Hinder!!
hejusan svejsan (:
jag bheöver lite hjälp. ska bygga en mur.
har ni gort det själva? skulle behöva lite hjälp med villket material man ska använda för att inte göra den så himmal tung. tänkte på playwood med det kanske är farligt om hästen lyckas slå igenom?
TIPSA MIG :D

vad som slår mig först är faktiskt frigolit. jag är nog lite skadad för vi har en massa frigolitlådor på jobb som vi bara kastar.
men måla dem och stapla. kanon så länge det inte blåser ute. =)
Fast blir inte frigolit fult fort ifall hästarna slår i? Hål och sånt tänkte jag på.
#2 Hästen får väl låta bli att slå i :P De blir ju väldigt lätta att göra, bara skära ut o måla, så ha några speciella i toppen, så kan de bytas ut när de blir för hemska av islagningar, men resten håller sig fint.
Kanske lägga nån tyngd i dem så att de inte blåser bort, eller plugga ihop dem på ngt sätt.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
men man kan väl skruva tunn sponplåt på? Eller limma? Det förlänger levtiden iaf :)Sen kan man kanske då ha en lite grövre platta i botten på frigoliten så den inte blåser så snabbt bort och ligger stadigare?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#1 Vi har gjort vår mur av FIBERHUSK-lådor (på tal om jobbet) haha

Jag har byggt en som består av rören till enselage-plasten bönderna blir jätteglada om man kommer och hämtar 
Nu har det börjat (: den är jätte snygg. (tack pappa xD)
det blev någon tunn trädsort. lättare att bära än den förra. (jättetung)
men vi hoppas på att hästarna hoppar högt över. så inget blir trasigt (:
#1 frigolit låter lite farligt. lätt att hästarna slår i öch den fastnar på fötterna….
#6 vad är enselage rör?? har aldrig hört förut ><'

#7 pasten runt balarna är rullade på enn rulle, som en toarulle dom rören ca 88 cm långa har jag för mig slänger bonden, ingen pant dom är jätteglada att at bli av med rören 
#8 ok (: det måste man kolla på någon gång (: kan vara användbart till annat kanske (:

#10 tror indet det är många som förstår det där… ;) du får nog utveckla!

#11 Haha, du menar att det är papperslådor etc? - Ja, ja!
Det är ett gäng papperslådor från mammas jobb som vi tejpat ihop. Vi har tejpat rejält mycket och det är ingen låda som försökt smita ifrån gruppen, än. Det är gjort i ett rutmönster så att lådorna inte ligger tätt utan det blir ett litet mellanrum.
Det tål inte vatten och inte heller om man verkligen kraschar in i det. Men det väger inte särskilt mycket och vi brukar alltid ta in det i ridhuset efter att ha haft det ute.

jag trodde faktiskt ni hade avslutat det hela med att spraymåla det med något!
kartongerna borde ju bli fuktiga i ridhuset på vintern tycker man.