Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 4330 ggr
horspawer
0

Vilken "kändis häst" är finast?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att Briar är helt underbar ser ut som han svävar över marken och ändå så är han ganska stor och kraftig och har en sån styrka i stegen. =)

Maja
0

Ìsar frá Keldudal:
http://www.islandshingstar.com/hingstar/isar_is2000157023/default.htm

Godi frá Auðsholtshjáleigu:
http://www.frotunagard.se/godi.htm

Rekkur frá Auðsholtshjáleigu:
http://www.islandshingstar.com/hingstar/rekkur/default.htm

Auðsholtshjáleigu är en härlig stam.. :) Sedan har jag alltid haft en stor kärkel för Kirkjubae-hästar.. ;)

Alex
0

Jarl frá Midkrika: översta bilden
Mökkur frá Varmalæk (någon isismänniska som kan säga att han inte är snygg?)
Suðri frá Holtsmúla: www.hestafrettir.is/veftv/Default.asp?CategoryID=5&MovieID=40 " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Film (älska traven!)

Sen så måste jag ju hålla med Juve också, i alla fall om hennes två översta. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Cevir
0

Spender är otroligt fin tycker jag!

/ Sara & Casper

Maja
0

Yngri är också en härlig kille.. :P
http://www.islandpferdegestuet-osterbyholz.de/Yngri.htm

Maja
0

#2 - Musblackar kommer ju alltid högt upp.. :P

Aww.. Rekkur är ju fin.. :D Haha.. Och Mökkur, ja.. ;) Jarl är också en underbar kille.. :) Suðri och hans trav.. :P Mmmm.. :)

RubHel
0

Dream of Heidelberg II är min drömhingst =D
http://www.kempke-hof.de/englisch/hengste/dream/expose.htm

Alex
0

#5 Självklart. ;)
Rekkur bor ju här i närheten faktiskt. :)

Sen så måste jag ju säga Draumur, Rómur och Drómi också.. (nej, jag är inte partisk) ;)

Förresten Juve, kommer du in på islandshingstar.se? Tycker det är så töligt att man måste vara medlem för att gå in där nu. :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#7 - Haha.. Jag kommer och hälsar på någon gång då, så kan vi hälsa på Rekkur.. ;)

En annan musblack - Jór från Rolsta:
http://liaislandshastar.com/lanehingstar/jor

Forni frá Horni finns ju också (ÄLSKAR hans namn, det låter så härligt.. Haha.. :D).. Ypsilon har också alltid varit en favorit:
http://www.gronagangen.se/isl_avh.htm

Nej, nu måste jag sluta.. :P Haha.. Kan fortsätta hur länge som helst.. ;)

Nej, jag kan inte heller komma in på islandshingstar.se.. Eller jag kommer in på sidan, men när jag klickar på en hingst så måste jag skriva in lösenord.. :/ Men vissa går (Ìsar går) dock, men inte alla som sagt.. Fast då har jag hittat ett nytt sätt.. ;) Sök efter hingsten på google och så kommer en av länkarna upp till islandshingstar.. Ex. sök efter "Askur från Håkansgården" så går det ibland att komma in på hans islandshingstar.se-sida, men inte alltid.. :/

Alex
0

#8 Tänkte ta med Ypsilon själv, men orkade inte. ^^ Jo, vissa har jag märkt går ibland.. Men inte många tyvärr.

Haha ja gör det, fast det är ändå en bit till Rekkur.. Drómi, Thorvar, Draumur och Rómur är det mycket närmare till. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

MiaMaria
0

Blue Horse Matine är underbar, längtar tills jag få se henne live på Globen =)

1111
0

#10 Är det säkert att det blir hon nu då? Jag har inte orkat följa det så värt nogrant, utan såg bara i senaste ridsport att det inte var klart om det blev Matine eller Don Schuforo (hur fasiken är stavningen nu :S)…

MiaMaria
0

Japp det blir Matine =) Läs mer här

1111
0

Jag hade hellre velat se Don Schufro… Jag tycker inte om Matiné, vad jag gnäller jämnt…
Är för mkt knälyft och för lite ärlig bra häst, för vart är ryggen..?
Var ju totalt utan rygg på hela wm i stort sett…
Perfekt exempel är ju bilden i Ridsports-artikeln du länkade till. Inte fasiken rundar sig hästen någonting åt rätt håll? Hon går ju som en banan åt FEL hål! Ryggen tydligt neråt, baken upp och sticker inte tredje halskotan upp..? - Blä.

Hannapanna
0

Jag är förtjust i Parco!

