Medryttare
En tjej ska provrida min häst på månda för att ev bli medryttare.
Har hört att det är bäta och skriva kontrakt. Någon annan osm gjort det? Var hittar man ett sånt?
Om hästen skadar sigg alvarlig när hon rider vem betalar vet kontnaderna då?
Om hon skadar sig allvarligt när hon rider, är jag skyldig då?
Om hon skadar andra hästar i stallet (inte med flit) vem betalar ev vet kostnader då?
Om min häst skadar andra när honrider, vem betalar då? (t.ex om hon ramlar av och hästen springer på någon på vägen hem)
Lite många frågor kanske. Vissa lite onödiga kanske. Men jag vill veta vad det är som gäller.
Jag står i ett stort stall med 35 hästar (ej ridskola)
jag svarade precis i en annan tråd där medryttarkontrakt söktes, kanse det kontraktet är något för dig:
TAck!
Någon som vet något om hästen blir skadad eller så?

jag hade nog gjort så att jag hade skrivit ett avtal med henne om sådana saker så får du det som du vill =) t.e.x. Om din häst skadar andra när hon rider (t.ex om hon ramlar av och hästen springer på någon på vägen hem.) då kanske du vill att hon ska stå för kostnadera och då kan du kanske skriva det i avtalet? eller bara säga det ;)
Hur kan jag formulera det på rätt sätt i kontraktet?
har du ingen försäkring som täcker både häst och ryttare vid olycksfall?
#5 Det är mamma som sköter försäkrningen. Men jag är nästan helt säker på att vi har det.
Täcker den även om medryttaren rider? Eller det kanske är olika på olika försäkrningar?