Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1193 ggr
[HeartQueen]
0

häftigt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Härlig gång, detta skulle jag vilja testa :P

Birke
0

Tyckte att det såg ganska jobbigt ut, men det vore som sagt kul att testa :)

Elshira
0

Min 4-åriga welsh Mountain hingst går nästan sådär (dock inte riktigt lika högt med huvudet) när han får springa fritt på travbanan…

Welsh Mountains har hackney i blodet och för mig är det viktigt att mina avels ponnyer har mer eller mindre knäaktion!

Nu kommer det bara till kruxet att få fram samma trav när man visar honom… Men att den finns där, det ver i.af jag. Och det är en riktigt mysig kännsla att sitta på i den där traven, man känner verkligen hur mycket power det är och hur mycket luft han har i steget och påskjutet ska vi inte tala om…

Självklart kan man träna hästarna till att gå ännu högre men skulle tro att översatt i "ponny storlek" så tar min kille 80% av samma höjd som den där hästen jorde! ^^

Hakuna matata!

HannaT
0

Jag tycker också att det ser jobbigt (och onaturligt) ut.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

cordenia
0

tycker det såg onaturligt ut för hästen och jobbig att rida på en sådan häst med.
tyvärr inget jag känner att jag skulle vilja testa på

painten
0

Jag tycker det ser väldigt onaturligt ut och det ser konstigt ut när ryttarens fötter näst intill sparkar framåt i varje steg.

Elshira
0

Måste tillägga att när jag rider på min kille så gör jag inget för att han ska gå högt, utan han får gå fritt och går nästan med helt lång tyel.

Men jag måste hålla med om att i filmen så ser det gansk så tillgjort ut och ryttaren sitter långt bak på hästen (som man för visso ofta gör på hästar som rids på det viset men…). När hästarna avlas för att få extrem resning och tränas för att få ännu mera brukar det resultera i ryggproblem =/

Hakuna matata!

emeliekarlssoonn
0

Jag tycker det ser helt sjukt ut.. Jag skulle itne trivas med att ha hästens huvud så högt.
 Men dom hästarna är ju avlade för att gå så och klarar antagligen av det.  Håller med #6 om att det ser väldigt tillgjort ut.

Elshira
0

Hästarna är avlade för det men många klarar inte påfestningarna som läggs på ryggen och många får ryggont, men självklart får inte alla det.

Hakuna matata!

Lina
0

usch vad hemskt det såg ut…