Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1655 ggr
jsca
0

skillnad på tyglar

vad är skillnaden på ''vanliga'' tyglar och islandshästtyglar ? jag har hört att IT ska vara längre än VT ? stämmer detta ? Vet med mig att här är rätt många islandshäst-ryttare här, så ni borde ju veta ;)

Zaphix
0

Är det inte att det är snabbknäppen på islandstyglar?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jsca
0

Men de finns ju på Vanliga också har jag för mig att jag har sett ?

Zaphix
0

Då vet jag inte, det är iaf dom vi brukar kalla för islandshästtyglar.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Lotties
0

jag vet inte men min isis hade snabbknäppen på sina tyglar och jag tyckte inte dom var längre och sen var det inte "2" tyglar man satt ihop utan en lång utan spänne (:

Alex
0

Ja det är väl det vanligaste vad jag vet, snabbknäppen och utan spänne på mitten. Samt utan såna där stoppgrejer för martingal vad de nu heter.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lorita
0

#5 stoppgrejerna heter flugor och är ett otyg att sätta på tyglar, jag hatar dom lika mycket som riktiga flugor.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Alex
0

#6 Haha ja, jag tycker också de är i vägen… Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lotties
0

haha på mina vanliga tyglar till min "vanliga häst" har jag tagit bort dom fasthar ett par som om sitter kvar på när jag använder martingal ;)

Otaku
0

Jag har faktiskt ingen aning, men jag använder sånna där med snabbknäppe och utan sånt spänne. :)

Mvh Vinetta

Elshira
0

Jag har et par svarta i mässing med snabbknäppe och det är vanliga syntet tyglar med små läder "markeringar", de går även at knäppa upp på mitten och sedan är det i liten ponny storlek = lagom åt mina små B-ponnyer.

Jag kallar det väll vanligtvis islandstyglar men vad de egentligen är lär väll helt enkelt vara vanliga tyglar med snabbknäppe? xD Islandstyglar ser jag som helt släta även om de kanske går att knäppa upp men jag rider inte isis själv så jag ska inte svara mer på den frågan ;)

Hakuna matata!