Usch :/
Alltså allt detta regn, och milda vintern har gjort så att alla 3 vinterhagarna är upptramapde, utom min ponnys, där är det bara vid ingången. Och jag har sån fruuuktansvärd ånget när jag släpper ut på morgonen. Tycker så synd om dem att behöva stå så sådär. Inte min ponny då, han har ju gräs, men min stora häst och min systers ponny :/ Men jag kan inte släppa dem i sommarhagen heller, då trampar dem ju upp där så får vi inget gräs till sommaren.
Nu när hagarna är geggiga, låter ni era hästar gå ute som vanligt? Är det verkligen så bra att dem står i dynga hela dagarna för hovarna och så?!
Våra får va ute från 8-16.00 nu, dem tycker det är skiitrist att stå i hagen.. Min ponny går ute längre om vädret är fint..
Hur länge har ni era ute i dynghagar?

Våra är ute från ca 8.30 till 19.15 varje dag. Tycker också skitsynd om dom. Dom står ju bara still där. Vill inte leka så mycket. Och gör dom det är det ju risk att dom halkar. Så jag brukar släppa dom ofta på ridbanan så dom får springa av sig. Och då jäklar brallar dom verkligen.

Våra hagar har klarat sig bra från leran.. Hästarna går ute mellen 8.00 och 15.30. Min gamla valacken är "mörkrädd" och blir hysterisk om han ska behöva vara ute efter att det blivit mörkt, annars hade nog våra fått vara ute längre..
Ingen annan med dyng hagar?

vår hage är super dålig av allt regn,bara en lervälling..
då jag bodde hemma: stod dom ute 7-20
nu när jag flyttat så sköter mamma om utsläppen o hon är inte så pigg så nu kommer dom ut vid 8-9 o tas ibland in vid 18,men jag försöker åka till stallet så sent som möjligt så de kan stå ute till 19-19.30..
vi har leriga hagar med.. hästarna är ute mellan ca 8-19. men vårt största problem är att hästarna trampar ner höt i leran och sedan äter upp leran, och blir sjuka. så vi försökte först lägga maten där det är som torrast, men nu har vi gjort lådor som vi lägger höt i och dom kan äta där…

Våra är ute som vanligt. Det är bara lerigt vid ingångarna, i mitten och i skogen är det fortfarande torrt och fint.

Peppes hage är inte lerig. bara en plätt precis vid grinden där det inte är gräs, men det är inte geggigt utan torrt och fast.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Har för mig att lera är väldigt bra för hovarna, förutom strålen då.. den får man ju hålla koll på.. Eller så har jag drömt det ^^

Våra hagar är bara leriga vid ingången men nu har de lagt en massa med grus/sand överallt så vi har ingen lera. :) Jag hade ändå inte vågat lägga ut hö….

mina kommer ut mellan 6,15 o 7. sedan in igen mellan 18-20

våra hagar är jätteleriga! tänkte grusa där idag men regnet öste ner så jag hoppade det. får göra det när det är uppehåll igen. Suck! Varje gång jag ska ta in hästarna är jag nära att halka och sätta mig. Livsfarligt!!!!