Semestertider
Hur gör ni när ni åker på semester? Hur skaffar ni häst/djurpassning mm? Betalar ni någon för att få hjälp? Åker ni bort i lugn och ro eller känns det jobbigt att lämna hästen hemma med någon annan?

Det känns jobbigt att lämna hästen, men jag har många snälla kompisar som hjälper till med att kolla till Kalle när jag är borta.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

jag åker väldigt sällan på semester, jag är nog en utav de få som hellre är hemma än åker utomlands.
så semester för mig är i så fall falsterbo, gbg horseshow eller liknande ;D
jag har ju hästarna hemma, så antingen är det föräldrarna som passar hästarna, eller om dem är med så brukar faster passa dem, inte så hästkunnig med har väldigt bra hand om hästarna och är noga :)
jag har väldigt kontrollbehov över hästarna, och tycker det är piss jobbigt att åka bort..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag har inte ngn häst i dags läget, men båda min systar bor i närheten och är även de hästintresserade så det skulle inte vara några problem för min del =)
När ägaren till min medryttarhäst är på semester så brukar jag ta hand om den

Jag åker inte bort på semester, jag är hemma och gör det jag gilla andra mest, är med djuren

De få gånger vi/jag åker bort så brukar mormor och morfar vara här och se till alla djur =9 vi har inte bara hästar utan även får/kor/hund/ katt o.s.v. =)
Jag har min helinackorderad på lösdrift. Har jobbat på annan ort denna sommaren. Jobbar skift så jobbar ca 6-7dar och är sen ledig 5-6dar. Så jag har passat på att åka och träna lite med honom då.
Jag har inga större problem att vara borta från honom, då jag vet att han är i goda händer, men jag har alltid telefonen vid min sida och blir lätt paranoid om jag glömt den.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag kan kopiera inlägg #4 och i annat fall kan jag kopiera inlägg #2. 
nu på sommaren så är min häst ute på mitt sommarställe som min mormor och morfar äger. så när jag åker på semester så tar dem hand om hästarna. Min morfar är van så jag kan åka bort i lungn och ro utan att behöva oroa mig alls.
mina kompisar kollar till hästarna samt att hag-ägaren vattnar dem.

SEMESTER! Vad är det?
Det ska jag önska mig när jag blir gammal =)

#10 gör inte det, inte utan djur det är så trist……….jag fick fem veckor i stallet i år, toppen att slippa diesel-hästkrafterna på jobbet ett tag.

enstaka dagar på sommaren så klarar hästarna sig själv. annars så ber jag någon vara här. lättare på sommaren än på vintern ju.