Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 947 ggr
sandraliz
0

PROBLEM...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån som har nått tips mot leriga hagar… många måste ju ha problem med leriga hagar i milda regniga vintervärder.

Mina hagar är bedrövliga… jag har lagt ut ett lass grus i hagarna .. det blev bättre i ca… 1 dag.:-( (muttrar)

Har gått igenom alla mina hästar o alla verkar ha klarat sig från mugg.. till o med Cinette som e vit (peppar peppar) men det är väl bara en tidfråga.

Det är så himmla upptrampat o geggigt överallt att man drar sig för att släppa ut hästarna… hitta en hyfsad torr plats att lägga hösilaget på är näst intill omöjligt.

Vad gör ni åt era leriga hagar ???

fotot taget idag :-(

steffy
0

vi har oxå leriga hagar. nästa år ska hagarna draneras( stavas det såFundersam). men i och med att jag har shettisen inhyrd så får vi se vad som händer med hagarna nästa år, om det blir som det är sagt.

lisette
0

min hage är oxå lerig… men dock inte som din är sandra. man skulle nog ha försökt dela upp hagen så en del får vila sig och torka upp..

var hos pappa förra helgen ju. de har lagt ut ett tjockt lager med spån vid hagens ingång, det verkar faktiskt hjälpa. precis utanför stallet har de lagt makadam blandat med stenmjöl. där är jättetorrt och fint faktiskt.

just nu längtar jag efter frosten faktiskt, men enbart för hagens skull. vill verkligen inte skrapa rutor.

Faxlin
0

Jag tycker att min hage klarat sig relativt bra om jag jämför med din.
Ska fota hagen när det är dagsljus så får du se hur min ser ut.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mandysan
0

Hagen här ser ut som din sandraliz=(

Förra året körde vi ut skottkärrrorna och tippa där ist för på gödselstacken (har halm)…

Annette
0

Vi har sandjord, så våra hagar är inte alls leriga. Det är bara vid grindarna det är lite kletigt, men inte alls så mycket som på era bilder.

DojoKelder
0

Våra hagar har än så länge klarat sig ganska bra.. bara lite gegga vid insläppen. Annars har vi fortfarande ganska mycket gräs i våra hagar.

sandraliz
0

ska lägga ett lass grus till tänkte vi… men är det bra när det fryser ?

wewwa
0

#0 Har tyvärr inga speciellt bra tips mot leriga hagar. Men både jag o min mamma tkr att du har en jättejättefin häst. H*n påminner jättemkt om våran gamla häst, som vi tyvärr fick avliva för några år sedan…

[slo]
0

Lägga ut ensilage är ju lätt löst, fixa några begagnade badkar, EU-pallar med kragar eller vad som helst… ;)

DojoKelder
0

puttar upp

lisette
0

aja, nu har jag skapat en ny tråd med bilder på min hage..

kan visa en bild här med.

jen
0

våra hagar ser också ut sådär Ledsen iallafall den största delen. tur är att dom har en torr skogs-kulle iallafall där det är fint…