får man säga att en häst är ful?
konstig rubrik. jag vet. men jag lovar er, jag har sett den fulaste hästen jag någonsin sett….
pappa har lämnat bort sin travare till en proffstränare under vintern och fick i utbyte ett dräktigt 20årigt vblsto..
kolsvar med stjärn.
hon såg allmänt konstigt ut i sin kropp, ansikte och hela hållningen på sig. hon hade dessutom ingen svans! hon hade en svansstump, det var svanskotorna och lite hår. inget mer. har aldrig sett det innan. hon var född med svansen så…
men hästen var guda snäll och man får ju hoppas att hon inte får fula föl…

Jag har oxå sagt att en häst var ful…det är den ända gången jag tyckt att en häst är ful, var o kollade på ett vbl tänkte ta på foder men jag ville inte ha den för att den var ful…

jag tror aldrig jag har tyckt att en häst var ful innan. jag kände mig hemsk när jag såg hästen och kände känslan… helt sjukt var det.
men det är ju skönt att inte bara jag är så "ytlig"… ;)

Tyckte den var söt och charmig. 
tyckte också den var rätt söt :)
fulsöt typ :)

Tyckte att den var fin. :)
Har hört MÅNGA MÅNGA MÅNGA kommentarer om att min häst är äcklig ful osv, men han är bäst när det gäller att prestera på tävlingar och då säger de inte ett skit. :P Och sen är det personligheten som räknas… Fast exteriören spelar ju också in.
Svansen vart ju väldans mesig…..
men i ansiktet såg hon trevlig ut….. men hon såg stressad ut… litet så där själsligt stressad….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Tyckte hon såg lite söt ut faktiskt. men svårt att säga på ett kort. jag har dock också sett ett par hästar irl som jag tyckt varit fula. Fast att bara tycka så gör att man får dåligt samvete liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kanske var stressen som gör att jag inte tyckte om henne då? hon verkade lite osäker på sig själv. stackaren… =(
men visst känner man sig hemsk åsa?
bilderna gör doxk inte hästen rättvisa…
gör dom inte hästen rättvisa på det fina eller fula hållet ;)

fula… tyvärr.. *flin*

alla kan ju inte vara "vackra" utåt sett. Men hos alla finns det något vackert även om det kommer inifrån. Tycker jag.

jag gör det ofta :p

Ja det tycker jag. Vi har en skitful haflinger i vårat stall….grå kort man och en meter bred rumpa. inte alls proportionerlig i kroppen på nåt vis.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Alla hästar har ju sin charm, ögonen såg snälla ut :D
skönheten ligger ju i betraktarens öga som tur är!! Sen är ju inte alltid 20-åriga fölston så himla fit i kroppen….
ja tyckte hon så jätte snälla och söt ut ! :) hehe men sen svansen är ju inte hennes fel ;P

Jag kan inte säga att en häst är ful…..får ont i magen då av ångest…. alla djur är vackra på sitt vis!!! Tycker så synd om djuren som ser annorlunda ut…. Men vad har hänt med hennes svans? Varför så kort? Har de klippt den så eller???

nops pim, hon är född med den så… vet inte om hennes föl får likadana svansar.

#19 oki…. undrar vad det är som gör att en del hästar föds med så kort svans. Aldrig sett eller hört det innan.

Jag tycker hästen har ett uttrycksfullt huvud, ett som gamla hästar får, svansen är ju tragisk och risken är ju stor att det är ärftligt.

Jag kan säga att jag tycker det finns hästar som är fula!
Alltså oftast så är det ju såna hästar man kanske ser på bild el inte känner. För känner man en häst & den är trevlig så blir det ju fin på sitt sätt…hm…hoppas ni fattar vad jag menar.
Lisette, svansen var bedrövlig faktiskt
Hon såg så rädd ut på ögonen oxå, resten av kroppen ser man ju inte så bra på bilderna. =)

Jag skulle nog inte säga att en häst är ful, alla har ju sina egna utseenden och är ju olika individer. Antingen har jag inte sett en 'ful' häst, men hittills har jag bara tyckt att vissa har speciella utseenden eller att de ser roliga/konstiga ut.

