Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 516 ggr
steffy
0

till lorita

håller du på med trick- träning? är den prickiga pållen din?

plump
0

aa lite Duke e rätt duktig.   nepp.

Lorita
0

Belgarion är inte min, jag trick tränar inte men jag löslongerar min Ametist ibland men inget mer.

Min Ametist

och min Kiara

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jen
0

dom är såå fina Skrattande

Lorita
0

#3 Tack, hoppas domaren tycker lika nu i mars Flört

CBA
0

OJ vad stor han blivit Ametist Förvånad

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

bubbelbubbel
0

växer kiaras mage nått ? :)

Lorita
0

#5 Den bilden är från riks nu i somras och nu är han ännu större och ser mer hingstig ut och samtidigt har han mognat sista tiden, det är han som tar ansvar för flocken, inte mamma längre. Han ser också mer ut som en hingst nu och det är en bit till mars så jag hoppas han växer till sig lite mer. En sak kan jag lova dig, du som är i början på resan, det är kul, fruktansvärt kul att ha en hingst och jobba för att få den godkänd, hela vägen med all träning och tävlingar är nog bland det roligaste jag gjort.

#6 Nu i veckan som gick började det synas på Kiaras mage den liksom buktar ut mer på vänstersidan, nu är jag nojig och går ibland och är orolig för att hon ändå är tom. Men så kommer det alltid att vara då jag hade mycket otur med tvillingar på mitt första sto. Jag är inne på att behålla Kiaras fölunge oavsett kön, den har en stam som borde göra ett bra föl. Båda föräldrarna är flerfaldigt guldbelönade och Kiara är ju diplomsto nu också ; ) så jag tror inte att jag kan sälja sen, blir det ett sto är den inte släkt med Ametist heller och det är ju också en welshpartbred vilket inte är fel det heller.

CBA
0

#7 Ja snart börjar det :o)

Håller på för fullt nu med planera foder…inköp av foder och andra småprylar, jag har ju allt kvar efter min gamle.

Så vad det verkar så bär det av på lördag morgon för att hämta honom *wiiihhh*

gejsa
0

Förstår att du börjar räkna timmarna nu CBA. Vad kul! *ler*

CBA
0

Jag börjar och få svårt att sova om nätterna för jag ligger och planerar och funderar på allt och inget :o)

Jag blir alltid sådan när nått roligt är på gång…

gejsa
0

Jag är likadan. *ler*

CBA
0

Vad är väl tomten jämfört med att få hem sin lille prins ;o)

Lorita
0

#12 ingenting, du har väntat länge nu jag fick ju hem min den dagen han tittade ut, du har ju fått göra hela resan puss att vänta på att mamma häst ska släppa honom till dig. Lycka till på lördag, spännande och du bilder vill vi se ocksåFlört

bubbelbubbel
0

lorita, det är väl klart det ligger en liten bäbis där inne, en coulthard jr. ;) oooh så mys! när skulle hon föla då ?

men CBA, så himla roligt ! är han så stor redan ? helt otroligt vad tiden går fort ! :)

Lorita
0

I början av maj, jag har inte räknat så noga då Athena gick 17 dagar över tiden så någon gång i maj, 18,20,22:e maj är hon betäckt. Jag hoppas på en liten Aslan eller en liten Tingeling, blir det en Aslan så hopas jag på lite prickar på rumpan också, annars skulle det vara kul med en knabstrupper utan prickar, det har jag aldrig ägt Skrattande

bubbelbubbel
0

tror du det finns chans för prickar på rumpen då ? :)
tänk så blir han/hon en blandning mellan mamma och pappa, svart med vita prickar på rumpan! :)

Lorita
0

25 % för Kiara prickar 25% för vita prickar eller mellerattigrerad och 50 % för enfärgad.

Troligen fux eller brun som grundfärg, men Kiara har svart i båda led bakåt så lien möjlighet för svart finns.

bubbelbubbel
0

spännande ! :) jag väntar med spänning ! :)

CBA
0

#13 Japp bilder kommer när han har landat hemma :o)

Jag trodde att 1,5 år skulle ta evigheter men det har faktiskt gått fort nu, speciellt sen han föddes. Det känns så bra att ha varit med trots allt ändå sen han var lite drygt 3 timmar gammal :o)

#14Jo han är stor…inte bara till åldern utan även till växten :o)
Kolla in de senaste bilderna i mitt album så får du ett humm om hur hög han är. Jag står brevid honom och jag mäter 162 cm.
I söndags såg jag att han lagt på sig mer massa och inte vuxit så mycket på höjden sen sist.

lisette
0

ja jisses så stor han blivit. han når ju dig till axlen med manken nästan… :D

CBA
0

#20 Mmmmmm jag vet :o/

Men det stillar sig nog, han pappa är 149 och hans mamma 153 så han borde väl inte överstiga det…hoppas jag *iiihh*
Han får gärna bli maxad D.

lisette
0

är maxhöjden 153 på en arab eller? vad händer om han blir över?

CBA
0

#22 Nä det finns högre…vet inte vad rasstandaren säger :o/

Han blir min älskling iaf, oavsett han blir giraff eller ponny :o)

Lorita
0

# 23 Kring 150 är ganska lagom på en häst tycker jag, tu tror jag faktiskt inte Ametist går över ponnymått.

Bubelbubbel, jag såg sparkar idag, tänk bara 5 månader någonting kvar Skrattande

bubbelbubbel
0

ååååh sparkar !! :)