RIFFEN!!!
Du får fan inte vara död… 
Älskade gubben, jag va så glad, så glad över att äntligen få veta var du fanns.Nu är du borta, borta förevigt, dina steg har tystnat..
Hjärtat har slutat slå, dina lungor har slutat andas, du e saknad riffen, Hälsa min älskade bastih..
/Elin

Jag är så ledsen för din skull elin också.
Men ville att du skulle veta.

Beklagar sorgen gumman. Förstår att det är tungt just nu.
Tänker på dig.
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad tråkigt! Var det en häst?
ja elin, han är saknad. jag ska ut till stallet på tisdag för första gången. sandra har inte orkat vara där så det har inte blivit av att jag åkt dit heller. det kommer ju bli tomt. verkligen..
men på något sätt är det väl ödet. på något konstigt sätt..

Kände ett varmblod som hette Riff för ett par år sen… Blev lite nyfiken då det inte är ett så vanligt namn.
hette han nygranne ? :) det är ju ännu mer ovanligt..

Ja det är han.
haha, näää allvarligt ? när/var och hur ?!

Bodde på en gård där han stod inackorderad för ca 2 år sen.

I Kjula som ligger strax utanför Eskilstuna, han var hos en fodervärd då.
han va ju så ung… 
Han skulle inte dö nu, inte i sådana smärtor.. Stackars gubben..
/Elin

Tror att han kom ifrån Borås innan han kom till oss.
han verkar farit runt väldigt mycket, inte konstigt att han var lite stissig.
han köptes av sandra som jag rider hos i somras, så han har ju funnits nere hos mig nu…

Vad hände?

Ja, sedan hade ju t o m Elin haft han på prov innan hon köpte sin fjording. Stackaren!

Ja, tjejen som hade honom på foder vågade ju tyvärr inte göra något med honom så han var mest stående. Stod granne med Bus i det stallet. han var så glad när han väl fick göra lite, longerade honom åt henne då hon inte kunde det.
han fick kolik. dom körde ner honom till helsingborg och skulle operera men han klarade det inte och dog på under operationen…

Fy, vad hemskt, stackaren! Får man fråga om ni har några bilder på honom?
fodervärden som hade honom när sandra skulle köpa honom tillät inte ägaren att gå in i stallet och inte heller lät hon sandra provrida honom. men hon blev kär och tog hem honom…
det var nog dom jag hade, annars står han bara så långt bak i bakgrunden på dom andra, så man ser inte mycket…

Kommer inte ihåg hur gammal han var… Kan han ha varit nio, men han måste ha stått där för ca 2 år sen.

Han ser mkt finare ut i kroppen än då. Vad synd att det skulle gå så nu när man fick veta lite om var han var
han var tio nu så det stämmer ju inte..eller ja, elva i april..

Inte lätt att hålla reda på åldrarna på alla, men det stämmer nog att han var född 96.
han var rätt omusklad nu, sandra har en ryggskada så hon har inte kunnat rida honom så mycket och sen fick dom alla en envis strålröta i somras.
men han var ju snäll och gav henne en avskedspresent, en spark på knäet.

Nä, vad gullig han är! Kanske var en lyckospark!
ja jag undra det, hon kan knappt gå. haha.
så jag ska rida ut själv för första gången på tisdag med madame jango, för sandra kan inte gå med oss….så så vidare gulligt var det kanske inte ;)

Ne, men visst hade han lite speciell benställning. Nästan lite hjulbent bak har jag för mig. Nu ska jag logga ut men kanske "hörs" imorrn allesammans. Ha de bra så länge. *RIP Riff Nygranne*

Elin, helt klart en stor förbättring på hur han såg ut då! Annars så var han sig lik…
han mådde inte dåligt hos sandra elin, han fick stå en del, men han mådde inte dåligt. han var fin i pälsen här med, fick äntligen lite tjockare päls, fast på bilderna är han ju dygnsur ;P

Han var jättefin o blank hos oss oxå men saknade massvis av muskler. Såg gammal ut i kroppen.
vi skulle ju precis försöka få igång honom på riktigt nu, han följde med mig och jango ibland så dom skulle bekanta sig med att ha varann som ridsällskap, och det gick ju bra…men men, nu blir vi själva igen…