Info
Bild1
Bild2
Bild3

Maja
0

#9 - Haha.. Ypsilon är ju sååå vacker.. :) Äääh.. Snart får vi en godkänd hingst till stallet (hoppas jag), så då räcker det med att titta där.. ;P Fuxhingst, e. Mökkur.. :) Ska visas i vår!! :D

zandrizen
0

Briar!!!

NinaToy
0

Hästen som vann VM i Aachen i hoppning, kommer inte ihåg vad den heter, har nog aldrig sett en sånn otroligt fin häst som den verkar vara även i psyket!

Shailina
0

El Mokhtar! *hojtar*

Han spela i Svarta hingsten, och är farfar till min kompis och kollegas häst :D

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

mazze
0

Armaani står högt just nu för mig; www.armaani.se

lisette
0

#18 var det inte många olika hästar som spelade svarta hingsten? och dessutom något sto? *har för mig*

mazze
0

Sorry, det var ju kändis häst, det vet jag ju inte om han ärFörvånad

Shailina
0

det va  2 olika hingstar som spelade i svarta hingsten filmen endast, men i TVserien på andra sidan va det högar med svarta hästar som spela ;) där va inte El Mokhtar med :)

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

lisette
0

hmm är det black beauty jag tänker på då där de hade olika hästa?

NinaToy
0

åhh black beauty så fin:D.

lisette
0

och sorlig, gråter varje gång…

Murre_Uddiz
0

#18 dregel

NinaToy
0

#25# Mmm.:(

Alex
0

#15 Näe, inte en fuxhingst!? Så orginellt.. ;P Har han bläs också kanske? ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#28 - Haha.. Fux!! ;) Såklart.. Vad trodde du? ;) Skäck? Musblack? ;P Haha.. Han kunde iofs ha varit svart också.. Det är ju ganska vanligt.. ;)

Nej, faktiskt inte bläs.. ;) Men en liiiiten stjärna.. :)

Alex
0

Jamen dåså, han har inte bläs, då är han ju nästan jätteorginell. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#30 - Haha.. Jaaa.. Han har varit överbyggd rätt så länge, men det börjar jämna ut sig.. :) Det gick i perioder.. Först så växte bara framdelen, sedan växte bara bakdelen, sedan växte framdelen, bakdelen, framdelen och så höll det på så.. ;) Men han är jättemysig och älskar att visa upp sig.. :)

horspawer
0

ÅÅÅ vad manga fina Islandshästar det finns                          Dromir var ju helt sagolik Oskyldigmanen… dregel   

black beauty fen!!!=)

Alex
0

#32 Jag vet inte om du menar Drómi eller Draumur (troligtvis Draumur eftersom man såg hans man bättre på bilderna..?) Men kan meddela att även Drómi har en sån man.. Inte riktigt lika lång, men nästan. Och hans är riktigt tjock! Jag skulle göra en massa små flätor i den för att få över den på andra sidan.. Det tog mig tre timmar. >.<

Bilden är rätt suddig, men där syns i alla fall tjockleken på pannluggen.. Och manen är värre. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

PonnyAnnie
0

jag gillar cardento och arab hingsten Lamark:)

[slo]
0

Wheeling Eldorado :) Och jag har ridit honom med, hihi.

horspawer
0

jag menade Drómi jag tyckte det såg ut som att han hadde tjockare mann  än…den andra hästen,den var också väldigt fin.

3timar jösses! har du ingen bild på det :P bara för att få över manen. Du gör inte det inför tävlingar då eller?

NinaToy
0

Vad hette den hästen som vann hopp VM i år?

reddie
0
lisette
0

tap in är grym.. :d

Cydonia
0

Briar, helt klart. Fast också Mynta. Och såklart Montgomery. =)

Marre79
0

#38 Min kompis pappa betäckte sitt sto med Tap In…

Stoet som det blev ser ut ungefär som Tap In, har tyvärr inga bilder på henne i datorn. Jättefin som ska ut på banan snart hoppas jag, där kommer hon iaf att synas

reddie
0

#42 Vilken snygging! Kanske kommer i avel nästa år…?

Alex
0

#36 Jag har för mig att jag hade en bild på honom i flätor (blev av med manligheten lite där ett tag.. Såg ut som rastaflätor) ^^ men jag hittar den inte.. Har troligtvis blivit skrotad.. eller också befinner den sig på en cd någonstans. :P Nej, inför tävlingar blir det inga flätor, då blir man diskad. ;) Där ska det vara utsläppt, allt ska vara så naturligt som möjligt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

NinaToy
0

Vad hette den hästen som vann hopp VM i år? Vad hette den hästen som vann hopp VM i år? Vad hette den hästen som vann hopp VM i år? Vad hette den hästen som vann hopp VM i år? Vad hette den hästen som vann hopp VM i år? Vad hette den hästen som vann hopp VM i år?

gejsa
0

Hi, hi vad du tjatar NinaToy. Jag vet inte. Jag vet inte. Jag vet inte.

