Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 4242 ggr
MalinB
0

Medryttare sökes i södermanland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Letar med ljus och lykta efter dig som älskar långa (gärna flera timmar) uteturer som vill rida mitt fullblod några dagar i veckan. Vi har underbar ridterräng i sörmländsk slottsmiljö men tyvärr i nuläget ingen ridbana.
Hästen är utbildad ca LA dressyr, 1.10 hoppning och debutant fälttävlan men just nu oriden då mitt fokus har legat på att preparera min unghäst för treårstest.

Han är ca 170cm hög, snäll men pigg. Det går fint att rida ordentliga galopper för han sticker aldrig och bockar sällan han tar sig fram överallt och man behöver inte hålla sig till att rida enbart på stigar och vägar. Han är heller inte rädd för älg, rådjur, hjort eller vildsvin som vi har gott om här. Han är lite "ponnyaktig" och kan testa nya ryttare med att inte vilja gå från stallplanen men med ett lugnt fast handlag testar han det bara en gång!

Du måste vara bilburen och bör trivas med att pyssla ensam i stallet då det är ett litet stall med få ägare. Du behöver inte vara någon superryttare men jag vill att du har erfarenhet av att rida ute ensam.
Stallet ligger i stjärnhov utanför Gnesta.
Bilder kan ses på www.goodenough.zoomin.se

Kontakta mig på mail berntzen_55@hotmail.com
eller 0158-30077

lisette
0

hoppas du hittar någon, han låter ju helt underbar!

vornanen
0

ja, det där låter helt fantastiskt. hade gärna anmält intresse men nu ska jag ju åka tillbaka till göteborg för mitt sista studieår :(

lisette
0

haha kan jag få kopiera din annons och ändra det som stämmer för min häst? den var jättebra skriven! =)

PillanN
0

Vad vacker han är! Hoppas även jag att du hittar en lämplig medryttare:)

MalinB
0

Tack alla!

Han är superhärlig men jag hinner inte med honom så mycket som jag borde så det skulle vara guld att hita någon.

Lisette- kopiera på de bara!