Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1107 ggr
jackiejohn
0

Dags att sätta igång henne!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags att sätta igång fröken igen Glad Nu har hon hjaft sin semester och jag börjar bli uttråkad Flört ska försöka komma igång med lillen oxå men….får försöka få Emelie att våga rida igen, är inte så mycket för att köra och han blir utträkad av att bara gå promenader/bli longerad och så = att han slår bakut och vägrar sammarbeta Obestämd 

Någon mer som ska sätta igång sin/sina pållar nu elr redan har gjort? Glad

CelsiusT
0

Har inte haft honom avställd. Ser inte vitsen med att låta hästen få semester på sommaren, det är ju då som det är som mysigast att hålla på (och som viktigast så dom inte blir bukiga). Så nej, jag har inte ngn häst att sätta igång.

Medarbetare på westernridning.ifokus

jackiejohn
0

1# För min del så funkar de inte att rida på sommaren då dels jag jobbar och hon får fnatt av alla flugor trots flugmedel och när de är varmt blir de bara jobbigt för både häst och ryttare. Lillen är en stel fångponny så han får motion då och då, han tål inte så mycket. Glad

Peppe
0

vi misstänkte att blacky hade hövböld för 2 veckor sen men visade sig vara falsk alarm. men för säkerhets skull så skrittar vi bara nu ett tag på en gräsåker. har tänkt börja trava lite smått till helgen =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

jackiejohn
0

3# Härligt att de inte va nån hovböld! Jag ska sitta upp för första gången på några veckor imorgon ska skritta en stund typ 20min så hon bara får komma igång och röra på sig sen börjar vi arbeta mer och mer =)