JAG VET INTE IAF.

lisette
0

#43 de måste ju prestera en hel del för att få bli avelshingstar, så frågan är om han gör det.. förmodligen inte.. =( han är i träning hos adielsson nu såg jag.

Courage.C
0

blue horse matine

briar

balobet derouet (igen aning om hur det stavas) iaf dom jag tycker är finast

Thinka
0

Min självklara favorit är Cardento.

eMis
0

Briar helt klart….

DojoKelder
0

Majesty of Rock är helt klart min favorit men även Tap In är läcker…

Murre_Uddiz
0

Milton, om han hade levt..

NinaToy
0

#46# Men ingen svarar ju mig. *genomskinlig* haha:D

lisette
0

#53 nina, vi vet kanske inte?? ;)

DojoKelder
0

#53 om jag hade vetat så hade jag svarat!! Jag lovar!

Alex
0

#53 Sök på internet, nånstans lär det väl stå. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

nu så lilla nina… tror det är rätt. hästen heter Calvaro V

Neywaz
0

Hallå där Ninatoy hästen som vann hopp VM i år heter CUMANO och rids av Jos Lansik!

Alex
0

Startordning Final i VM i banhoppning

A Calvaro Z

Willi Melliger

A

B

C

D

B Tour des Chaines

Thierry Pomel

B

C

D

A

C San Patrignano Joly

Franke Sloothaak

C

D

A

B

D Gandini Lianos

Rodrigo Pessoa

D

A

B

C

Hästen heter väl ändå Grandini Lianos? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

ja jag fattar ingenting. såg bara att det stod Rodrigo Pessoa med pokalen föreställande VM-loggan. I bakgrunden finalens bästa häst som hedrades med en lagerkrans, Calvaro V. under en av bilderna, så jag trodde det var hans häst..

Neywaz
0

Vad är det för startlista?

Ingen av de ryttarna var i final i år på VM. Om det nu är VM i Aachen som det frågas efter. De som var i final var Jos Lansik/Cumano, Edwina Alexander/Pialotta, Meredith Michaels Beerbaum/Shutterfly och en amerikanska jag faktiskt inte minns namnet på… Har lite tunghäfta ;)

Neywaz
0

hahaha! :) Verkar vara helsnurrigt ;)

Men att Jos Lansik vann VM i år är jag bombsäker på ;) Jag såg själv honom vinna ;)

Neywaz
0

…och han red Cumano ;) En stor vit skimmel ;) De andra ryttarna såg ut som fluglortar på honom Skrattande

lisette
0

*fniss* jag kanske hittade någon gammal startlista? kolla länken…

Neywaz
0

Just ja….fjärde ryttaren i final var nog hon Beezie Madden, men hästens namn minns jag inte

Alex
0

#61 Den fanns på sidan som lisette länkade till. Sen har inte jag koll på vart eller vilket är det är. ;)

#60 Jag såg också det, men de rider ju varandras hästar också, så antagligen hade väl hästen gjort bäst ifrån sig med alla ryttare. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[slo]
0

Baloubet… Huga, det är nog en av dom fulare hopphästar jag sett :p

NinaToy
0

Jos Lansink på Cavalor Cumano - drömhästen!

#67# Det är ju i mina ögon en av världens om inte världens snyggaste häst…

horspawer
0

#44 synd att du inte hittade bilden :p Får man inte ha några flätor alls eller inte hela manen "rasta"?

horspawer
0

#68 det var en riktigt fin sagohäst , vist var det milton som var vit och kalades sagohästen, eller? glömt:)

Alex
0

#69 Nej, inga flätor alls. En enda fläta i manen eller svansen och man blir diskad. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Sofia_Schultz
0

Briar!Kyss

Murre_Uddiz
0

#70 jaa :)

horspawer
0

Det var det värsta :o

Taskigt,  om man blir diskad för att ha glömt en liten fläta i svansen. :P

Alex
0

#74 Haha jaa, det kan man tycka.. Fast man vill helt enkelt att islandshästarna ska vara så naturliga som möjligt. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tigrou
0

Jag får väl slänga in en travare dåOskyldigdet är en fransk avelshingst som jag skötte om när jag jobbade där, nu har jag en liten fölis hemma som är efter han.

Laetenter Diem heter han.