Bilder
Iiiiih.. Guuuuuuuud va söööööööta de är!! :D

ååh så sött :)
tihiih, lite storleks skillnad på dem ;)
haha, mirabil ser alldeles förvånad ut på vädrings-bilden ! ;)
men så söta dom är båda två. dom ser ut att trivas med varann :)

Han var rund o go om magen, så fin!

#7, åh så söt !! :)
haha, visade bilden på bellman och lilleplutt för johan, och frågade om han inte ville ha en sån liten pälsboll som bellman.
så svarar han, -ett får ?!

#7 - Han ser ju nästan vuxen ut där!! :)

#8 HAHAHAAHAH ett får!!!! Det ska jag säga till bellman hahaha!!
-Bäää?

Jättefint!!!! =)
Baaah det ser ju ut som om hela hagen är lervälling där haha
#12, jaa, haha, det blev lite.
-eh, johan, det är inget fåååår !! hahah
Haha det var det roligaste jag hört på länge…. ;) Från och med nu är Bellman mitt lilla får ;)

Jättefina bilder. Han ser verligen ut att ha vuxit. Ja, att dom står i leran betyder väl kanske att dom inte mår så dåligt av det som vi tror kanske. (hoppas) *ler*
Men vad ser jag där på bilden. En fjording. Vill se en hel bild på den också. Är det din Neywas som var gammal? Eller hur var det?
Hänger på fårmodet.. ;) *Bäääääääää* Haha.. Ett litet får.. ;P
haha, ni är ju tossiga ;)
han är ett sött får iaf :)

NEEEEEEEEEE vad SÖÖÖÖÖÖT ;D

#8 *asg* ett får….kärt barn många namn :o)
Han är så söt den lilla pipleksaken !!
#10 Vi mätte honom idag. Neywaz har en riktigt proffsig mätpinne och han mätte 127 cm i mkh och han har riktigt kraftiga knän, haser och överarmar.
#17 Fjordingen är en inackordering, en hingst som blir 2 har jag för mig…vice chefen i hagen :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
#21 - Oj, så stor redan? :) Han är riktigt fin!! :)

han är verkligen liiiiiten fåret, hur stor är han ?

Oj, vad hög din lilla kille är baktill, CBA!

Aha! Var han bara 2 år och hingst också. Snygg iaf.
Vad är skäcken för ras då? :)
Fjordisen fyller tre i sommar :)
Lilla fåret är inte mer än 80 cm ;) bääää!!!
Fjordingen är valack, men visst är han fin! *inte min häst*
Skäcken är tinker och fyller två i vår.
#25 han är ju inte så gammal och ska växa mera 
oooh lilleplutt !! :)
jag gillar tinkrar jag, och får ;)
#29 - Hehe.. Okej.. :) Hur många hästar har du hemma nu då? :) Araberna, Bellman, fjordingen och tinkern.. Är det någon mer? :)
fin mirabil är! :)
Och en fjording !!! FIIIN :D
/Elin

#29 Ha ha ha jag hade inte en siffra rätt :o)
F´låt Gejsa ;o)
#25 Han mätte 132,5 cm i bak…5,5 cm högre än i fram, inte så farligt jag har sett värre :o) Han är ju bara 6,5 månader så han hinner växa till sig…sen kan det se värre ut än vad det är beroende på hur han står (hagen lutar) :o)

Ja, fjordingen såg musklad och fin ut.
#34 - Haha.. Islandshingsten i stallet var också lite "ojämn" när han var yngre.. Först så växte bakdelen, medan framdelen stod still.. Sedan växte framdelen, medan bakdelen stod still.. Så höll det på ett tag, men nu är han jämn och fin!! :)

#34# Joho, det hade du väl. Du skrev att han var 2 år och det är han ju för han fyller 3 år nästa år. *ler* Men han var valack.

Jag tror Neywaz har loggat ur så jag svara åt henne…
Det är:
2 Arab avelsston
1 ett arab sto född -06
1 Arab hingst 6 år
1 Arab hingst som fyller 2
1 Arab hingst 6,5 månader (min lill prins)
1 Shettis hingst som fyller 4
1 Shettis hingst som fyller 2 (har jag för mig)
1 Hbl vallack på 9 år
1 Tinker hingst
1 Fjording vallack
Sen kommer det en arab hingst till som är lika gammal som Mirabil, det skiljer en vecka mellan dom. Han kommer på lucia.
Sen kommer även 2 quarter ston födda -06 någon gång runt jul/nyår.
Den yngsta shettisen flyttar snart och hbl flyttar tidigt i vår.
Vilken snygging du har där, CBA! Och lilla fåret var ju för gulligt! Bääää… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#38 - Tackar för det!! :) Oj, det var en del.. :)

#40 ja sen i vår föds ju stonas små bebbisar oxå, så då blir det två till :o) Hi hi, då föds Nasses lilla kulting, det ska bli så roligt!!!
Camilla har stora marker så yta finns det för alla ;o)

CBA - grattis, han är otroligt vacker! antar att det är himla skönt att ha honom hemma nu… :D
hur funkar det med alla dessa åldergrupper i lösdriften? fölen får lära sig fort vem som bestämmer va?
#41 - Haha.. En liten kulting!! ;) Haha..

