islandshäst.ifokus?
Ingen över 18 år som är intresserad av att starta en islandshäst.ifokus? :) Skulle man kunna diskutera tävling, träningstips, hingstar m.m. :)
f.ö. så vill jag bara påpeka att det inte finns någon kategori i forumet för islandshästsporten, jag menar.. den är ju ganska bred :P
Det fanns en kategori förut, men det var ingen som skrev inlägg där, mer än några fåtal om året, tyvärr.
Om intresset finns kan man börja med att lägga in kategorin Islandshäst här på ridsport. :)

Skulle vara bra :)
Ja, vi kanske borde göra det. Med tanke på att det faktiskt kommit en hel det islandshästmänniskor sen kategorin togs bort. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
*petar på lisette* =)

*petar tillbaks* vad tror du jag har er till?
Haha ^^
Jag försöker… Men får bara felmeddelande :/
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jamen jag vet inte hur man göööör!! ^^
Jag har beskrivit det för dig i andra tråden ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Nu finns kategorin! :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Nu finns en kategori.
16 - Islandshästar

Ska man väl försöka inviga kategorin med något litet meddelande då ;)

Ja, håll katergorin i liv nu =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Det verkar ha funkat ganska bra ;)

Eftersom att Islandshäst sporten är större än amn tror så skulle det nog passa med en Islandshästen. fokus sida. Det finns så mycket att diskutera. Och om amn skulla anonsera ut sidan på SIF så skulle man kunna få ihop minst.. 800 medlemmar?
Mvh Vinetta
#14 - Men SIF finns ju just för att det är ett islandshästforum där alla islandsintresserade kan dela tankar, tips m.m. Då känns det onödigt om man skulle starta ytterligare ett forum som skulle komma att konkurrera om medlemmarna. Det är lättare att ha alla större frågor rörande islandshästar på ett och samma ställe. Nu finns SIF. Det är ett jättebra forum där allt från sport till foder tas upp, jag tycker att det räcker gott och väl. :)

#16 Ahha det visste jag inte :P
Mvh Vinetta
http://sifsforum.egetforum.se/forum/
*nu kommer lisette att slå mig gul och blå* ;)

absolut inte juve. du får gärna länka till dem om du vill!
=)
Jag skulle vilja ha en islandshästar.ifokus, den skulle nog gå bättre än ett "underforum",! :)
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

#16 SIF finns inte bara för att det ska vara ett forum om det är det du tror :O Det är ju hela islandshästsportens förening!
Jag hade gärna startat en sajt om jag var ett år äldre..
#22 - Nej, det sa jag aldrig att jag trodde heller. :P Jag vet gott och väl vad det är. ;)
Nu tar jag upp detta igen, jag och Alex har bollat lite och nu funderar vi på att tillsammans starta upp en islandshäst.ifokus MEN det kan vara bra att kika lite på om det fortfarande finns intresse för detta. Där man som sagt kan disskutera hingstar, träning, tävling m.m de är juh som nån sa ett annat sätt och rida och inte "bara" dressyr och hoppning (missuppfatta mej inte).
alltså, är det nån som fortfarande är intresserad?
//Carro och Alex
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus

Ja självklart, vore skoj med en " ren " islandsforum.
#24 Jag är intresserad av ett isisforum :)
Ingen mer? *putt*
Caroline Dahlén
Jag är intresserad - av läsningen iaf! Kanske inte kommer att vara jätte aktiv själv, men kommer nog att vara medlem och läsa endel!

Jag skulle bli medlem med en gång kan jag säga =) Går just nu i tankarna att köpa ett föl från Island som jag är totalt såld på. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
inga fler?!
Caroline Dahlén
Jag skulle gärna bli medlem och säkert be om en massa tips och råd då jag inte varit Islandshästägare så länge.
Amor vincit omnia 
Jag är absolut intresserad av ett islandsforum! Jag har nyss börjar med islandshästar (dock ridit typ 15 år på ridhästar)
Jag är över 18 och kan starta det, men behöver några Medarbetare som är kunniga och kan göra lite artiklar och sånt. Är Medarbetare på hamster.ifokus så vet hur sånt funkar :)

Det vore toppen!
Tror jag verkligen hade varit praktiskt då antalet Islandshästar i Sverige faktiskt ökat något enormt de senaste åren.
Jag är intresserad :)
Jag fick inte lov o starta pga jag inte har en egen islandshäst (rider o hjälper till på ett stuteri så förstår egentligen inte varför man måste äga en häst).
Nån annan som vill starta?

