Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1458 ggr
LinneaG
0

OT - Konstig annons

Vad tror ni om den här annonsen?

http://hastannonser.se/showHorse.aspx?id=240693

Det känns lite som om den inte riktigt stämmer, eller?

[Nesslan]
0

Håller med att det låter konstigt, reagerar på ordvalen och meningsbyggnaden också. Men man vet ju aldrig, det hon säger kan ju vara sant, även om personen har uttryckt sig lite konstigt.

Gronstedt
0

Ser ut som om någon har kört ett automatöversättningsprogram från engelska.

… jag ger hästen gratis, eftersom jag bara hade en bilolycka, och min läkare sa att jag kommer aldrig att gå igen = I give the horse for free since I just had a car accident, and my doctor said I will never walk again …

Jappeloup
0

haha, verkar ju vara ett stort skämt, hennes epostadress är ju jessicaiwheelchair@…. xP

Birke
0

Det vore drömmen om den vore sann, men tror tyvärr inte det. Ingen med sinnet i behåll ger bort en sådan häst.

HannaT
0

#5 Instämmer.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Jappeloup
0

och om det nu från början var på engelska, tror jag väl inte att hon kmr från sverige?

JenD
0

I wish, man ser direkt när det är ett översättningsprogram som översatt.. Typiskt för bedragare, men vill ju inte säga att tjejen är det om det inte stämmer men neeej I don't think so..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Zadeira
0

Hon hade ju varit med i en olycka, stod det, så kanske hjärnan även slutade fungera då om hon ger bort en häst sådär!

Nej, skämt åsido, det kan inte vara seriöst.

lisette
0

hsha jag älskar sådana annonser. det bästa är ju att hästen heter stålar!

[Nesslan]
0

Jaha så är det förstås, översättning från engelska.. Men varför gör man det? Står hästen i Sverige?

lisette
0

man gör så för att det faktiskt finns dumma människor som tror att man får en gratis häst. man får betala för att få "hem" hästen. sedan ser man inte röken av hästen.

liknande nigeriabreven