25år still going strong
min gammle tant på 25 år har gett mig mycket glädje de åren jag har haft henne. Lärt mig mycket och är väldens mest tålamodiga häst med nybörjare. jag hoppas jag får behålla henne ett par år till.
Ville bara "skryta" lite.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

bild från idag? roligt hon är pigg fortfarande! =)
du får säkert behålla henne länge =D min pajas är 26 och ett sto i stallet är 28. sen hade vi en 32 åring som var pigg ända till slutet. + Bisse ^^ han fyllde 34 i år. stallets "unghäst" enligt han själv =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Har ett halvblods sto som är född 4 maj -77…..alltså 32 år =0)

Min stallkompis har en häst som även han är 25 år, börjar bli riktigt gråhårig men fortfarande pigg och glad :) Dock har hon lite svårt på vintern att hålla honom i hull så hon har haft massor av dilemman om hur hon ska göra men nu är han fin i hullet :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#5 Blev han 40 år? Vad roligt det är den äldsta hästen jag hört talas om. Trodde att 35 år var max.

det finns en häst i närheten som var en av de första ridskolehästarna på ridklubben, han är typ 43 år och går helt lös, inte i någon hage eller så utan helt fri, kommer in på kvällen i stallet och sover och sen på morgononen är han ute igen :) en asgullig shetland är han :)

# 6 Vet en shettis som blev minst 40 och dessutom#7
#1 bilden är från i torsdes den 18e då med andra ord. är glad för all tid jag får med henne nu!

Sålänge kroppen är fräsch sitter åldern i huvet :P
Har tyvärr inget digitalt foto på vårat gammla New Forest sto, import från england som 1-åring.
Men hon blev 39 ÅR!!! Hon reds i full fart ute i skogen tills hon blev 36 och som 36-åring fick hon ochså 38 poäng på utställning.
Tyvärr gick hon bort för 4 år sedan men hennes barnbarn är nu 24 och står i tävlingskondition på en mindre ridskola och har livets glada dagar med att göra det hon gillar allra bäst - att bli riden!
Hakuna matata!

#13 Ser väldigt fin ut. Han börjar närma sig min gamling i ålder, vad är det för ras på honom?
#15 Ja visst är han fin :-) Han är okänd korsning, har fått uppgifter på fjording/connemara men vet inte om det stämmer.

#16 Den raskombinationen låter inte alls otrolig, min var fjording/arab. Hur såg han ut färgmässigt när du fick honom? Vet du kanske rent av hur han såg ut när han var ännu yngre?

#18 OK, varför jag undrade var att min fjordkorsnin(som jag fick när han var 7 mån) såg väldigt mycket ut som en ren fjording när han var ung, blackfärg, ål över hela ryggen och vilhäststrimmor på benen. Ju äldre han blev desto mer syntes arabinslaget. Här är en bild på honom när han var 12 år ( hade ingen"yngre" bild i datorn), mycket av blackfärgen och ålen har försvunnit men fjord-huvudet kan man känna igen.

#20 Ja man ser att han är mer arablik på det andra fotot :-) Fin!
var på dm i bruksridning och den som placerade sig bland de bästa var 29 år :)

vad kul och höra att det finns fler gammlingar och att min tant faktist blir ung jämfört med några av dem 

Vad kul att läsa om så många gamla "ungdomar" som är pigga och glada. Hoppas ni får många år till med era "ungdomliga" åldringar
.
Här har vi Bismark =D pigg gammal gubbe på 34 år =) när man på morgonen leder ut honom i hagen så går det inte att hålla honom lugn, han ska fort iväg till hagen, trippar och taktar fram mellan hagarna till *poff* så ser man ett dammoln efter honom när han tar sin galopprunda läng staketet ^^. visst han är grå och svankig, men vadå? själv tycker han nog att han är världens unghäst iaf ^^
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Där jag red förut hade de en islandshäst som de sålde vid 39 års ålder, blev 43 år :p
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

#30Ojoj inte illa :D