Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 2688 ggr
imsuchadiva
0

Fibergi Låg

Är det någon som har erfarenhet av fibergi låg?

Vart kan man köpa det?
Vad kostar en säck?

AnnaBrandell
0

Jag gav det till mitt russ förut.

Personligen tyckte jag att det var väldigt bra mest på grund av att det var totalt dammfritt. Ponnyn var dammallergiker.

Det finns väl att köpa lite överallt, kanske inte lika vanligt som krafft dock.

Har för mig att det var ordentligt dyrt jämför med pelleterat kraftfoder.. Kommer inte ihåg precis.

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Repoort
0

Använt mig av fibergi låg i drygt tio år. Kanonbra och hästarna älskar det. Säcken på 25 kg kostar runt 200 :- men räcker väldigt länge.

attika
0

Använder det till alla våra hästar som står i stallet, får det med hemleverans en säck kostar 170 kr

imsuchadiva
0

Okej :)

då gäller det bara att jag försöker hitta något ställer som säljer dem.
Man kanske kan be granngården att ta hem?

jeanette
0

Har man inte ett extremt bra grovfoder med bra värden så är fibergi rätt förkastligt att ge. fibergi har ganska mycket energi och rätt så dåligt med protein i sig. Att få till en välbalanserad foderstat enbart med fibergi är rätt svårt, ja förutsatt att man nu inte har ett supergrovfoder med höga värden.

imsuchadiva
0

#5 dina erfarenheter utav fibergi är alltså de?

jeanette
0

Ja, och sen är det bara att läsa analysgarantin för att förstå hur pass lite protein det är. Du kan nog blanda i hop bättre själv…samt billigare.

Kimpa
0

Har varit återförsäljare för Fibergi och säger detsamma som Jeanette. Snabba kolhydrater = mycket och snabb energi. Vi har mycket unghästar där jag föredrar långsamma kolhydrater.

imsuchadiva
0

Men det är ju låg jag talar om. Den är ju bra för tex konvalicenter.

Linnea
0

har använt fibergi låg till mina som knappt rids. det funkar utmärkt men det innehåller en hel del halm så egentligen är det nog mer ekonomiskt att köpa nån annan musli.

Skynda långsamt så går det fortare.