Säljer du hästar/hästtillbehör?
Min fråga är om någon här inne har en hästbutik eller har någon slags avel där du säljer hästar.
Om du har det är mina frågor:
- Hur kom du på idén?
- Hur startade du? Startkapital?
- Var det svårt att komma igång?
- Lätt/svårt att hitta kunder?
- Kan du försörja dig på det?
Och om du har mer och berätta skulle det vara kanon!
Hej !
Roligt att få svara på!
Håller för fullt upp med att starta en ridsportsbutik, öppnar i augusti. Jag har tagit ett privat lån i banken för något företagslån ville inte banken ge mej för de trodde inte på "idén". Det sporrade ju givetvis lite extra. Jag kommer att jobba halvtid i butiken och behöver därmed ochså driva in en halvtidslön. Det ska bli jättespännande … drömmen som funnits flera är nu bara en o en halv månad bort 

#1 Spännande! 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#1 - Va kul att höra! Får man fråga vad du har för leverantörer och vad du har för lokal samt vart den ligger? :)
Vi hade själva planer på att sälja foder och ha en mindre försäljning på hästutrustning. Men när vi räknade ut så insåg vi att hos oss skulle det inte vara möjligt att få det att gå runt. Banken våran då tyckte det kunde vara en bra idé då det saknades runt oss den typ av försäljning där jag bor.
Idag har två öppnat upp och tyvärr ser det ut som att det inte går ihop sig för dem. men vad kan man förvänta sig på en landsbygd. Ingen här där jag bor är mkt för att lägga pengar på senaste nytt. I sig tycker jag det är sunt. Men ska en butik idag överleva krävs att det finns kunder som är modeintresserade av sista skriket. Det är det som butikerna lever på.
Själv är jag inte intresserad av senaste täcket eller ridkläder så jag som kund för dem är rena döden.
Mitt råd se igenom vad du har för folk som bor omkring där du bor. Har du nu folk som tycker att senaste skriket av mode är det viktigaste så har du kanske en stark kundkrets att plocka upp. Har du däremot bara flertalet av en såna som mig är du snart tom.
Finns det sen en butik sen tidigare så tänk två gånger extra.

#4 - Jag har tänkt mycket på det.
Men där jag bor finns det ingen ridsportaffär, utom Granngården och de är ganska dyra. Jag har inte tänkt mig ha det senaste, utan sälja billigt ist för dyrt mode. Vi har en stor gård som grannar som säljer ett speciellt hästfoder och alla kunder till dem åker förbi oss. Vi ligger även ca 1mil från en större stad.
Men vi har tänkt börja med webshop, då vi inte helt vågar börja bygga och lägga ner allt för mycket pengar på en butik.
hej igen!
jag ska ha både billigt o dyrt, det ska finnas nå´t för alla, för ridskoleeleven som precis har börjat, för den som tävlar på klubb, lokal, regional eller elitnivå, för den som rider i skogen eller för de som satsar lite mer både tid pengar o framtidsutsikter. Det kommer att finnas senaste modet (otroligt stort!!!) både för häst o ryttare och det kommer att finnas basutbud för den som inte vill ha mode o "blingbling" Jag var på ridsportsmässan i stockholm i mars och fick där en ganska klar bild över vad jag ville sälja och vilken inriktning jag ville ha. Det är faktiskt ett bra tips , åk på mässan o känn dej för….. nästa är i sept….
Ett tips till, varför inte bygga något ihop med gården som säljer foder?? de har säkert någon yta som ni kan få ha butik i !!
Mina leverantörer är mountain horse (mest stövlar, byxor o stigbyglar)
hansbo, john whitaker, la crosse, altego, horze mm
jag ska INTE sälja foder då jag har fått rådet att avstå, det är tydligen alldeles för lite förtjänst för att det ska vara värt allt slit.
Igår kom kassaapparaten o kortläsaren, imorgon kommer leveransen från hansbo, det börjar kännas att det är på riktigt nu !!
Whish me luck = 0 )

#6 var någonstans öppnar du detta lekland för oss hästintresserade? =)
ha ha ja lekland vet ja inte om det blir men förhoppningsvis en butik där man ska känna sig välkommen till oavsett man ska handla eller ej, om man vill snacka lite häst eller bara läsa senaste numret av nån facktidning.
tyvärr har jag några känsliga trådar ute så just nu kan jag inte säga när VAR hur
N U kom posten med första leveransen !!!
Alla produkter från HANSBO …
Kul, spännande o en massa jobb =0 )