Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 348 ggr
-Anso-
0

objuden gäst

åkte till stallet som vanligt o när jag just ska parkera bilen framför stallet ser jag nått vitt långt lurvigt som springer brevid stallet..hoppar ur bilen fort o springer in till mormor o ropar på morbror o frågar om hans nån mink har rymt.. båda tar varsin lampa o letar efter rymlingen,hittar honom några meter från stallet o sen springer den bort.. då åkte morbror till minkgården o hämtade en fälla.. när han kom tibax hade jag inte sett minken på ett tag,så vi ställde fällan där vi såg den senast o sen gick ja o mockade.. när jag skulle tömma kärran såg jag minken igen,men sen sprang han in i skogen där hästarna har sin hage :/ (kropparna som dom tagit skinnet av slänger dom en bit brevid hagen.. jag gillar det verkligen inte men måste stå ut med det för lastbilen som hämtar dom slipper inte till nått annat ställe.. som tur är det sista året)
så det var där minken höll till, så vi la dit fällan ist o efter 5 minuter var han fast igen.. fick veta att han varit på rymmen i 1-2 månader.. blev ju glad då man fick höra nått sånt,vet ju aldri vad dom kan ställa till med.. :/
tydligen har han ätit på sina ägna för att överleva..
tur att vi fick fast honom för annars har jag nog gått o varit orolig..

hästarna brukar vanligen stå vid porten o titta  när man är i stallet,men dom syntes inte till.. vet inte om det berodde på att minken sprang runt i hagen eller om det var för nått annat..