Jo, fula hästar finns, hästar som inte har delar som passar ihop eller är felstälda, dom tycker jag är fula. Dit vill jag inte räkna denna häst, på dom foton jag sett, hon har bara haft otur och få en dålig svans och sen har hon blivit gammal med drag som en häst har när den kommer upp i åren, varmblod brukar ju inte bli så gamla som ponnys.

Jag tycker också att alla djur har något visst. Men det har nått mina öron att någon tycker att min Isa är fet och ful! Själv tycker jag inte att man säger så om någon.
Jag tycker Pessoas häst Baloubet är sjukt ful, och det står jag för ;)

#26 Moorrrr… Du tigger om stryk din jävel!
Haha nääää =)

Jag törs inte svara dig Nina.
#28 Tycker han är fräck :) Men inte speciellt vacker. Skulle nog kunna äga en liknande :p

Har redan sagt det en gång har jag för mig. Då blev du riktigt irriterad nina.
#28 Jag gillar hästar som sticker ut från mängden. Så din häst gillar jag!

Ok.Jag skriver väl vad jag har sagt förut. Jag tycker inte om hästar som är vita i hela ansiktet och har rosa runt ögon och mule.
Men det är ju inte utseendet som gör hela hästen. Det är ju hur hästen är mentalt och hur ridbar den är också. Jag kan säkert lära mig att tycka om en sådan häst om jag själv ägde den. *ler*
Du får väl svara som du vill gejsa! ;) Hon frågade ju, du får väl tycka vad du vill! =)
Tycker att den är ganska fin, har inte sett den på riktigt, och ser inte så noga på bilden..
Jag har nog aldrig sagt att en häst är ful. Jag tyckte att hon va fin iaf. ; )
#28 Gillar också hästar som ser lite annorlunda ut i färgen, mkt roligare och inte bara tråkiga bruna :P
Men min kompis ska sälja sin häst nu som har samma färg, men ingen vill ha den för alla tycker han har så ful färg :P
morr..:P min skötis e brun och fiin! :) Hon är nästan guldig med helsvart svans och guldslingor i sin fina, tjocka man..(manen inte blivit borstad på länge, borsta nästan inte manen nåt när hon var med föl, bara redde ut den med fingrarna om den var helt bedrövlig :))Haha, det är faktist så..hon e asfin :)

#34# Vad du är snäll. *ler* Men man känner sig elak ändå.

Ha, ha den såg ju söt ut. Har den verkligen krokiga öron? Vilken jättemage den har. *ler* Hur gammal är den? Är den dräktig?

det första jag kom att tänka på när jag såg din bild #39 var "rådjur". jag vet inte varför, men det var det… :D
#39 Sicken söt liten filur
hehe, tjockis mage..

#39: Gaahh, vad då inte så fin. Den är ju världssöt ju ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#28 gillar faktiskt inte färgen men annars va han fin.
#39 det va då det sötaste!! urgullig!
Lisette, tyckte hon va söt i ansiktet men svansen bva ju inte vacker precis..
#39 den var verkligen sööt! ful-söt…
Jag har väldigt lätt för att säga att hästar är fula, när det gäller hästar jag känner. ;) Sen menar jag det väl mer eller mindre..:P Sunna (bilden) är en av de som brukar kallas ful.. Fast egentligen är hon rätt fin, bara manen som gör att hon ser ut som svinto. ^^ Så där är det ju inte "fy vilken ful häst" utan det sägs mer med ironi och kärlek. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Alex, sån man har min mosters isis… Fast typ dubbelt så lång och lika mkt pannlugg :p Så grymt söt :D
#47 Ja, dubbelt så lång, då är det ju lugnt. ;) Sunna-Tunna-Nunna är ju äkta svinto. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#28, jag tycker han är läcker ! han är så egen och han syns, tuff helt enkelt. :)
och #39, hihi, jättesöt ju ! :)
Om jag säger att en häst är ful menar jag att den e ful i kroppen, fult byggd helt enkelt, men såklart kan den vara SÖT! 
I somras såg jag en shettis som var allt annat än fin. Ranglig, kort hals, gigantiskt huvud, ingen man, knappt nån svans, smala ben och petade man på den kändes det som att den skulle ramla. Den skulle till råga på allt betäckas!
Ojdå Fia..lät ju bra ..:/
#39 Nooaaawjeee! Vilken liten söötis :)