Slut på sommarlovet?
Ni som har era hästar ute på nätterna, när börjar ni plocka in dom igen?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Medryttarponnyn går på lösdrift, annars så ska ridskoleponnysarna snart börja få gå inne igen :)

Min foderponny kommer hem från ridläger/bete dem 14. Augusti

När vädret börjar säga emot tar vi in dom. :)

när frosten börja nypa gräset, då kommer dom in från betet.

Olika från år till år men ibland går dom ute till i slutet av september om vädret tilllåter =)

slutet av augusti har det vart de senaste åren, men det beror ju på vädret.
de går ute så länge vädret tillåter =)
vill ha de ute så länge som möjligt
De kommer hem ifrån betet till helgen, men de lär gå ute tills frosten kommer.

Stallar in Bus till helgen och Xzerihwala åker iväg på nytt bete ihop med en annan åring. Sen ska hon förhoppningsvis bo kvar där tillsvidare.
början av augusti får han gå in och börja lite lätt jobbas igång igen.
inridningshästen går på lösdrift så han kommer inte in ;)
På jobb flyttar de in under nätterna allt från början av september till slutet av oktober, det beror helt på vädret!

Siktar in mig på att ha dom ute dygnet runt hela september

jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Har Blacky hos en kompis på deras gård men där finns inte så bra träningsmöjligheter. ska hur eller hur tillbaka till anläggningen innan hösten. hade från början tänkt flytta tillbaka i augusti, men augusti kom så fort i år
det tråkiga är att kompisen inte flyttar tillbaka, dom ska nog bygga stall på gården istället och det kommer nog inte va lika kul utan henne, ännu en anledning att dra ut på tillbakaflyttandet
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

släppte mina den 15 april. om vädret tillåter går dom kvar till mitten/slutet av oktober.
Skynda långsamt så går det fortare.
ska ta hem hästen från betet nu i helgen eller nästa vecka senast. så hon kommer få stå inne under dagen när det är som varmast för att slippa stå sj i hagen.