Utställning - klädsel.
Jag är intresserad av att veta vad ni har på er när ni visar eran häst på utställning. Kanske en bild om det finns, och en motivering varför ni har på er det.
Jag har alltid visat i vita jeans eftersom min ponny är svart och jag har hört att domaren utskiljer hästens ben lättare när man skrittar o travar då.. Men nu passar inte mina jeans längre så jag vet inte vad jag ska ha på mig. Brukar inte använda vita jeans så jag vill helst inte köpa ett par bara för att använda dom max 4 gånger per år. Jag har vita ridbyxor också, kanske det kunde vara något, eller om det går bra med mörka jeans… Skriv gärna hur du brukar tänka när du visar.

Det är så olika men alltid vitt upptill, skjorta eller vit top. Byxor brukar vara svarta eller mörkblå jeans, beiga korta eller långa chinos, har visat i jeanskjol med när jag inte hann byta om…
Tycker att du kan visa i vita ridbyxor
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det kan variera lite men min "standard" outfit är ett par svarta byxor, vet inte vad sådana byxor heter men de är nästan helt raka i benen och i ett ganska så glatt material (skulle inte vilja springa i jeans helst då de brukar ge mig mera motstånd, men trivs man i jeans så kan man ju lika br ha det).
En vit skjorta i en tightare modell + en svart vest.
Håret sätter jag oftast upp i en rosett med ett hårnät - allt i ett "hårspänne".
Hakuna matata!

jag brukar ha mörka jeans och ganska mörkt tröja helt enlet därför att jag är hopplös med vita kläder speciellt när jag har en häst i närhetetn. jag hade blivit smutig direkt. så länge kläderna är hela och rena så tycker jag inte det spelar så stor roll.
Skynda långsamt så går det fortare.
Nej precis så länge det är enhetligt så kan man använda svart/vitt/brunt lite som man vill. Vinrött och mörkgröna färger tycker jag itne man ska ha helt, men t.ex en mörkgrön slipps är ganska så fint det med. Så länge man är försiktig med färgerna och inte låter något "sticka ut" eller du drar mer blickar än hästen så är det lugnt =)
Hakuna matata!
Okej, men ni som visar svarta hästar tycker inte att det är nödvändigt att ha ljusa byxor?

Vit tröja, svart lite grå väst och svartabyxor (jazzbyxor heter det väl, sådana man har på gym) + grå hjälm för det är den jag har 
Så klart har jag svarta springvänliga skor och svarta strumpor.

#6 Det är lättare för domaren att skilja på dina ben och hästens ben om ni inte har samma färg på dom.
#9 Ja det är just det jag har skrivit i mitt inlägg. Men det verkar inte vara alla som tycker det eller vad man ska säga.
Jag får väl ta mina vita ridbyxor tror jag.. Om jag tar mörka byxor kommer jag säkert förlora en poäng på nån gångart med min vanliga otur.. 

Jag visar shettisarna i vita byxor och vit skjorta. Vid lite kyligare väder har jag en ljusgrå väst oxå.
Svarta skor och strumpor.
PRE visar jag i vita byxor , vit skjorta och svart pullover.
Håret har jag satt upp med en svart rosett.
Svarta skor och strumpor.

jag visar ljusbrun häst med mörkblå jeans vet inte hur mycket man rör ihop våra ben men som sagt, mina vita kläder är inte länge vita så därför har jag inga.
Skynda långsamt så går det fortare.

Jag visar oftast flera hästar när jag är på utställning och i och med att endast en av dem är mörkbrun så tror jag inte jag tänker byta.
Men jag förstår er med mörka hästar som syftar på att dommaren ska kunna urskilja benen bättre, men har man en lite större ponny/häst så tror jag inte det är något problem för dommaren i.f om man inte springer väldigt långt ifrån dommaren då kanske. Har hästen ett maffigt steg så kan jag garantera att det synns på många meters håll ;) Men jag tror jag fortsätter att köra med svarta till mina skimmlar och fuxar i.af =)
Hakuna matata!
Kan tillägga att man KAN riskera att inte få visa PRE om man inte följer deras regler om färger/ kläder på utställning
.
Man bör visa i ljusa byxor, mörk tröja och bra skor.
Ridkläder och rid-skor/stövlar ska undvikas.
Finns även speciell dräkt, hatt, byxor, skjorta och midjekort jacka som de alltid har i Spanien och visar i.