Skuren häst
Min häst har antagligen blivit skuren. Ett ända snitt, rakt men inte så stort eller djupt. Vi kan inte hitta något som hon skulle ha lyckats skära sig på och det finns inga andra märken omkring om hon skulle ha lyckats riva eller skrubba sig.
Kan någon verkligen ha skurit henne?? Och om de gjort det, så lindrigt?? Kan inte se någon annan förklaring!?

var har hon skurit sig?

En annan fråga: har ni taggtrådsstaket?
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Bak vid "öppningen". Som om öppningen skurits upp så att den går längre ner.

Hästar lyckas med det mesta 
Vore väl bäst att låta någon kunnig kolla på snittytan?
Låter ju skumt att någon skulle gå in till hästen, göra ett snitt och sen gå igen, i sånnafall har väl personen blivit störd av något..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#2 Nej

valacker i hagen?
hade faktiskt varit intressant att se bild på det.
Tja atthästarna lyckas göra illa sig i hgen är ju inte helt omöjligt men det finns ju raporter om ett par olika sjuka människor som har skurit andra hästar tyvärr =/
Ta dit en veterinär som får tittapå det!
Hakuna matata!
#4 Eftersom det var så lindrigt tyckte veterinären att vi bara skulle tvätta med jodopax och tempa så att hon inte fick feber isåfall skulle hon komma.
Självklart måste någon som gör så vara störd men det har ju hänt att dom gjort det och det konstigaste om någon gjort det är väl att de inte gjorde värre.
#6 Ja vi har en valack i hagen men har inte hänt något liknande innan.
Jag har tyvärr inte bild.
#7 Se #8 veterinären tyckte att eftersom det var lindrigt och att dom har bra "läkekött" där så behövde dom inte komma om det inte blev infektion
De är inte ute efter att "förstöra" hästen utn mer att bara göra det då de på nogot vis tycker det är roligt/uphetsande. Men tycker ändå veterinären skulle kunna komma ut och titta om det är ett rent skärsår eller att hästen rivit upp det - det avgör ju om det bör polisanmälas sller inte!
Hakuna matata!
Tyckte jag också men dom hade tydligen mycket idag och tyckte att det räckte med att komma om hon blev dålig för som det är nu är hon inte alls dålig. Veterinären sa också att om det är lindrigt/litet så kunde dom antagligen inte avgöra om hon rivit sig på något eller om någon skurit henne.
Hände alltså natten till idag antagligen redan sent igår kväll så det var inte färskt och då sa dom att dom ändå inte kunde sy eller så