Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 4108 ggr
Klasselover
0

Hyra häst /foderhäst

Hej!

Några har säkert sett min förra tråd om Taffnäs där jag ev. ska hyra häst nästa år. Undrar om någon vet något annat ställe som hyr ut bra hästar och som inte är svindyra? Jag är ute tidigt för att vara säker på att jag hittar någon..

Jag hade tänkt hyra augusti-september 2010 till maj-juni 2011 nån gång. Jag är ute efter en D-ponny, gärna maxad, ska vara trafiksäker och trygg att rida ut på, gärna pigg och hoppinriktad.

Kan självklart även ta foderhäst under samma tid så om någon har en ledig häst får ni gärna säga till!

Ni får väldigt gärna skriva prisuppgifter om ni rekomenderar nått ställe, jag hade tänkt 4000kr som maxpris för hästhyran..

Mvh Tove

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Birke
0

Vrf inte ta på foder? Nyfiken.

Klasselover
0

#1 - Det står att jag även kan ta en foderhäst men bara under samma tid (ca 10mån) eftersom jag inte har nån inkomst på sommarna mer än småslantar på fotografering (annars har jag studiebidrag).

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0

Har fått lite förslag från folk jag känner.. Har mejlat ett par de första, ni får gärna skriva om ni vet något om dessa:

- Öknehult 
- Grällsta Ridcenter 
- Taffsnäs
- Malexander Ridläger

Har även kollat Tenhults hästuthyrning samt Stens frieserstall men båda är för dyra, Stens FS tar  20.000 för ett år för en D-ponny  o.O Och Tenhult är inte billigt det heller..

Hörde av medryttarhästens ägare att det fanns ett ställe i Jönköping som hyrde ut hästar billigt, nån som vet vad det heter? (Inte tenhult)

[Nesslan]
0

Vet att Ranchens och Sjöstjärnans ridläger hyr ut sina.. Kanske fenix park också. Och stuteri MW. Vet inte vad priset ligger på men du kan ju kolla hemsidorna om du inte redan har gjort det. Lycka till!

Selinas
0

Karlshem Ponnyridläger har jättefina hästar. Därifrån hyrde jag en ponny i vintras. :) Rekomenderas varmt! Har för mig att vi betalade 6.500 eller nåt sånt, kommer inte ihåg exakt. För 9 månader. (D-Ponny) Taffsnäs är också varmt rekomenderat. :) Haft kompisar som hyrt därifrån, samt vart medryttare på en av deras hästar.

Birke
0

#1 Oj, mit fel.

Klasselover
0

#4 Okej tack så mkt, ska se om jag hittar någon prisinfo! :)
#5 Jag kan som sagt betala max 4000kr för hyran, så det var synd att det var lite dyrt :/ Tack så mkt! :)
#6 Inga problem :)

Klasselover
0

putt :)

FummelFia
0

#8 Du har ju alltid Stall Roempke på Visingsö också, men dom är dock lite dyrare 8000 för en D-ponny. Dom brukar ha mycke fina hästar hemma =)

Klasselover
0

Nån som vet något om Ölandsberg?

Klasselover
0

Puttar upp igen..

Klasselover
0

Putt putt ^^