Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2128 ggr
bebbe
0

Olivia ( Saga)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GråterGråterUsch usch o tvi… fick precis ett samtal från Jacobssons hästtransporter att dom hämtar Olivia i morgon mellan 8.00 o 9.00 vill inte, vill inte, det är ju mitt lilla skötebarn som ska flytta hemifrån nu, och ända upp till kalla Umeå… Men jag vet att hon som köpt henne har laddat upp med nya varma täcken till min lilla tös,så hon får säkert den omvårdnad hon ska ha även utan min hjälp. Men det kommer att kännas tomt utan henne, har ju kämpat så för att hon skulle få leva och bli en stor fin flicka.Gråter Tur jag var ute och tog foto på henne i dag, det blir ju dom sista härifrån.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Maja
0

Ja, jag förstår att det kommer att bli svårt.. :/ Usch.. Aldrig kul att behöva skiljas sådär.. Men hon ser jättefin ut!! :) Du har gjort ett bra jobb!! :) Haha.. Hon är mycket större än "mamma" nu.. ;)

bebbe
0

Jovisst är hon fin, men en riktig skitgris, kan absolut inte ligga där det är rent i boxen (80%) måste hitta en skit att sova på Glad

Maja
0

Haha.. Precis som ett litet barn.. ;) Min hund är likadan.. Han MÅSTE rulla sig i en lerhög, på gräset går det inte.. ;)

Thinka
0

Hon får det säkert jätte bra hos sin nya ägare , men visst måste det vara hemskt att skiljas speciellt när hon blivit så speciell  för dig! Begär att få massor utav rapporter!

gejsa
0

Usch vad jobbigt! Förstår att det måste var extra jobbigt att låta din bebis åka iväg efter allt jobb. Vet inte hur jag ska orka sälja två av mina nästa vår.

Maja
0

#5 - Vilka ska du sälja? :( Inte lilla Fille va?

gejsa
0

#6# Har du missat det fast jag har skrivit det på så många ställen? *ler* Jag ska troligvis sälja Gejsa och Sorro. Behålla Fille och Gobban och köpa mig en bra islänning till.

Maja
0

#7 - Haha.. Ja, antagligen.. ;) Sorry.. *ger gejsa en blomma* :) :P Köp dig ett sto!! :) Ta föl på henne, så kan jag köpa fölet sommaren 2008.. ;) Haha.. :P

gejsa
0

Ha, ha vill nog ha en valack iaf. Tycker dom är bäst mentalt.

Maja
0

Haha.. Kan inte valackar få föl då? ;)

Shailina
0

Uff, jag kjänner med dig, minns den kjänslan från en häst jag skötte om varje dag i ett halvår, sedan tjeien som hadde henne på helfoder strunta i henne

jag skötte allt.. kjände som hon va min

sen skulle tjeien flytta henne till et annat stall

som jag grät… *kram*

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

gejsa
0

#10# man vet ju aldrig. *ler* Någon gång så…….

gejsa
0

Var brukar du annosera ut dina häsar bebbe?

lisette
0

hmm var det inte miamaria som bodde i umeå? hon får besöka olivia sen… :D

reddie
0

ems bor i Umeå

lisette
0

ja just det, hon var det. miamaria bor ju utanför östersund…

bubbelbubbel
0

ååh, tråkigt för dig. men hoppas verkligen att hon får ett bra hem, och du, du kan ju gotta dig i att du gjort ett bra jobb med henne ;)

bebbe
0

jag anonnserar i hestnet, anonnsdirekt och hastanonnser, ibland på blocket, varför undrar du?

gejsa
0

Har aldrig sett dina annonser. Ska ju själv börja i vår. Och tycker att du säljer så många så du måste ha hittat ett bra ställe. Bara därför frågar jag dig bebbe. *ler*

bebbe
0

Näst sista bilden härifrån på Olivia

bebbe
0

Och den sista, nu ska hon först åka till Stockholm, där får hon vila ut i ett stall i natt, i morgon bär det av på sista sträckan till Umeå

Gråter bay bay Olivia, lycka till.

gejsa
0

Usch vad jobbigt. Stackars mamma shettis. Hur gör hon nu? Går hon och gnäggar? Hur många timmar tar det för Olivia innan hon kommer fram? Är det någon med eget stall som köpt henne eller ska hon stå inackorderad?

bubbelbubbel
0

hua, så ledsamt…=/

lisette
0

#22 tänkte med på smulan (hon hette så va?) man blir ju lite rörd i hjärtat.

Thinka
0

ooh….en lång resa för lillan.

NinaToy
0

Jag hade inte lämnat bort min häst till Umeå… :P

bebbe
0

#26 varför inte???

Lorita
0

Ja, varför inte?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jen
0

spelar ingen roll hur långt bort man skickar iväg en häst..

huvudsaken att den får ett bra hem Flört

NinaToy
0

MMm sant. :P Men hade det varit en häst som stått mig väldigt nära så hade jag velat komma och hälsa på den o så.

bebbe
0

Min Oktan ska åka ända till Dal i Norge.

gejsa
0

Du svarade inte på mina frågor bebbe? Syns jag inte här??Ledsen

lisette
0

men gejsa vännen, bebbe svarade i #18!

