Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 3724 ggr
Uno4ever
0

Har du klätt din häst i tomtedräkt?

Hejsan, snart är det Lucia och och jag undrar om du har klätt eller lagt på något annat klurigt på din häst.

Shailina
0

Inte på Nikita, men fjordhingsten jag red, Snøhettaprins, brukade köra vagn på julgatans öppning, och väl van vid tomtmössor och glitter i manen,  "skägg" och you name it! :) Julafton brukade och juldagarna red jag(eller ägare) med tomtmössa på hjälm och häst :D

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Faxlin
0

Nej, men jag vill gärna sätta på Felicia renhornen från Hööks ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Thinka
0

tomteluvor till julfotograferingen…på häst och ryttare.

fisa-lisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra vintern tog jag detta!

LinaN
0

hu…… *ryser*

Glitter i svansen på lucia, så långt sträcker jag mig….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Maja
0

Hjäääälp mig nu dååå.. ;)

Musblack valack.. Vid lucia.. Hmm.. Glitter i manen och svansen + runt hjälmen är liksom det jag alltid brukar ha.. Men det känns lite tråkigt.. Någon idé på vad jag kan ha i år? ;)

Murre_Uddiz
0

Idag fick jag en tomteluva till hästen från pollux. Man sätter den under nackstycket och genom ena örat. jag tycker den borde vart över båda öronen (hål så att öronen sticker ut alltså ;)).. men jag ska prova den! Ska ju vara luciatåg i stallet, jag vill va med å va tomte :) hästen får va glittertomte då..:P

steffy
0

4# så söt  tomtehäst

Uno4ever
0

Okej vad kuul!

Ni ger mej massor av ideér, Tack!!

gejsa
0

Så söt din häst blev fisa_lisa!

Sehvrin
0

jupp, vi har så att vi kan ha tomteluvor och så har vi sytt egna julschabrak och "muffar" eller vad man kan kalla dem (som reflexer, fast utan reflexer och extra ludd =), dessutom har vi så vi kan klä ut Lolly till en ren (med egensydda horn och en röd nos (som i sitt tidigare liv var en prydnad till blommor))

Sen är bjällerkransen ett måste när man är ute och kör i december Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Uno4ever
0

Hehe:!

Maja
0

Kan man rida i "lucia-linne" (eller vad det nu heter)? :P

Uno4ever
0

hehe, jag tror nog det åker upp om man rider vanlig men visst rider man damsadel går det nog

Milli
0

funderar på att köpa lite tomteprylar från hööks till mitt russ, han skulle vara sååå söt i det ;)

Maja
0

#14 - Haha.. Ja, då går det nog iofs.. :) Men jag ska rida barbacka på en kittlig häst.. ;) Haha.. ;P

Sehvrin
0

#13 de gånger jag eller min syster ridit med lusialinne har vi fuskat lite och sytt en enkel kjol själva som vi delat i två så att det blir som ett par ofärdiga byxor (svårt att förklara med ord ^^') och sen haft en vit blus/skjorta och ett rött band kring midjan (och satt på en elektrisk luciakrona på hjälmen)

Fast om din häst är kitlig kanske det inte är så bra att göra så som jag föreslår….

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Maja
0

#17 - Det var smart!! :) Tack för tipset!! :) Hehe.. Njae.. Han är ju lite känslig.. ;) Men man kan väl ha vita kläder bara.. :) Vita byxor, vit tröja m.m. :)

Uno4ever
0

smart!!

CarCar
0

#13 Vi har alltid tagit ett lucialinne och delat mitt fram och mitt bak så är det bara att rida som vanligt Flört

Faxlin
0

#4: Vad sött. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Juve - Rött nosludd med bjällror! :D Þerna har det på bilden, var på lucia förra året. Vet inte om det syns men..;P Lucialinne kan man rida i barbacka som sagt.. Har själv gjort det en gång. Glitter runt benen kan man ju ha också. Hade jag faktiskt med på Þerna förra året. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#22 - Haha.. Tackar!! ;) Mer idéer till min kille!! :D Men å andra sidan kanske jag ska ta hit Jarl.. Så jag och Stian rider tillsammans.. ;P Han är tomte och jag är nisse.. XD

Alex
0

#23 Och jag är tomtemor!!! Tomtemor får också rida väl..? Fundersam

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#24 - Nääääe.. Tomtemor ska koka gröt och slå in julklappar!! ;D

jen
0

ang lucialinne så kan man ta ett lakan som kjol på sig själv,som även täcker hästen Flört

Alex
0

#25 :(

Fast.. var det inte prat om Stian och Jarl som presenter.. Då får jag alltså sitta och slå in dem..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#26 - Det kan man ju göra!! Smart!! ;) Tackar för det!! ;)

#27 - Hmm.. Ja, du ahr rätt!! Hahahahahahahahahahahaha.. Slå in dem du.. XP Hahaha.. Ta mycket papper och snöre!! ;D

Maja
0

Förresten Alex.. Vad tror du det kostar att skicka en islandshäst och en ryttare med posten? Får de plats i en brevlåda? ;P

Alex
0

#29 Hmm.. Låter krångligt.. Och dyrt..Fundersam Hah, nu fick jag en idé! Vi gör helt enkelt fyra hål på undersidan av paketet.. Fixat! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#30 - En töltande låda!! :D Hahahahahahahahaha.. Det låter ju huuuuuur bra som helst!! :D