Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 498 ggr
Lyrik
0

Djurskyddet

Idag kommer Djurskyddsinspektören ut till min häst kl 13:30 pga att förra stallägaren anmälde mig för överutfodring mm.

Håll tummarna!

Lorita
0

Överutfodring, dom måste haft kul i fikarummet ett tag förre detta besöket…….normalt är det nog djur som inte får mat och omsorg som dom åker ut till Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fantasy
0

Ja, håller med Lorita. Fast vi hade ju här i E-tuna en gubbe som inte skötte sig, men då var Djurskyddet så lama…Han var tvungen att dö innan hästarna kom därifrån. Så ska det inte vara tycker ialla fall jag.

Lyrik, jag tror att det kommer att gå bra. Det ordnar sig nu när du flyttat till ett bättre stall.

gejsa
0

Det ordnar sig Lyrik du behöver inte vara orolig. Lycka till!

Jag vet vem du menar Fantasy. Han dog faktist på stallplan när dom var där för att säga att dom skulle ta hästarna. *ler*

E_hjo
0

Håller en tumme och en stortå! =)

Shailina
0

jag håller tummar och tassar!

Ronja lånade bort sin tass igjen, men hon vill ha den tillbaks igjen :D

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

fridak
0

hur gick det?

Lyrik
0

De kom ut, en ung tjej med praktikant. Tittade på hästen och pratade lite, sen åkte de igen. Tog knappt 12 minuter.Förvånad

Han är rund tyckte de, men inte farligt. Det är bra att han mest får hö och bara lite kraftfoder. Bra att han motionerades så mkt det gick för hans ben. Han såg fräsch ut för att vara 25 år.

Så de avskrev ärrendet. Skrattande

DojoKelder
0

Vad skönt att allt gick så bra!! men det va ju kanske ganska så väntat..

shirley
0

skönt!

Lorita
0

Jag tycker bara att det är synd att den som anmäler falskt inte får betala för utryckningen. Jag har haft en period med en hästrädd granne som anmälde mig regelbundet, i stort sätt var anmälningarna att mina hästar var för feta och fick ingen mat, djurskyddet är tvungna att åka ut och nu så buntar dom ihop anmälningarna och tar det vid dom "årliga kontrollerna" (snart fyra år sen senast) och då får jag betala för att dom kommer ut och kontrollerar en massa som inte är sant. Senast dom var här var i augusti -03 och då hade jag en anmälan på mig från februari -03, då jag frågade varför dom dröjde så länge med att komma får jag till svar att dom vet att mina hästar alltid har det bra så då åker dom hellre på sommaren då väglaget är bra, anmälan var att hästarna var ute utan täcke = frös…..den dagen i augusti var det 22 grader varmt och hästarna frös inte, men det läggs på min räkning som jag får betala för att dom kontrollerar stallet. Anmälaren som anmäler anonymt hon slipper att betala eller förklara sig helt sjukt.

Lyrik
0

Kanske ska anmäla henne oxåFlört

Lorita
0

Hon är stallägare så risken är stor att hon får en räknig, men gör inte det djurskyddet har viktigare saker att göra en att användas som terrorredskap. Hon som anmälde mig gjorde en ful sak en gång, hon gjorde en falsk anmälan i en annan hästgrannes namn, det tyckte jag var riktigt fult.

Lyrik
0

Nä, henne skiter jag fullständigt i. Även om hennes häst och djurhållning är urdålig…

gejsa
0

Du ser Lyrik. Det var inte så farligt. *ler*