#42 i hästfocus kan man läsa om hö, där står där tydligt att föl i flockar, med tillräckligt med mat, har dom andra hästarna mycket tålamod med, det är alltså inga problem att blanda olika åldrar//
Vi gör i stället fel som låter unghästar klara sig själva, det blir lite som i boken flugornas herre, det finns ingen där som tar hand om flocken. Det är först vid 2½.3 år som en häst har lärt sig att sova i skift och att vaka över flocken när dom andra dåsar/sover, detta lär dom äldre hästarna dom yngre, blandflock är det bästa för en unghäst och dens sociala utveckling.
CBA han ser ut att utvecklas fint den lille.

Ja, håller med Lorita. Man ska blanda olika åldrar. Dom fostrar varandra. Det är perfekt.

#42 Det är underbart att ha honom hemma, nu kan jag ju hälsa på honom hur mycket jag bara kan :o)
Stona och den 6 årige hingsten går i en egen hage sen har grabbarna en annan lite större hage.
Den som är ledare i hagen är hbl säger Camilla, men jag undrar jag om det inte ändå är Bellman som är högst i rang *hmmm*
Det ser ut som om att de tycker hbl är lite "bytoken" som man inte riktigt har respekten för men som man har vett att hålla sig undan ifrån ;o)
Mirabil greppade rangordningen direkt och han vet vem som han kan ty sig till och det är framför allt Bellman men sen har han även hittat en polare i Camillas unghingst som säkert kommer visa alla hyss och knep han kan…till mitt förtret *ler*
#44 tack, han är riktigt kraftig och har kraftiga ben så han kommer bli stadig om några år :o)
#43 haha jaa Nasse är ju en GRIS och grisar föder väl kultingar så vitt vi vet ;)
Vi pendlade dem idag, jag och CBA och det visade på att Nasaska får en hingst och Noora ett sto. Jag hoppas iallafall det sistnämnda stämmer :)
Jaa Biggie och fåret är väl inte riktigt på det jämna om rangordningen, förut var det solklart att det var herr Big King men fåret kämpar tappert. Skriker BÄÄÄÄÄ så högt han bara kan!
Fina bilder! Mirabil och 'fåret' ;) Var jättesööta
#47 - Haha.. Tänkte precis sära: "Jag undrar om hon får (Haha.. "Får".. ;P) en galt eller en sugga.. ;)" Men det blir väl en galt då.. ;P
haha jaa Nasse får en galt! :D Under vad den ska få heta? För mamma heter ju redan Nasse! Ior kanske? hahaha
Haha.. Ja, vi väntar med spänning!! ;) Ior, Nisse, Nöff eller Bacon.. ;)
#51 Haha Bacon såklart! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#52 - Haha.. Jaaaa, Bacon leder.. ;) Góði i vårat stall kallas Kanelbullen, så då kan väl en häst heta Bacon? ;)
#53 Jag brukar kalla Þerna för korv.. Eller ja, knutkorv. Mamma sa vid nåt tillfälle att det var lite elakt att kalla en häst korv.. Men det förstår inte jag, varför skulle det vara det? 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Äääh.. Vi har också en korv i hagen.. ;P En brun en.. Med bläs.. Oooh.. Observera att han inte är fux!! ;P
#55 Ooh, tufft! :D Bruna hästar med bläs kan inte vara vanligt! Tror jag nästan aldrig jag sett nån faktiskt.. Har du bild? :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

0# lill prinsen är så läskigt lik min shettis
Hmm.. Näe, ingen bild, men jag har honom i stallet!! ;P Bussen kan ju köra förbi där med.. ;P Han är liiiiten (130 ?), tjock, stor och tjock man, svansen är också svart och tjock, men når inte ända ner till marken.. ;) Gammal tävlingshäst, numera triangelmärkt, men går att rida perfekt.. :P Vann stallets fyrgångstävling förra året.. ;) Jag red honom på lucia förra året också.. :P Han var tomte.. :D Med tomteluva, bjällror (eller vad den nu heter/stavas.. :P)
Men framförallt - NORSKFÖDD!! :D Det säger väl tillräckligt? ;P
#57 - Bellman är shettisen.. :) Det andra är CBAs arabkille.. :)
#58 Men.. är han norskfödd ska han vara fux utan tecken förstår du väl. Och större. Annars räknas det inte. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hmm.. Du har rätt.. ;) Men nu så har han blivit brun med bläs av någon anledning.. ;P
#61 Dumt. Så har han fel ryttare också.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hmm.. Joo.. Han är lite halvt privatägd av en blond kvinna.. ;P
Men blond i alla fall.. Där hade vi en likhet! Fast det var den enda hittills. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ja, blond.. Hmm.. Och så har de hjälm när de rider = en till sak gemensamt.. ;P
#65 Hahahaha jaa.. och de rider islandshäst båda två. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jajamen, och har ridbyxor!! ;)
Haha där ser man, de är ju riktigt lika. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Haha.. Jajamen!! ;)

töser, nu börjar var/varannan tråd att spåra ut… kan ni inte hålla er till en tråd?
Håller med Lisette, börjar bli jobbigt o läsa ;S
/Elin
Jorå, vi slutar.. :)

Kan inte ni två messa varandra eller prata på MSM eller så….Tycker också att det börjar bli lite för mycket.
Sa ju att vi skulle sluta.. ;)

Vad bra då!