#35# Va!!! Är det sant? Är man intresserad av just islänningar så kan man ju faktist kunna lite utan att behöva äga. Och vem säger att man är expert bara för att man äger en? Mycket löjligt. 
Trodde att du var för ung så jag var tvungen att gå in på din sida och titta men du var ju 19 år så det ska ju inte vara några problem.
Jag tycker absolut ni ska starta en. Ras-forum är ofta små och mysiga, och man kan få hjälp med massa saker typiska för just den rasen. jag håller till mycket på min ras's forum.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Visst har jag inte så mkt erfarenhet, men intresset är STORT plus att jag tänkt ta hjälp av massa kunniga Medarbetare. Men men ;) Någon som faktiskt äger en islandshäst som vill försöka? Jag blir gärna Medarbetare isåfall :) För intresserad är jag till tusen :)
#35 Ärligt? Sa de verkligen så? Låter jättekonstigt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Ja, dom tyckte de va bäst att man hade egen islandshäst.
Vad konstigt! Man kan ju ha erfarenhet av saker trots att man inte har en egen för tillfället.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Blev också lite paff.. menmen, det är dom som bestämmer. Ingen som äger en isis?
Jag gör. Läs #24.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Är dom fortfarande aktiva?
Du vill inte starta då?
Vaddå är de fortfarande aktiva?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Om de är aktiva här på iFokus. Eftersom dom inte sett tråden menar jag.
#46 Ja, Lueur är allt aktiv, och den andra, Alex, är ju jag. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hahaha sorry :$ Är lite snurrig. Varit ute i stallet hela dagen o pysslat.
Haha lugnt ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

"trött och grinig efter en lång arbetsdag"
Varför är det ok att diskutera intresse för uppstart av islanshäst.ifokus då det blev ramaskri då man kollade intresse för ridtravare.ifokus och dressyr.ifokus??
De trådarna gillades inte och låstes …
#50 Dressyrtråden låstes pga att det började sökas Medarbetare till sajten i tråden, vilket kunde ha gjorts på annat sätt/annan plats än Ridsport.ifokus.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ridsport och dressyr tycker jag går hand i hand. Ridtravare går väl under trav? (finns det något sånt forum, ej koll) islandshästar tycker jag mer är lite för sig själv.. men det är ju bara min åsikt ;)
#52 Ridtravare går ju under Ridsport eftersom de rids. ;) Är ju travhästar som blivit ridhästar. :) Och även islandshästar rids ju, så det handlar ju om ridsport där med. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag tycker nog inte att det är helt okej att sitta på ett forum och söka Medarbetare på en sajt som är inom samma intresseområde (eller vad jag ska kalla det för). Jag tyckte inte det om dressyr eller ridtravare heller…
Men så länge det bara efterfrågas vilket intresse det finns så kan jag tycka att det är acceptabelt, men att börja söka Sajtvärd och Medarbetare är INTE okej i mina ögon!
*** Kärleken övervinner allt ***
Okej så ska vi strunta i ett islandshäst.ifokus då?
Jag läser överallt där det handlar om islandshästar men om man tänker på hur "trög" SIF´s forum är så kanske det inte skulle bli så aktivt på en islandssida här heller? Dit borde ju islandsfolk hitta men det verkar inte så. På Bukefalos är det mest yngre som är på islandssidan, inget fel på dom , men inte så kul för oss gamlingar.
Frågan är; var är alla dessa många islandsägare? Har de/vi inte tid att vara på nätet kanske?

#55 det tycker jag inte, hittar ni en värd så tuta ochk ör.
jag tycker personligen iFokus är ett mkt snyggare, smartare o roligare forum än de andra forumen är.. ex SIF's. Kanske fler blir lockade att komma hit.
Oj, här hade jag missat mkt. Jag och Alex håller på och fixar en islandshäst.ifokus och det skrev jag i #24 att vi gjorde och bara kolla om det fortfarande fanns personer som är intresserade av en sån sida.
Caroline Dahlén
Jag är väldigt intresserad ^^
#60 ja jag såg det på #32
Caroline Dahlén
Jag är islandshästmänniska jag med. Kan långt ifrån allt utan har massor kvar att lära, men rids det så rids det islandshästar. ;)
Tyvärr tror jag inte att sajten kommer att bli så stor (men man ska aldrig säga aldrig) med tanke på SIFs forum och så, fast vad vet jag! ;)

Kul att ni ska fixa en sida! Låter jättekonstigt att man inte ska kunna starta en bara för att man inte har egen häst :S Man kan ju ha minst lika stor erfarenhet utan..

Vill också se islandshäst iFokus!!!

