Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1589 ggr
PimTheGreat
0

hjärnskakning

vilka symtom är det för hjärnskakning???

PimTheGreat
0

jag fick sy 4 stygn mitt på hjässan i onsdags…. känner mig lite frånvarande, ont i ögonen och ont där såret är (givetvis), kännt mig så sjukligt trött med idag….

CBA
0

Illamående vet jag kan vara ett…trötthet…yrsel har jag för mig kan vara andra symtom.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

PimTheGreat
0

ok

lisette
0

minnesförlust märkte vi på min svägerska. yrsel som cba skriver…

Shailina
0

illamåendehet, yrsel, minnesförlust, (som fler redan nämt)svimmar av (vid alvarlig skakning), man kan va trött, okonsentrerat, få synstörningar, lys-sensitiv kan man va, även sensitiv för höga ljud..

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

DojoKelder
0

vad har du nu hittat på Pim??

gejsa
0

Vad är det som har hänt?

NinaToy
0

ja, vad är det som har hänt? :O

Ida_79
0

vad har hänt? Det verkar inte riktigt va din tur månad precis…

shirley
0

tror ingen har mer otur nu!!!! hur gör du soffan? Fundersam

steffy
0

jag har haft hjärnskakning. jag har hört att om man börjar kräka ska man åka in till sjukhuste direkt., men det  gorde de inte m,ed mig, men det hände inget med mig förutom att jag bara spydde jättemycket, var yr, kunde knapt gå.

Faxlin
0

Man ska vid misstanke om hjärnskakning inte kolla på tv och således inte sitta vid datorn heller. detta kan enligt läkarna ge bestående problem med huvudvärk sedan.
Det är inte skojigt kan jag sga. Tro mig, man fr det också. Inte huvudvärk jämt men ofta och allvarlig.
Man har dessutom lättare att få hjärnskakning om man inte tar hand om sig. Hjärnskakning dör du inte av, men det är viktigt att du tar hand om dig. Så när du läser det här. Ta och bädda ner dig utan tv och dator en vecka.
Kram på dig

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars