Hur ofta är ni i stallet?
Är lite nyfiken på hur ofta ni är i stallet(: Om du är där dagligen är frågan hur många gånger är du där per dag? Berätta även om ni rider på ridskola/sköt-/medryttar-/egen -häst m.m
Kram Tina
Just nu har jag hemma min sköthäst som jag rider i vanliga fall 2ggr/veckan. Så när han står här brukar det vara 2 gånger per dag .<3
Har hästarna hemma så det blir en o annan tur om dagen.
Har dem hemma vintertid så då är det ju flera ggr per dag ibland minst 2 ggr per dag iallafall..
sommartid försöker jag kolla hästarna en gång om dagen men Keso som går på hingstbete hos Powderpuff blir det inte koll hos varje dag men ngn gång i veckan.

Har mian hemma och det blir 3-4 gånger om dagen man tittar till hästarna minst.
Sex dagar i veckan brukar det bli hos hästen. Ägaren rider en dag och jag resten. Passar oss bra. :)
Har inte vart hos min häst på tre månader, då hon står 50 mil bort nu. Men när jag hade henne uppstallad här så var det nästintill varje dag jag var där, en gång om dagen. Hade en som hjälpte mig de dagar jag inte kunde. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Allt mellan 1-4 gånger i veckan. Nu flyttar jag på måndag och kommer vara hästlös ett tag men sedna börjar jag hästgymnasium och kommer då rida 1 gång i veckan igen.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag rider på ridskola och är skötarere på ridskolan.Är där 5-6ggr i veckan.Är där från 16:00-20:00 sköter om min bebe.
Onsdagar rider jag kl.17:00 är i staller fr 16:00 tar han d om tango till 16:30 sen tar jag hand om min rid häst.Och rider till 18:00 18:30 börjar jag mocka.19:15 ca är jag klar o tar hand om tango till 20:00 ca.
Alla andra dagar kommer jag kl16:00-20:00 tar jag hand om tango.
På söndagar rider jag.10:30 tar jag hangom min häst til kl11:00-12:00 ca rider jag klart.12:30 tar hand om tango till kl17:30 då stänger stallet.
jag brukar vara i stallet varje dag oftast 2ggr dagen. men nu när hon är på sommarbete på annan ort och jag jobbar så blir det inte så ofta. kanske varannan helg ibland är jag där någon vecka. men hon står mest nu.
Jag har medryttarponny och det varierar väldigt mycket hur ofta jag är i stallet.
För inte så längesen red jag varje dag (utom några vilodagar, men var i stallet ändå) i 1,5 v, då ägaren var sjuk. Andra gånger är jag bara där 2 ggr/v. Men i snitt, ca 3 ggr/v.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Sen jag köpte ponnyn jag har nu, så har jag varit ca 5dgr i veckan pga jobb, har haft honom helinack dom andra dagarna. Nu är han på bete några mil bort så varannan vecka ungefär. Han är på hingstbete och kollas till varje dag självklart. Snart ska han hem och kommer stå bara en lite bit hemifrån så jag kommer vara hos honom varje dag.
På sommaren är jag i sommarhagen varje dag och kolllar till hästen, det är olika, ibland 1 gång och ibland 5 ggr.
På vintern är jag i stallet varje dag och mockar och så, oftast blir det bara 1 gång per dag.
Jag rider på ridskola en gång i veckan och lite då och då på min grannes ena islandshäst.
Har nyligen hittat en medryttarhäst också som jag kommer rida 1-2 gånger i veckan. Så till hösten kommer det bli stallbesök 2-3 gånger i veckan, minst.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Här står stallet 50 meter från huset så de "huvudsakliga" tiderna är 8.00 - frukost
10.00 - utsläpp
13.30 - lunch och ev byte av hagar (då vi använder volten/paddocken som hagar så får den som går på volten byta med den som går på grönhagen).
18.00 Matning och ev insläpp, annars matning ute och insläpp vid 21.00, beroende på vädret =)
Hakuna matata!

Flera gånger varje dag ;) Har hästarna och stallet precis utanför dörren :P
Blir väl en 1-5 timmar sammalagt beroende på om Brimad har vila eller vi ska iväg och träna.
Som idag, Brimad vilar, så det är bara utsläpp, mockning, fixa stallet, insläpp och visitering. Tar dryga 1 timme sammanlagt.
Medans tisdagar då ska vi iväg och träna, vilket tar 30 min dit, en timmes ridning, 30 min hem, och sedan tid där i mellam för sätta på, plocka av sakerna. Så drygt 2,½ timme för enbart ridningen.
Så det är väldigt olika dag till dag..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Just nu så ofta jag hinner och orkar. Sen blir det antagligen så gott som varje dag när vi fått hem Silver :)
Har stallet hemma så jag tittar till dom när dom får mat 4ggr/dag och sen en gång under kvällen då dom står ute.Räknat med skötsel och ridning + annan träning så blir det ca 5 timmar/dag.
Nu har de stått o haft semester då jag haft ridförbud pga av ryggont,men snart är vi igång som vanligt igen:)

1-2gg per dag =)

har två egna killar är väl där 1-4 gånger om dagen beror på hur länge man är där m.m. :)

Jag har två medryttarhästar i samma stall och är då där 6-7 dagar i veckan. Jobbigare var det när de inte stod i samma stall och jag jobbade i ett annat, puh.
2-3 dagar i veckan hos min häst, då hon står på en privatgård och får skötsel och ridning varje dag så behöver bara jag komma när jag vill. Har ju en shettis så jag kan inte rida själv, men kommer och tömkör och gosar :) Funkar utmärkt för mig. Rider i bland på en kompis häst när hon behöver hjälp men det är inga bestämda dagar.
Flera gånger om dagen då de är hemma på gården.
rider medryttarhästen 3ggr/v och sedan ridskola 1g/v men är väl i stallet lite oftare på sommare =)
Just nu håller vi på att renovera stallet där medryttarhästen står så då är man där ofta 
Det beror helt på vilken vecka det är.
Har jag massor på universitetet med tentor, uppsatser och liknande så prioriterar jag det före hästen. Sedan är det om jag har något på jobbet, inte har tillgång till bilen eller liknande.
Så allt från två gånger i månaden till tio gånger i månanden. Medryttarhäst.
nu på sommarn är jag nere i stallet varje dag annars blir det väl 3 ggr i veckan :)

Har eget stall och är väl där ca 5 timmar om dagen. Nu när jag sommarjobbar mockar mamma åt mig för annars hinner jag inte rida. Men tja, rider tre hästar om dagen så det är ju ganska mycket tid, sedan ska det ju putsas och städas, nån häst ska tvättas etc (:

jag är i stallet every single day ! ofta två ggr också, annars blir min häst sur.. :/ fråga mig inte hur.. men det märks, tex kommer inte till mig i hagen och är allmänt bitchen en stund ;D så det är för hennes skull.. annars skulle jag inte varit där på helgerna. men vardagarna eftersom jag jobbar där.. Men, måste man så måste man ;D

jag är i stallet every single day ! ofta två ggr också, annars blir min häst sur.. :/ fråga mig inte hur.. men det märks, tex kommer inte till mig i hagen och är allmänt bitchen en stund ;D så det är för hennes skull.. annars skulle jag inte varit där på helgerna. men vardagarna eftersom jag jobbar där.. Men, måste man så måste man ;D
Är i stallet 2ggr om dagen varje dag.
Har egen ponny o lånehäst i privatstall.
är i stallet 1 gång om dagen varje dag hos min häst
unghästen är jag hos 1 gång i veckan,hon går på lösdrift ett par mil bort

Har hästarna, 3 st, i eget stall, som de förvisso inte använder. Brukar se till dem 3- 4 gånger om dagen om allt är normalt, annars blir det oftare.

14 ggr i veckan är jag i stallet, alltså 2 ggr/dag ;) men det kan förstås bli både mer och mindre också :)

Jag hyr en häst under vinterhalvåret (augusti-juni) och då är jag ute ca 6 dagar i veckan. :)
Under skoltid - varje dag (stall & skola hör ihop)
Lov - varannan dag (medryttarhäst hos mina föräldrar)
Veckor (utöver skoltid) - försöker komma iväg varannan dag till min projekthäst. Tar dock 40 minuter att gå enkel väg så det blir lite jobbigt när jag varken har cykel eller körkort än :/

1 - 2 gånger om dagen. Har hästen inackorderad en halvtimmes promenadväg hemifrån mig.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Vi rider in en häst, och försöker vara där två-tre gånger i veckan. Han bor nämligen långt från kollektivtrafik och jag har inte körkort, så allt hänger på om min kompis har tillgång till bil.

ja har dom här hemma så de blir några vändor om dagen.
Är hos medryttarhästen 2 gånger i veckan under skoltid, blir 2-3 ggr under sommarlovet, rider oftast varje gång (ibland tar jag halva passet och ägaren halva passet), och vi rider ofta ut tsm där en kör (shettis) och en rider och så byter vi halvvägs..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Har eget stall så det är mest hela tiden tycker jag! Är arbetslös med, så dagarna spenderas mest hemma. Exakt hur många ggr det blir vet jag inte, men det är många! xD Kanske tittar på tv så springer man ut i pauserna o tex mockar en box, gör mat osv.
Om dom går i hagen här vid huset så ser jag dom ju hela tiden så det går väl inte räkna gånger riktigt.
Ibland går jag ut bara för o klappa dom, eller ge äpple o så=)
Helt underbart att ha dom hemma!:D
Nu går dem ju på bete och då har jag vatt ute och kollat till dem 2g/v. De finns andra som kollar till dem de andra dagarna.
När hon står uppstallad blir det 5g/v ungrefär. Hennes andra ägare bor på gården så hon tar henne de andra dagarna.
Ska ev flytta henne närmare mig och då kommer det bli 7g/v och en gång varje dag då.
Varje dag! Har en foderponny som jag tävlar i ponnytrav med. Han står uppstallad i utkanten av andra sidan byn så det tar väl mellan 5-10 min att cykla dit.

2-3 dagar i veckan är jag hos min medryttarhäst! Men nu på sommaren står han här på gården och då är ju hos honom hela tiden kan man säga. Men när han står på klubben blir det bara 2-3 dagar, ibland mer, beror helt på när ägaren vill ha min hjälp! :)

Jag är i stallet flera gånger på dag då stallet bara ligger några meter från huset:) När jag börjar gymnasiet blir det nog bara 1 gång per dag eftersom skolan ligger i Kungsbacka och jag bor i Gbg. Lite ovant men dt blir nog bra:D

Är i stallet alla dagar i veckan. Rider på halvfoderhäst, medryttarhäst och lektion vissa dagar :)
är då oftast bara i stallet en gång om dagen och gör allt. men ibland blir det fler :)

Jag är i stallet minst 4 gånger om dagen på helger och lov, och minst 3 när det är skola
Nu på sommarlovet är det så skönt att vara ute i stallet och putsa och städa
, så jag är nästan rädd att utrustningen går i sönder när jag putsar så mycket 
Jag har 3 egna hästar
Rider 1 av dem, ibland en till 

På dygnets 24 timmar spenderar jag ca. 10-14 timmar i stallet. Ibland mer o i ibland mindre, beror på dag o månad - men sammanfattningsvis.
Har två egna hästar, i två olika stall - dock är båda väldigt nära mitt hus =) Rider o kör dessa. Sedan så jobbar jag heltid i ett travstall - rider o kör..

Har en medryttarponny som det är minst 3-4 dar i veckan, sen rider jag på ridskola och måste vara där minst 3 dar i veckan för att rida, sköta och hjälpa till i stallet. Så totalt är det 6-7 dar i veckan som jag är i stallet :)

Nu under sommaren är jag hos hästarna en gång per dag, då de inte går på bete hemma.
När jag har hästarna hemma så är jag där minst 2 ggr per dag.
Har två egna hästar och eget stall. Hade i vintras en inhyrd häst.

3-4 gånger i veckan blir det för mig, rider lektion och har medryttarhäst (på samma ställe) 
Jag hyr två hästar och så är jag där varje dag, :)
jag är i stallet stort sett varje dag. =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3