Ditt stall sett uppifrån
På den här hemsidan…
…kan du räkna ut hur långa dina ridturer är, samt se ditt stall uppfrån, via "flygfoto". Kan ni inte print screena så att vi andra får se?
Här är stallet där jag har Kalle. Stall med 4 boxplatser. Vinterhagen ser ni på bild, och sommarhagen finns en bit bort.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Bra sida, synd bara att vårat stall inte går att zooma in på.

#1 Inte ens med satelitfunktionen?

vi har haft en sådan tråd tidigare, men det är ju bara skoj med ny eftersom vi fått många nya medlemmar.
här är hur jag bor plus storhästens sommarbete.
Tar en bild över våra marker och en på själva gården.
I stallet har vi 6 boxar + 2 sooora uteboxar för fölstona på somaren. + 4 mindre boxar för unghästarna hos mormor och morfar.
1 Volt, 1 Ridpaddock och 2 "Magerhagar", 2 stora beten och ett mindre där unghästarna uppe hos mormor brukar få gå.
Upp i "norr" på den större bilden syns 2 travbanor som vi har tillgång till och i änden på en av dem har en mindre ridklubb sin ridbana där man som medlem får använda deras teränghinder, ridpaddock och hinder etc att fritt bygg med.
Rakt ut i skogen till vänster från gården har vi en skogsstig som senare övergår i fin grusväg där mn kan rida flera mil - eller rida runt och komma ut vid travbanorna.
Hakuna matata!
Här har ni stallet Sylgja står i nu. Sommarhagarna ligger alltså bortanför den streckade linjen där.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
2: Nä, stallet ligger nog för långt ut i bushen. Det finns bild, men en jättesuddig där man ser husen som små knapphuvuden. Dålig zoom.

Jag blir inte dåligt avundsjuk på er som har paddock på gården. 
#9 Kollade du satellit?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#10 - Ja, det var där det stod så.

#12 Stort! 
#13 Hihi ja, men då hör också till att det är både ridskola, privatstall och lite allt möjligt, haha! 
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Vet inte hur ni gjort för att få era bilder
, men här är iaf ett flygfoto över själva gården ( hagarna är då inte med på bild).
#17 i sökrutan kan du skriva in orten =) eller om det är en gård med ett registrerat namn så skriver du namnet. när du hittat platsen/adressen så trycker du på den gröna knappen SAT =) sedan kan du plussa å sånt å sen trycker du på tangenten Prt Scr på ditt tangentbord. gå in i t.ex paint eller Photoshop och klistra in så har du bilden där =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Haha hittade inte äns vårat stall!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

haha ni andra har juh lyckats rita som stjärnor, jag får skylla att jag sitter på laptopp :P
rött: Vinter hagar
gult: lösdrift
grönt:sommarbete
Mörkblå:Stall pluss ligghall
ljusblå:Ridbana

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

haha jojo man kan ju alltid försöka. det är otoligt att dom bara hade en vanlig karta över vår obygd. sattelit var det inte tal om. man såg en massa suddiga åkrar som va typ 1 kvadratcentimeter stora..
#24 ekeröd utanför hörby? där kör man ju förbi titt som tätt.
Skynda långsamt så går det fortare.
Jag hittade inte min nya stallplats där heller, däremot på eniro men inte alls bra, av någon anledning lägger sig stallet i hörnet på bilden men jaja. Måste vara en gammal bild oxå för det är mer byggnader nu och lite annorlunda, har ej koll på hagarna ännu eftersom vi inte flyttat dit än. Någon i Skåne kanske känner till det. Ryttarshopen ligger där, på bilden markerat i gult. Blått är själva huset. Rött är stallet, i den röda tomma rutan finns idag uteboxar, svart är paddocken :)
Hit ska Vimsie flytta 1 september :)

#25 Japp det är min gård.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Hittade vår gård, men hur man sen ska få till det är det värre med.
Har gett upp !

*Det röda är sommarhagen
*Det blåa är vinterhagarna
*Det gröna är paddocken (på bilden är den inte färdig)
*Det gula är stallet
*Det vita är huset:)

Här har vi hästarna. Det är farmors hyrda gård.. 10min med cykel ifrån där vi bor.
Ja, pilen pekar på ladan/stallet. Hagarna är inringade där. De tre det står "S" på är vår/sommar/höst-hagar. Det oranga är dyngstacken ;) Och det gröna imellan hagarna är ett skydd.
:)
Har bara tre hästar, varav endast två går i sommarhagarna, helt lagom :)