Körlektion
Jag har mycket svårt att finna en ridskola eller. dyl. som lär ut att köra ett ekipage
tips efterlyses gärna i sthlm trakten

Då får man söka sig till travet och deras ponnytrav.

men om jag skulle ha en ponny så skulle den gå av på mitten 
Det finns inga instruktörer med inriktning på körning då?
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

det är så svårt att hitta, många stall säger nej för att de inte har plats för vagnar

leta upp ett körsällskap, de kan säkert hjälpa dig!

å tack för tipset!
nej ponnyn går inte av på mitten!
speciellt inte om du ska köra! Sök dig till Solvallas travsällskap, travskolan.. dom hjälper dig!

jag är nog mer en hobby körare i så fall än trav liksom…. men jag ska kolla med dem ändå.. man ska ju inte vara rädd för att prova på nya saker här i livet 
ja men du får ju lära dig att köra det är ju huvudsaken.. spelar ju ingen roll om du bara ska hobbyköra.. man får ju veta grunderna osv för att köra :)

precis

#9 just i utselningen mellan travselar o vanliga selar skiljer det ju sig jättemkt. min pappa som hållt på med travare i 20 år stod som ett fån när hna skulle sele på min ponny med bröstselen.
tror man får bestämma sig för vad man vill köra redan innan man går på kurser.

#9 jag tänkte kolla runt lite och se vad som finns innan jag bestämmer mig med
Kuskringen har kontaktuppgifter till tränare, körsällskap, domare osv. uppskrivna i distrikt AB.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

tack, då har jag lite att läsa i kväll

Upplands-Bro ryttarförening, www.ubrf.nu har en aktiv körsektion.

#15 ok, tar nog det som ger minst resväg 
http://www.stockholmskorsallskap.com/ Ny startad med mycket trevligt folk, det är stor skillnad på trav och vanlig körning. :)

ja ville tro det med ,trav är mer tävling i mina öron.
Jag vill köra för att jag tycker det är roligt och tycker om att lära mig nya saker
Näääää inte travskolan… det är nästan mer som "ridlekis" om man går nybörjar kurser, järn brons o koppar…. då man går licenskursen så är det mer tävling. men inte annars.. då är det konkörning som gäller och kunna sela, borsta m.m

De flesta travskolor har väl vuxenkurser också, som jag snarare rekomenderar till äldre som redan har hästkunskapen men saknar körkunskapen. Järnkursen, som är den första, riktar sig till nybörjare på häst med både teori och praktik på nybörjarnivå och främst till barn.
ja just.. de glömde jag bort 

#11 grunderna i körning är den samma och jag kan förstå att han stod som ett fån med bröstsele, jag började med att köra inom travet och sen så bytte jag över och körde mitt varmblid, först med travsele sen så blev det riktigt gamla selar och nu kan jag fixa dom flesta alternativ.
taravet är en jättebra skola och man lär sig grunderna väldig bra, sen finlirar man vidare.

Travet/ponnytrav. Mkt bra, tog sj licensen när jag var 8 och tävlade därefte i 5år.