Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 763 ggr
PimTheGreat
0

veckoträning

hur varierar ni er träning på era hästar över en vecka??

reddie
0

Rider ut, rider ut, rider ut…och rider ut igen.
Något kort dressyr pass någon gång i månaden.

PimTheGreat
0

verkar inte vara många som varierar sin träning…..Fundersam

Luthien89
0

En gång i veckan blir det dressyr för min tränare och en gång i veckan blir det hoppning för min tränare och sen 2 dagarer jag ut i skogen, sen vilar han 3 dagar. Han är bara 5 år, så hans rids inte så hårt..

fridak
0

det blir inte så varierat…i veckorna kommer jag aldrig ut i naturen med honom eftersom ingen annan vill ut när det är mörkt och jag får bara rida ut om jag ahr ngn annan med mig. så då blir det paddocken och där är det nästan jämt samma grejjer i lite olika ordning och olika "utförande" men det är alltid böjningar, avsaktningar och igångsättningar, nu har jag börjat träna på galoppfattningarna med när han har blivit lite starkare.

på helgerna försöker jag komma ut men lyckas sällan med det…

jag skulle ha en skogsmulle men ahr bara kommit ut två ggr på 2 månader..

sedan blir det longering ngn gång ibland och minst en vilodag per vecka

jen
0

rider ut i skogen ca 2ggr/veckan, träning i paddocken 2-3dgr/veckan och markträning 1dag/vecka och övriga dag/ar får pållen vila…

Snuttan
0

Hästen jag rider mest (lika mkt som ägaren) och bestämer över hur träningen ska se ut tränas något såhär:

1dag i veckan total vila

2-3 dagar i veckan dressyrträning i ridhuset

1 dag i veckan lugnare tur ute

Resten av dagarna rider vi på framåt mer ute/jobbar ute, klättrar osv.

Är en travhäst som är under igångsättning (travad två månader nu, galopperad en), används som ridhäst/dressyrhäst.

jen
0

javisstja, vi ska börja klättra nu 1dag/vecka i samband med uteturerna nu när pållen har kommit i form

emsems
0

2dar i veckan skritt, 1 dag i veckan hopp, ev 2 ggr snart. resten dressyr eller annat

Maja
0

Eftersom jag inte har egen häst så är det svårt att svara på, men jag varierar de gånger jag rider med t.ex. uteritter, gångartsträning på volten, dressyr m.m. :)

Mandysan
0

2 dgrs vila minst
2 dgrs hoppning/arbete med markbommar
3 dgrs dressyr

Ngn gång ibland rider jag ut….Det är svårt nu när det är så här blött…..:(