Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2373 ggr
Maja
0

Ont i halsen!!

Jaha, då har man gått här och dragit på sig en förkylning.. :/ Och inte nog med det.. Jag åker till Brasilien om 9 dagar, så jag måste bli frisk snart!! :| Förkylningen + min diabetes gör det ännu svårare ju.. :/ Hmm.. Så jag undrar om någon här har ni några tips på hur man blir av med en förkylning snabbt? :) Jag är mycket tacksam för allt!! :)

Murre_Uddiz
0

Har tyv inget tips ;)

Krya på dig iaf! :)

SarahPeace
0

Alvedon, Halstableter : P

Murre_Uddiz
0

Jag hatar att ta saker man ska svälja, när jag ska ta en sån måste man skära upp i skitsmå bitar för att jag ska ta dom Oskyldig Usch

Halstabletter hjälper eg inte så mycket, men skönt o ta ändå :D

Luthien89
0

Frukt för förkylning och glass för halsen :D

DojoKelder
0

Har tyvärr inga råd men hoppas verkligen att du kryar på dig fort nu så att du kan åka!!

Qabang
0

Här kanske det finns några tips som kan hjälpa dig?

Alex
0

Citron! Citronte är ett tips om du inte är förtjust i färsk..;) Sen så ska väl vitlök vara bra också? Eller är det bara i förebyggande syfte?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

tessa
0

Vill man verkligen bli av med sin förkylning, så plågar man i sig detta:

1/3 whisky

1/3 saft från citron

1/3 honung

Man dricker detta varmt, med en massa färsk, hackad vitlök i, gärna tillsammans med ett välgörande ångbad - och vips - så är man frisk igen! Tadaa =)

Alex
0

Hihi titta, jag hade rätt med citron och vitlök! ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Murre_Uddiz
0

Jaa! Då vill jag oxå ha whisky! ;D

Qabang
0

Inte kan väl Juve som nyligen fyllt 17år dricka Whisky Räcka ut tungan

Murre_Uddiz
0

haha, nee det kan hon (väl ;P) inte,  inte jag heller :D

PimTheGreat
0

något som hjälper mig när jag är förkyld och ont i halsen är honungsvatten och Alphenkraft som man köper i hälsokost. någon sörja man dricker vid behov. Mkt bra!!!! Det enda som biter på mina förkylningar

JMax
0

Esberitox (?) Finns på hälsokost, de brukar funka för mig när man känner att förkylning/ halsont är på väg.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

tessa
0

#11: haha hoppsan!!

lisette
0

jag ger dig samma tips som jag gav slo. svart vinbärs te, släng ner en massa dr dryels så ofta du orkar dricka det. sen ska du se…

Maja
0

Tackar för allt.. Var inte inne här någonting i går.. :/ Jag tänkte "Lite halsont kan jag klara av.. Jag ska till skolan!!" (Vi hade inlämningsuppgifter som skulle in, läxförhör m..m) Men jag orkade bara med en lektion.. :/ Jag frös jättemycket och hade jätteont i huvudet - så jag åkte hem.. Fick vänta 50 minuter på bussen, och satt inne på Uppsala busstation med många människor som pratade högt, barn som skrek m.m. Inte det roligaste.. ;) Men, men.. Jag tog bussen hem, väl hemma kollade jag om jag hade feber.. Det hade jag - 39,5°C.. :/ Så jag sov väl i stort sett hela dagen igår.. ;) Febern vägrade att ge sig, men nu så har jag "bara" 37,8°C, halsont, huvudvärk.. :) Tack för alla tips igen!! ;)

Det hela blir ju bara ännu svårare med min diabetes.. Jag MÅSTE äta, trots att jag knappt kan svälja.. :/ Jag får helst inte ha någonting med socker, om det inte är så att jag tar det i samband med det jag äter - d.v.s. jag får inte äta halstabletter med socker, dricka te med mjölk (mjölk=socker) m.m. när jag vill, utan då måste jag ta insulin till.. ;) Komplicerat detta.. ;)

lisette
0

oh ja just det, tänkte inte på det…

gejsa
0

Oj, din stackare. Det är ju jättejobbigt med förkylning och feber. Inte ofta man har det men när man väl har det, ja då ligger jag också till sängs. Krya på dig.

Maja
0

Tackar.. :) Ligger på 38,5°C nu.. :/ Jag käkar enbart alvedon och yoghurt.. ;) Det fungerar det med.. :P

Terrierlina
0

esberitox är bra

Alex
0

Stackars Juve då.. Jag kanske skickar en trevlig present till dig om du har tur..;) blir du nog frisk snabbt i alla fall..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#22 - Vad kan det vara? ;) Haha.. Jag väääntar.. ;)

wewwa
0

Ta honungste eller honung på macka eller liknande. Vitlök motverkar oxå lite..