Jag med faktist. 
letade just igenom sajtlistan på jakt efter just islanshästar.ifokus och blev mycket besviken när jag inte hittade nån, så att det ev ska startas gjorde mig mycket glad. (:
räkna med att jag kommer hänga endel där och att jag även ska tipsa mina kompisar om sajten. det finns ju faktiskt en hel drös med människor därute som inte ens har en aning om att iFokus finns. :)

Hej, jag vill gärna vara med o diskutera islandshästen, finns så otroligt mycket att säga om dom..helt underbara o såå härliga att rida!
lavena
jag bara längtar tills någon får tummarna loss o skapar sajten :)
Självklart tycker jag att det ska finnas en egen sajt för alla islandshästar :) Där man kan diskutera tävling, träning, skötsel osv :D Hoppas verkligen att det blir nåt, så lycka till! :)
Hur går det Alex och Lueur?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det blir inget från våran sida. En rassajt vill de ha inriktad på avel, och då finns det två problem. 1. Få hit en massa islandshästavlare, vilket jag tror är lite knepigt. SIF har ett eget forum, som inte är överdrivet aktivt ens det. Och 2. Hålla sajten inriktad på just avel och inte ridning/träning.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Att börja med en "isisgrupp" här först för att se om intresse finns innan en egen sajt öppnas är väl ingen dum idé.
Själv har jag ingen isis men dock en travare som töltar och skulle gärna titta in och få lite tölt-tips då och då.
Det finns en grupp som heter 'Islandshästar'. Nr 16. Och det diskuteras allt här, så det finns väl inga större problem med att fortsätta det?
Som sagt skulle en islandshästsajt vara inriktad mer på avel, och hur många här sysslar med islandshästavel?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Men Shettis forumet är väl inte bara inriktat på avel.
Jag förstår inte riktigt. Det finns mycket mer inom Islandshästsporten än bara avel och träning. :/
Mvh Vinetta
#76 Men det mesta går väl att diskutera här? Det är väl främst om det ska vara väldigt avelsinriktat det är "viktigare" med ett eget forum, just för att kunna koncentrera sig på den aveln. Träning och annat går väl alldeles utmärkt på ridsport, eller?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#77 Jo, självklart. :) Men det finns ju ingen kategori för just Islandshästtävlingar. och då blir det lite jobbigt om allt ska vara här. Men det funkar :)
Mvh Vinetta
#78 Det finns en kategori för 'islandshästar', som läget är nu behövs det inget mer. Visar det sig att folk börjar skriva mycket om och runt islandstävlingar så är det mycket möjligt att det kan komma en sån kategori också.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#79 Okej. Då vet jag :)
Mvh Vinetta

#73 Man kan väl diskutera islandshäst seriöst utan att det ska vara om avel? Bukefalos islandshästforum är ju jätteaktivt, skulle vara kul med islandshäst.ifokus också. Dessutom så finns det nog en hel del som man kan värva dit som är intresserade av avel. ;)
Tävling är ju också ett stort område i islandshästsporten. Det jag tycker är trisst med islandshästfliken här är att det inte finns olika kategorier. På en egen sajt skulle det kunna vara uppdelat mer med tävling i en flik, avel i en flik, tips i en flik m.m. :) Tyvärr har jag inte tillräckligt med tid för att vara Sajtvärd, ev. Medarbetare. Men jag skulle lugnt kunna skriva en motivering till de som har iFokus om varför det skulle vara bra med en sån sajt. Dock inte säkert att dom skulle godkänna det

Jag tycker också det är dags nu det är väldigt mycket islandshäst inne på ridsport, anndra kommer i skymundan, lite
Jag ser gärna en islandshäst sajt, då jag tycker det svämmar över med islandstrådar här inne på sista tiden.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#83, finns ju en anledning till varför det är mycket island här just nu, för att det inte finns en islandssajt, därför vet jag att maja skrivit mycket islandsartiklar, för att fylla upp för dom intresserade!

Kan inte någon skriva lite westernartiklar också får oss som rider det 

#87 jag vill läsa (om western) inte skriva
sen är det så mycket islandshäst här så den borde finnas en bas för ett islandshäst.ifokus
#88 - Okej, jag kan sätta mig och fixa ihop westernartiklar, men skulle då önska lite förslag på vad de kan handla om. PMa mig om du kommer på några bra idéer! :)
har suttit och funderat väldigt länge nu, under flera dagar.
jag skulle kunna vara Sajtvärd då jag är väldigt aktiv på iFokus i övrigt, men jag vill veta att jag har ett gäng Medarbetare inna jag gör det. sen vill jag inte känna någon press att jag inte är inne varje dag utan några gånger i veckan. har ju ändå ett liv ;)
som om det finns intresserade att vara Medarbetare och hjälpa till med lite ansvar så kan jag starta sajten då islandshästar ligger mig varmt om hjärtat.
Jag har hört med Staffan just nu, så vi får se hur det blir..
putt
Läs #91. =)
#93 Jag är på, ang din fråga ;) de dampa så jag kunde inte svara.
Caroline Dahlén
*fel*
Caroline Dahlén
Nu är ni välkomna in…
Mvh Alex
Värd för Ridsport

måste bara säga att jag tycker inte det är fel att leta Medarbetare till en annan sajt på ridsport då det inte innebär att de nya medarbetarna skulle överge ridsport. jag är själv aktiv på flera olika sajter (de flesta om hästar) så bara för att jag hade blivit Medarbetare hade det inte inneburit att jag inte längre var aktiv på de andra sajterna.
Skynda långsamt så går det fortare.
#96 Åhh! :D Jag måste genast bli medlem! :D