Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1115 ggr
Indylover
0

Egen häst?

Idag började jag prata med mamma lite om hur gärna jag skulle vilja ha en egen häst. Hon sa såklart att om hon haft råd hade hon köpt en häst åt mig. Men då kom jag på en idé.. en bekant till mig söker egen häst eller foderhäst, men hon har inte riktigt tid eller råd. Så då började jag prata om att vi kanske kunde dela häst? Vi är lika långa och har ungefär lika mycket erfarenhet. Mamma sa ingenting, hon sa bara "mm" på allt jag sa. Men hon såg lite misstänksam ut…  Är väldigt spänd, tänk om min största önskan går i uppfyllelse? Till råga på allt så började hon typ att säga: "Men om du ska ha egen häst måste du gå upp tidigt och sköta om hästen och duscha innan du går till skolan" osv.. Vad tror ni då? Har hon nåt på gång? Snälla svara :) PS. Det är jag på bilden ;)

Förhoppningsfull Amanda..

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Indylover
0

putt..

Birke
0

Jättekul, men tänk på att är välldigt svårt att dela häst, pga att man ofta har olika viljor och åsikter. Menar du att du ska äga halva hästen?

:P

Zabbio
0

Det brukar inte gå bra att dela häst.. tyvärr. Åtminstonde inte att dela lika. Vad händer om du och kompisen blir ovänner? Vem får hästen?

Men att bli medryttare eller kanske delägare till hästen kan vara en jättebra idé, så delar ni ansvar och så lika och så. Fast det är bra om en av er har lite mer att säga till om ifall det skulle bli problem eller ni blir ovänner..

Oavsett hur det blir så lycka till :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Julia-Sirocco
0

Som #3 säger så är det inte så lätt som du kanske tror att dela häst. Det kommer nog bli lite "bråk" om den. Visst det kan ju gå bra, men oftast blir inte att "dela" som man tänkt sig.

Det där med att din mamma säger så låter som att hon börjar "ge efter". Så jag tror nog att hon snart låter dig få som du vill.

Lycka till Skrattande

Indylover
0

#4 hehe, ja det lär väl gå nån gång så mkt som jag tjatat xD

*putt*

Rorosjons
0

Jag tycker du först och främst bör börja med att ha en sommarhäst! Du får du ta en viss del i ansvaret att ha egen häst, visst är det på den lättaste perioden av året. men klarar du inte sommaren så klarar du absolut inte vinter. Där krävs mycket mer.
ut/in släpp. Hö. Svårare att rida med tanke på ljus och hästen får styltor osv.
Tänkt igenom allt innan du börja med "bara" en sommarhäst.

Maja
0

Dela kan gå i vissa lägen, inte i andra, hoppas det löser sig ändå!

Men jag hade fått för mig att du redan hade en häst när du i denna tråd skrev att ni red på "era" islandshästar..?

Animal-3
0

Trodde du redan hade häst??? vad var det här för hästar då?
http://ridsport.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=425114b8-5df9-43b8-ba7f-fec49b883e7f&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=10
Du skrev era så jag antog att det var så…
ja dela häst är svårt kanske ni kan ta en på foder ihop först och se hur det går och så får ni ju prova på hur det är. Det är mkt mer jobb än många tror. Nu vet jag klart inte vilka erfarenheter ni har men som förlag.

Maja
0

#8 - Hihi, vi länkade till samma! =)

Animal-3
0

#9 haha oj missade detSkäms ja vi tänkte samma sak dåSkrattande

Indylover
0

många som frågar om "mina" islandshästar ser jag xD

jo, våra och våra… det var våra sommarstugehästar som vi rider på ibland där :) står i en hage ungefär 50 m från våran stuga :)