Alex
0

#23 Jag tänkte skicka en citron och en vitlök.. Det innehåller väl inte så mycket socker..? Oskyldig

Nej okej då.. Syftade på något annat faktiskt.. Men som sagt är han för tillfället upptagen.. Räcker det med en bild sålänge? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

wewwa
0

Juve, sorry. Honung är ju inte speciellt bra om man har diabetes, minnet är inte långt hos mig idag… ; )

E_hjo
0

Jahaa… nu har jag också fått svinont i halsen…. Gråter
*tycker synd om mej själv*

Alex
0

#27 Vill du också ha en citron på posten? ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

E_hjo
0

mmmmm… de vill jag! =D

Maja
0

Tackar igen för alla svar.. ;)

#25 - Hmm.. Man kan ju inte käka vitlök när han ska komma.. ;P Äääh.. Skicka en citron tillsammans med "du-vet-vem".. ;) Hmm.. Då kan du väl få en morot från mig.. ;P

Alex
0

#30 Hahaha äh vaddådå? Det är väl inga problem, jag brukar tvinga min pojkvän att köpa vitlöksdipp till chipsen, så sitter jag där och slickar skålen.. Det går jättebra ändå. ;)

Men okej då, ni kan få en varsin citron i alla fall då.. Så kan E_hjo få vitlök också, och Juve eventuellt en annan present.. Om jag känner mig snäll. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Haha.. Nej, jag tänkte börja leva på vitlök.. Då slipper man vampyrer med.. Eller vad det nu är.. Hmm.. ;P "Du-vet-vem" gillar säkert vitlök han med.. :P Eventuellt = Säkert.. ;P

Alex
0

#32 Haha jaa, det gör han säkert! ^^ Och där sa du nåt ja.. vampyrer.. Det förklarar ju varför två i min klass alltid håller sig på avstånd från de flesta. ^^ Mer vitlök!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#33 - Vitlök är ju bäst!! ;P Jag vill bli en vitlök när jag blir stor!! :D Hmm.. Ehh.. Glöm det där sista.. ;P

Alex
0

#34 Hahahahaha jag meeeeeeeeeed!!!! :D Ich bien ein vitlöschk!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

HAHAHAHAHA!! Vi kan stå på stora torget i Uppsala ock sälja vitlök.. ;P Pengarna ska vi spara tills vi kan köpa Stian.. ;P

Alex
0

#36 Ooh, vilken überperfekt idé! :D Kan du tyska förresten?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Haha.. Imorgon vid 12.15, vi ses utanför Åhléns då.. ;P Hahahahaha.. Hmm.. Tyska.. Läste det i tre år.. (åk. 7-9) och fick VG i betyg, så jo, visst kan jag tyska.. Även om jag kan meningar som t.ex. "Han parkerade bilen bakom trädet" och "Hon körde över bron".. ;) Jag kommer liksom aldrig att använda mig av det.. ;)

Alex
0

#38 Nej, inte den tiden! Jag ska se julspexet i skolan klockan 1. :P Vi får ta det senare.. Eller mycket tidigare. Eller en annan dag.. I helgen kanske? :D
Haha men då kan du ju tyska.. I alla fall mer än mig (vilket du kanske ser på min fina mening i #35). Jag läste franska i fyra år jag. Och italienska i.. eh.. två månader (eller två lektioner..) Fundersam

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Men om inga bussar kommer till dig imorgon då? ;P Haha.. Jag som trodde att du kunde tyska!! Hmm.. Eller hur var det nu igen.. ;P Hahahahaha.. Jag har läst italienska i 1,5 år.. Kan fortfarande bara säga "Jag heter", "Jag bor" och "Jag mår bra".. ;P

Alex
0

#40 Haha bra där.. Det var ungefär det jag lärde mig på de två lektionerna. Gissa om provet gick bra som jag gjorde den tredje lektionen jag var där? ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Jaaaa.. MVG va? :D Haha..

Alex
0

#42 Nästan. ;) Jag fick faktiskt 20 poäng! Det var jag extremt stolt över, ska du veta! :P Sen att G-gränsen var 42 är ju en annan sak…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Haha.. Och max var på 100 poäng då eller? ;P Hahaha.. Jag fick faktiskt 92/110 på mitt tyskaprov.. ;) Kommer jag ihåg.. MVG var 92,5 så det kan man inte glömma.. ;P

Alex
0

Haha lite lätt irriterande..:P Jag vet faktiskt inte vad maxpoängen var.. Såg ingen anledning till att ha koll på den faktiskt. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Haha.. Nej, det är inte så intressant då.. ;) Men du.. En tanke slog mig (ja, det gjorde lite ont när den slog mig XD).. Vi kanske borde sluta förstöra andras trådar och bli mer "neutrala".. XD För jag tänkte precis gå iväg ett tag.. ;) Jag har en alvedon som väntar.. ;) Hörs seeeeeeeen!! :D

Alex
0

#46 Haha, precis vad jag tänkte.. Fast på mig väntar ingen alvedon, utan ett shoppingcenter. Julklappar, here I come!

Mvh Alex
Värd för Ridsport