Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1624 ggr
mimmi93
0

Hovslagare!?!

Är det bara jag som jämt råkar ut för dåliga hovslagare som alltid tar allt för mycket bak på hästarnas hovar??

Jag blir så himla arg på dessa!! Hästarna går ju helt fel med både ben och rygg, det är som om någon bara skulle klippa av oss människor hälarna :@

Cilla89a
0

har du några bilder på dessa förkorta bakhovar?

jag har aldrig varit med om att någon av mina hovslagare jag haft tagit för mycket på bakhovarna..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

JenniferH
0

Bakhovarna har jag aldrig varit med om att det har blivit fel, men framhovarna däremot. Min förra hovslagare förstörde min storhästs hovar, vinkeln på hovarna såg hemskt ut och dom var jättelånga!! Jag förstår inte, hur kan hovslagaren missa det, att hovarna ser hemska ut!? Blir himla irriterad.

mimmi93
0

#1   haha nej nej jag menar BAK  på deras alla hovar xD  och ja jag ska leta fram en bild

#2 anledningen till att de blir "ojämna" är antagligen att det är enkelt att "hacka från sig" för hovslagaren :/

Peppe
0

jag tycker tvärt om, blir mörkrädd när jag ser hur höga trakter (som det du menar heter) endel hästar har. hovbenet blir helt framtippat vid höga trakter

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

mimmi93
0

Här är en bild som jag brukar reta mamma med (eftersom hon har satt på benskydden fel :P)

Men man ser tydligt att hovarna är helt felstälda :(

Cilla89a
0

#5 ser ingen bild?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

mimmi93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# märkte de nu xD  det går inte att lägga till :/   :(

mimmi93
0

#4  självklart ska de inte vara för höga heller. . .men

[Angel88]
0

#7 hahaha kul med ben skydden…

angående hovarna så är bilden tahen i fel vinkel. man ser inte om hovarna är för kosta, långa eller låga… vinklen på bilden är fel

ta framma ifrån på sidan i stället

mimmi93
0

#9   Vet men man ser att Hästens (Dzasti) "ballar" nuddar marken eller hur jag nu ska beskriva det xD

Minetta
0

#7 hahah benskydden xD min mamma var sådär också, la på benskydden fel, det tog ett tag innan hon lärde sej ^^

MalinPandora
0

jag har världens bästa hovslagare just nu! (enligt mig) visst, att komma i tid är hans svaga sida men han har supergod hand med hästarna och min häst fullkommligt älskar honom:)

hehe, de va fint med bensydden ;P

LinneaG
0

Samma som #12, jag har hittat en jätte bra hovslagre nu. En som verkligen bryr sig om hästarna. Innan har jag haft sämre hovslagare, som skor hästen på 10 min…

mimmi93
0

# 13 det är typ en sådan hovslagare vi har nu >_<    (10 min hovslagaren då)

MonteMira
0

Jag är också grymt nöjd med min hovslagare som jag hade när man hade häst..visst man fick åka en bit (strömsholm) men vad gör man inte för de små djuren :P