Bästa ridturen på länge:)
Idag är första gången på 2 veckor som jag kunnat rida :) Skadade foten när en elis hagkompis bestämde sig för att trampa på min fot och sen inte flytta på sig..jag hade fliflop på mig och han hade en lössko med slm som stack ut.. Gjorde så ont att jag trodde jag skulle svimma..fick sytt fotryggen och strippsat lilltån, kunde inte köra bil på 1,5 vecka.. men nu är det bättre.. Min fot gör inte ont längre är lite öm runt såret bara, tyvärr hade det blivit en infektion i det men idag tyckte distriktssk att det såg bättre ut.
Bästa ridturen på länge om inte någonsin faktiskt! Han var lite fåning i början och stannade och ville inte gå igenom en gård utan att jag fick skänklat på honom ordentligt och smacka innan gick förbi.
Övade sedan på ställa honom i skritten och traven, vilket gick jätte bra. Han biter tag i högertygel ibland men det var betydligt bättre än innan. Blev lite skänklevikning där stretar han lite emot men det går bättre och bättre, några få steg i taget.
Red sedan öppna i skritt och trav, vänster har han svårare för men det kommer. Provade sedan höger galoppen och den satt som en smäck! :) Han satte under sig med bakbenen och sökte sig framåt och jag kunde korta och länga :) saktade sedan av och provade några galoppfattingar igen och det funkade då också :) Fick pausa lite med skritt och lite trav innan jag provade några fattningar i vänster galopp också, den tog han inte lika bra men han satte under sig och kändes fin där också :) Han bockarde lite men det tror jag mest var för att han tyckte det var kul.
Red sedan slalom på lite halvlång tygel så han fick söka sig framåt på en överväxt skogsväg i mellan små buskar och sten. Efter det gjorde jag en volt när jag kommit ut därifrån och fortsatte rakt fram på en annan väg då kände man verkligen hur han kom upp sig i ryggen och kom i en helt fantastiskt skritt :)
Resten av passet övade jag lite galopp och sedan ner sittning i trav. Sista biten var det lite öppna och ngn skänkelvikning innan han fick skritta hem på helt långa tyglar :)
Är så glad! :)

visst är det härligt när man får en så bra känsla under ett ridpass.. :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

ja det är roligt när allt går bra eli var verkligen positiv under hela ridturen öronen var framåt hela tiden när han inte lyssnade på min röst och vinklade dem lite fram och tillbaka för att sedan ha dem framåt igen. Efter passet var han jätte mysig och blåste mig i nacken och "pussade" på armen. Jag är kär! ;)