Stallplats
Jag sitter lite på internet och letar stallplats åt min ponny. Har blivigt lite "akut", står utan stallplat efter betet.
Har aldrig behövt leta efter detta innan då hon stått på gården där den andra ägaren bor.
Men i alla fall, nu är det så att jag har hittat en stallplats som verkar toppen när man läser annonsen. Rimligt pris och bra ridvägar + den storlek på stall jag söker. Men jag vet inte riktigt vad jag ska ställa för frågor nu när jag ska ringa…!
Avskyr ringa folk så tänkte skriva ner frågorna innan jag ringa, om det nu är så att den är ledig än.
Ändra frågorna jag kommer på är vad de strör med samt pris för detta, samt om man kan köper grovfoder av dem.
Vad brukar ni fråga? Tar ni det direkt på telefon eller ber ni att få komma ut och tar alla frågor då?
vad står de ianonsen?
de finna alltid någott du vill ha reda på dem inte har skrivit ned i anonsen.
Nän jag letade stall fråga jag om jag kunde få komma och tita på stallet o om de kunnde visa ossw runt o bäretta vad man kan köpa ha tillgång till mm.Hellt enkelt en rund tur i stallet.
Ja precis ta reda vad vad som är inklusive i priset noch vad som är exklusive? Foder, hagar, in/utsläppning, fodring mm. Något som kan vara bra att ha koll på bara är vad din/stallets försäkring täcker om det skulle hända att hästen råkar spaka sönder något etc. Inte för att dessa saker brukar hända men det är ändå något som kan vara bra att veta.
sedan bara en rundvandring i stallet/hagarna så du ser att llt är i bra skick att hagarna ser hela och fungerande ut samt säkerheten runtomkring i hagen eller kring stallet.
Ridvägar/ridbana osv kan ju vara bra att ta reda på vad som finns runtomkring ^^
Lycka till!
Hakuna matata!
Det står pris för kallhyra i annonsen, där brukar väl inget ingå?
Sen känner jag till området rätt bra, kör förbi/igenom där rätt ofta.
Ridbana finns där, en fin sådan.
In-/Utsläpp samt Fodringar delar man på.
Men får väl ringa och fråga de två frågorna jag kommer på samt be att få komma och titta på det.

Fråga hur man delar på in och utsläpp så du inte får magsår på köpet.
Hör sen lite om vad det är för andra hästar i stallet och vad dom rider, samma inriktning är ju alltid kul och ett plus.
Hör om hur bussarna går och åder på övriga hästägare.
#4 Tack, där var lite jag inte tänkt på. Alltid kul om man har lite gemensamt.
Kör dock bil, så bussarna bryr jag mig inte så mycket om. Kan cykla i värsta fall också.

det absolut smidigaste är ju om du kan köpa precis allt från stallägarna. dvs både strö, grov och kraftfoder. det är drygt att köra runt och köpa själv.
något som jag tycker är viktigt är faktiskt sommarbetet. finns det på gården? betalar du för boxen även då?

vad ingår? kraft, hö, in-och utsläpp, fodringar, tillkommer avgift för ridhus? hur många står i stallet, alltså hur ofta fodrar man/släpper ut?
vad som ingår i kallhyra är väldigt olika.
Skynda långsamt så går det fortare.
#6 Sommarbete finns ej, och jag behöver bara stallplats till december som det ser ut nu :) Kommer förhoppningsvis in i skolan i januari och då tar hennes andra ägare henne.
#7 Ridhus finns en bit bort på en ridklubb. Så deras priser kan jag redan.