Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2599 ggr
SaraHjelm9
0

Grannfejden! - hästar

Hej, ni som inte har missat när vi var med på grannfejden över mina hästar, (det gick även repris nyss)

Nu går det säkra rykten över att Uffe har skaffat en häst där han bor nu. Får väl veta mer snart, men det jag undrar, det finns väl ingen i deras familj som är hästkunnig? och hästen kmr stå själv vad jag har hört. Det låter inte så bra tycker jag och jag tycker synd om hästen isf!

Och jag förstår inte att han kan gå och skaffa häst, han kunnde ju inte bo här ens för våra hästar, två stycken och vi har inte ens hästskiten kvar utan den kär vi bort hela tiden, så de luktar ingenting, men för han gjorde det de. och ja allt kan klagade om, och nu skaffar han egen häst :O

Ni som inte har sätt avsnittet så finns det nog på tv3s hemsida , tror ja :)

bubbelbubbel
0

otroligt komiskt om han själv skaffat häst, med tanke på all rabalder han ställde till för er och era hästar :)

kul att du är tillbaka förresten!

Maja
0

Haha! Men du, vet du vad du måste göra? Skriv till TV3 och Aschberg och berätta! ;)

SaraHjelm9
0

haha ja ganska :S uscha, ja blir helt arg när ja tänker på hästenskull. Prata med mamma nyss och fråga över om hon vet om nån är hästkunniga, och inte uffe eller hon har inte ens rört en häst vad hon eller nån vet, och barnen är fortfarande liten och inte gått på ridskola….

jag oroar mig grymt mkt nu för de ;(

SaraHjelm9
0

#2 mamma funderar på att ringa till han o berätta ;) jag ska hålla koll på henne så att hon gör de :D

930530
0

Vilket avsnitt/säsong? :)

SaraHjelm9
0

såg nu att det fanns med på tv3 hemsida!

Säsong 1, avsnitt 5!

IdaT
0

Nu är jag halvvägs in i programmet, men måste bara dela med mig av lite reaktioner (varning för ironi). Sara, ni är ju helt hemska! Hur kan ni låta hästspillningen ligga kvar i hagen en hel dag? Förvånad Marsh ut och förfölj hästarna, dom kan ju bajsa. Och samma sak med hur länge dom går i hagen, hur kan ni låta dom göra det i en hel dag?
Och så bara måste jag hålla med Uffe, var sak har sin plats, och hästarnas är i ridhusen i stan! Flört

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[Alexandrae]
0

#7 haha, det är väl Uffe som ska flytta till stan om han vill slippa hästar xD

IdaT
0

#8 Men det går ju inte för sig, för där finns ju ridhuset. Och det är ju där hästar ska finnas, i fall att hans flickor blir hästintresserade, så att han får bo på landet ifred!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

[Alexandrae]
0

#9 oooh ridhuset, läääskigt, haha!

Nejmen alltså lite korkat att bo på landet om man tkr så illa om doften från djur :P

SaraHjelm9
0

haha :D ja och det roligaste är att vi har inte ens häst skiten kvar, när vi mockar så slänger vi det i säckar o pappa åker till tippen med det (Y)  så det finns inget som kan lukta haha .

och nu när han skaffar häst själv då? haha?

Caspianowner
0

Har försökt att hitta fram till filmen inne på TV 3 men hittar inte den.

Kan någon här vägleda mig dit ?

IdaT
0

#10 Säkert för honom Tungan ute

#11 Meen var det inte så att det var kvar en hel dag? Skrikandes Men hans häst bor säkert i ridhuset i stan, det är ju där hästar ska vara. Oskyldig

#12 Du går in på tv3s hemsida, där finns det ganska långt upp en knapp där det står play, om du trycker på den kommer du fram till webbTVn. Sök "Grannfejden" i den lilla rutan, och sedan scrollar du ner längst ner, det avsnitt 5 som finns där är det vi pratar om.
Eller så gör man som jag gjorde nu, och scrollar ner där alla program står, och klickar på grannfejden, för då fick man välja säsong.
Och det är då säsong 1, avsnitt 5.

Marrsson
0

Hahaha ja tror ja dööör! JAg har tittat på programmet nu och han verkar ju vara lite underlig.. hon oxå..

Men vad hände sen efter programmet? Flyttade dem? Har ni fått "bättre" grannar?

Skrattade extra mycket åt frågan om vad dem skulle göra om deras döttrar blev häst intresserade hahaha

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

painten
0

Nu har jag tittat på programmet. Kan bara säga att jag hade aldrig velat sträcka mig så långt som ni gjorde och använde hagen på grannens villkor.

Caspianowner
0

Filmen var klart underhållande !

Uffe påminner om en bekant till oss som själv var emot hästar intill sin gård.

SaraHjelm9
0

Joo dom flyttade ganska snabbt :-) Har nya grannar nu o dom är toppen :-)  Men hästarna går bara där endå fortfarande högst en gång i veckan på eftermiddagen nåra timmar bara o ja mockar efter, :)

Mille
0

Haha, "var sak har sin plats" (i samma mening som att det finns ridhus i stan). Nog passar väl hästar bättre på landet än i stan?

painten
0

#18 Ja, det reagerade jag också på. Mycket ogenomtänkt mening.