#31 fina oktan…

gejsa
0

På min fråga #22# ha ha

Eller menar du att hon svarade mig innan jag kom med frågan. *ler*

bebbe
0

Nu gejsa ska jag svara på nr 22, Smulan bryr sig inte ett dugg, tänker bara på mat verkar det som. Vet inte hur många timmar det tar innan Olivia anländer till sitt nya hem, som ägs av hennes nya familj.

gejsa
0

Bättre sent än aldrig. *ler* Dom stannar väl och vilar med hästen en natt antar jag. Så gjorde dom iaf när Gobban kom hit från Småland för ett antal år sedan. Nu blir det ju ännu längre för din lilla att åka.

bebbe
0

Fniss, läs nr 21, kramis

gejsa
0

#38# Ha, ha den missade jag. Du ser ju att det bara är en minut emellan där när du och jag skrev. Kommer ihåg att jag läste näst sista bilden kommer här. Jag tänkte vad konstigt det är ju bara en bild. Men du höll ju på att ladda ner den då. *fniss*

Hon vill tydligen inte åka stackaren! Gud, vad hon är lik min Sorro.Hoppas det går bra nu. Så just nu står  hon och vilar i en box i Stockholm då?! Kram från mig.

bubbelbubbel
0

gejsa, vart kom gobban ifrån ?

gejsa
0

Han kom från Hörby. Hur så?

bebbe
0

Vem köpte du honom av?? nicke nyfiken det är jag*fniss*

gejsa
0

Jag vill inte nämna namn här eftersom hon inte skötte honom så väl som ni vet. Sedan fick jag honom. Det är en viss skillnad. *ler*

bebbe
0

Har precis pratat med Olivias nya ägare Mathilda, kl 17.00 hade Olivia anlänt till sitt nya hem och allt hade gått bra, transportören hade sagt till M att han gärna hade behållt Olivia för egen del, hon var ju så lugn och snäll jämfört med de andra fölen som var med på resan(ej mina). M tackade mig flera ggr för att hon fått köpa Olivia, var mycket nöjd, och Olivia verkar till att ta allt med ro. M lovade mig flera bilder och uppdateringar, hoppas hon håller vad hon lovat, resan var på ca 120 mil, med övernattning halvvägs (stockholm) så min lilla tjej var nog ganska trött när hon äntligen kom hem.

jen
0

oj, 120 mil..då behöver hon sova gott nu då..

skönt att allt gick bra!!

gejsa
0

Oh, vad skönt att allt har gått bra. Hoppas du visar bilderna här också. *ler*

bubbelbubbel
0

men gejsa, hörby ligger väl ändå inte i småland ? ;)

gejsa
0

Vad säger man då? Skåne eller? Fan jag är så dålig på geografi så om du bara visste. *ler*

Anki113
0

Bebbe om du vill ha ett personligt besök hos Olivia kan du pm:a mig och tala om vart hon står. Skulle faktiskt vara kul att träffa en till avkomma från dig då jag gillar den jag har här hemma helskarpt.Glad

bebbe
0

Kommer inte in på min msn vet ej varför, snälla Lisette hjäääälp

bebbe
0

Anki, skickar uppgifter på nya ägaren i privat meddelande

bubbelbubbel
0

*skratt* gejsa, jaa, det är skåne, jag bor i småland, och det tar mig ungefär 2,5 timme att komma till hörby, där bor bebbe ! :)
kör jag fel tar det 3,5 timme. hahha.

bebbe
0

Hej har fått en hälsning från Olivia, hon mårbra och är mkt omtyckt

bebbe
0

Ett till

lisette
0

oj, hur hade hon reagerat på snön?

vad fin ardenner (nordsvensk?) kompis hon fått..

bebbe
0

Hon har faktiskt stiftat bekantskap med snö när hon bodde här oxå, så jag tror inte det var något konstigt med det.

gejsa
0

Njeee vad gulligt det ser ut. Hon har ju fått en ny shettismamma. Vilken tur. Det ser ut som om dom smeker varandra med huvudena ju. Vad skönt att se att det går bra. Skrattande

bubbelbubbel
0

hihi, så söta, säger som lisette, fina kompisar :) hihi

lisette
0

#55 har det avrit snö här nere? *förträngt helt*

bebbe
0

liten uppdatering, fick detta mail i går

, hoppas att ni har det bra. Här frodas lilla Saga som nu är jätteduktig på att lyfta alla hovarna och han skall få träffa hovslagaren för första ggn nästa v. Hörde "på byn" att du hade en till häst alldeles i närheten av oss.. Kul! Var det i Flurkmark eller??   I kväll så skall hon få haka på mig när jag skall ut och köra en sväng. Vi fullkomligt älskar henne! Kramar från Mathilda å fam både 2 och 4benta

bebbe
0

Ny hälsning från Olivia

gejsa
0

Vad kul för dig att få en massa foton vartefter som tiden går. Skrattande Kul för oss också som vet hennes föltid.

NinaToy
0

Ska inte saga gå på lösdrift/bete?

bebbe
0

Ser det inte ut som om hon gör det?

Maja
0

Vad fin hon har blivit!! :) Hur gammal är hon nu? :)

bebbe
0

Hon är född den 16e juni, så ganska exakt 6 mån

Maja
0

Jaha.. :) Hur stor kommer hon att bli ungefär då? :)

bebbe
0

strax över 160, tror jag

NinaToy
0

#63# Okej, det hade jag gjort med min unghäst, de stärker sig jättemkt då. :)

Murre_Uddiz
0

Fin häst, Bebbe! :)

Murre_Uddiz
0

Vad stor hon kommer bli! :O