vad göra? :P
Hade en ponny som jag hyrde innan, han hade en superdålig sadeln som vi fick med som tryckte på manken så den var katastrof och han fick jätteont av den. Köpte en ny som passade. Han fick fång och fick sedan reda på att han haft det en gång innan men de hade inte sagt det utan bara pratat bort det!!! Han blev helt frisk, jag växte ur honom och vi fick lämna tillbaka honom, nu är han på prov hos en annan tjej, och gissa hur sur jag blev när jag fick höra på att de skickat med den urdåliga sadeln för att de tycker att den "passar" (tkr det är för dyrt med en ny och för omständigt) de har heller inte sagt att han haft fång!!!!! Och de som har han verkar faktiskt lite okunniga… Vad ska jag göra??? Vill ju hans bästa!!! De som ÄGER han är såååå MÅN om alla sina hästar säger de, alla hästanra går i hagar för de inte har tid o rida de och de vågar inte sälja de för att de kanske kommer till någon som inte tar hand om de…. HMM…

jag har ingen aning vad du ska/kan göra

Om du vet vilka som har han nu så tala med dom. Så får dom veta att sadeln inte passar och han har haft fång. Och vad han då behöver äta för att inte få fång igen. För hästens bästa gör det.
Hu länge har hästen stått hos "den nya tjejen"?

#2# Har lite kontakt med hennes kompis och hon sa att "hon var så nätt och liten så att sadeln inte tryckte" men hon är snart för stor för honom så det stämmer ju inte riktigt… Men jag vågar inte prata med de och säga att han haft fång… För det känns som att gå bakom ägarnas rygg då. Tänkte ta ett snack med ägarna.
#3# Ca 2 veckor. :)