Oliksidigt musklad ryttare
Hej jag har ridit i flera år men har nu kommit på att jag måste vara musklad i högersidan, har väldiga problem med att ha vänster som ytter tex. Ytterhanden går aldrig bra i vänster och likaså med vänster ben. Några tips på att träna upp så att man blir lite mera liksidig i hela kriooen. har hört att simning är en väldigt bra sport att göra men tyvärr så har jag astma och kan inte simma pga det.
Klarar du av att träna på gym? För det vore nog det bästa, då kan du få hjälp med att träna det du behöver och så att det blir gjort på rätt sätt om du talar om problemet.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 har ingen aning, jag gymmade lite med klassen då vi var tvugna att göra det men inte själv bara sådär. Vill helst inte gå ner själv då de typ bara e en massa gubbar där :$
Har du ingen kompis som kan tänka sig följa med då?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ring en Centrerad ridinstruktör
Då får du hjälpen som du behöver Lycka till.

#3 jag bor inte nära alla andra hästmänniskor och där jag bor äre inte många som bor. har börjat fundera på att börja springa som min mamma gör men vet inte om man blir så liksidig av det?

Tråkigt fanns det ingen CR tränare i din del av landet? Tränar själv för en CR instruktör. & har 15 mil till henne, Blir inte varje vecka om man säger så. men hemläxor o telefon tips imellan träningarna.

#4 de ska jag kolla in (; har aldrig hört det förr :P

#8 jag är oxå starkare i högersidan och vill därför träna upp vänster sidan :P hmm hantlar kanske man kan få till hemma (;
#5 Måste du ha en annan hästmänniska med då? Räcker väl att det är någon kompis som kan tänka sig följa med dig till gymet?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#10 nej andra går oxå bra inte det jag mena (;
Ett tips är faktiskt sjukgymnaster. De är riktigt duktiga på att justera ojämnheter i muskler med olika övningar. Är dock olika i olika landsting om man behöver remiss och vad det kostar men skadar kanske inte att kolla upp?
I mitt fall behövde jag varken remiss och det var gratis eftersom jag var under 18. Gick hos en privat sjukgymnast.
Med vänliga hälsningar
Chess

#12 ska kolla upp det :)