Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 2140 ggr
Tills
0

Stallplats omgåede: Stockholm

Jag letar stallplats omg till min arab!

i sthlm!

Elshira
0

När jag läste överskriften var det första jag tänkte "Stallplatts OMG (oh my god!)!  Och tänkte vad är detta för något komstigt, en jätte dyr stallplatts eller vad o.O)

Men efter att tittat på länken förstår jag det var meningen med omg som i omgående. Jag har nog blivit aldeles för mycket data nörd och sitter dessutom mest och pratar 90% engelska om dagarna så jag håller väll på att glömma bort mitt egna språk… Haha xD

Lycka till att hitta stallplatts! =)

Hakuna matata!

sthlmsjenna
0

Lediga platser finns nu i trevligt luftigt stall med tio boxar på STOR anläggning. Ekeby Säteri ligger nära Tungelsta, ca 20 minuters bilväg från GLOBEN.

Stort ridhus med många tränare, utebana, rundbana och många fina anlagda ridvägar.

Vi har spolspilta med varmvatten, uppvärmd sadelkammare med mikro, vattenkokare samt WC i klubbrum på gården. Alla ryttare har ett eget förvaringsskåp.

Det är Fyra fodringar per dag. Det ingår obegränsat med torvströ samt fint analyserat hösilage, havre, betfor och mineraler. Mockning och ev. ytterligare service kan köpas till.

Pris 3.200:-.

Ring Karin för mer info 070-7774050

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Linda-J
0

hej

finns det någon plats kvar?

funderar på att köpa ett sto men har ingen plats ute i gladö men detta var inte så långt ut från enskede heller….

om man ställer hästen hos er, kan man ta lektioner då med egen häst?

mvh

Linda

sthlmsjenna
0

#3 det är inte jag som har stallet. Du får ringa Karin och kolla om det finns platser kvar. Texten är tagen från en annons på Bukefalos.

Men på Ekeby finns det många olika instruktörer, så det kan du alltid.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

SofiaOfSweden
0

Vi har nog plats i vårt stall tror jag, i Huddinge. Enliden heter det, vet dock ej hur kön ser ut.

Linda-J
0

#5 Vart ligger ni i huddinge?

Är det nära gladö?

kan inte du höra av dig om pris på helfoder och box om möjligt

Linda 070 33 51 51 7

SofiaOfSweden
0

nja, det ligger utmed glömstavägen mot flottsbro ungefär. är bara kallhyra på 800 som ska betalas, resten får man stå för själv men de flesta köper in hö samt strö gemensamt!

Linda-J
0

ja är det era hagar man ser när man kör på glömstavägen…

det brukade vara tre hästar i den hagen??

SofiaOfSweden
0

Det är två sommarhagar ja som man ser från vägen, och man får bestämma själv om man vill ha dem där över sommaren eller inte men de flesta väljer att åka bort alt. ha dem i en hage längre bort. Därav det mindre antalet hästar (tror jag, har inte varit där på hela sommaren). Dock tar kommunen mer och mer mark från våra hagar för att bygga hus, då det är ett kommunalt stall. Lite tråkigt, men det finns fortfarande relativt stora och väldränerade samt kuperade hagar!

Linda-J
0

ok, det låter kanon, har åkt förbi där när man badat Flört

tänkte prova på att ha häst först innan jag köper en (gubben vill detta) så jag tänkte kanske ha en foderhäst……

är det personal där varje dag?

vem ska jag fråga efter när om jag vill prata med någon om stallplats?

SofiaOfSweden
0

Iom att det är kollektivt så har vi ingen personal (förutom på morgnarna, det är 2-3 personer som har ansvar för utsläpp samt lunch som vi andra betalar 400 kr i månaden för exl. 800 kallhyra. Jag är en av dem) men alla som står där är väldigt trevliga och hjälpsamma så kommer du förbi någon eftermiddag så finns det säkert någon där som kan hjälpa dig! Nu är det knappt några där skulle jag tro under sommaren, men om du går in på vår hemsida

http://www1.idrottonline.se/templates/OrgInfo.aspx?id=11168

och tar kontakt med Lotta Hallgren så kan hon hjälpa dig!

Linda-J
0

tack så mycket för hjälpen sofia!