säkert bara avundsjuk.. ;)
#14 Antagligen. Och psykopat!
Hur länge stod du där då?
Från 3 september till 2 december.
Jaha, ca 3 månader alltså.. Men jag är glad över att ni har hittat ett nytt ställe!! :)
Japp. Jag med. =)
Lyrik kallas nu Mulle av Erika och Åke. Tigger hösilage av Åke jäämt.
Haha x)
Han får egentligen inte äta hösilage för sin känsliga mages skull. Men än så länge är magen fin och lugn, normala högar. Så en liiten skvätt hösilage (knappt ½ kg) om dagen kan nog inte göra någon skada. Om han inte får något av Åke, står han och "skriker" tills han får sin tuss hösilage.

Lycka till Lyrik!!! Det kommer säkert att gå bra för dig idag! Ska tänka på er! Tycker han ser jättemysig och fin ut på dina bilder.

Hur gick det idag då Lyrik?
Ärrendet avskrevs. Han är rund, men inte farligt tjock. Det är bra att han motioneras så mkt det går för hans ben, nu när vi har ridvägar
. Hon tyckte att hon såg ut att vara fräsch och pigg för att vara 25 år.
Min ena kompis Eva kom för att vara med, men det behövdes inte. Besöket tog bara 12 minuter. Var ute på stallplanen, hann precis hämta honom ur hagen och spola av leran på ben och fötter.

Ja, det var ju väntat också. *ler*
Vad bra :)

ÅHh gud vad snygg! :) Ser inte alls ut att vara så gammal. :P
Håller med Nina :) Ser ut att va yngre, han e verkligen fräsch =)
#27 och 28 Tack!
Lyrik tror själv att han är 5 ibland, inte 25.