Tillridning?
Är det här man kan få tips om hurvida jag ska få min tävlings travare att bli en riktigt ridhäst eller vart kan jag vända mig för såna tips och diskussioner? :)

ta hjälp av en tränare :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Har inte riktigt dom pengarna :P

#2 då är det väldigt svårt. omöjligt att beskriva över internet hur du ska skola om din travare. du måste ha nån som visar dig i praktiken, så du får känna det själv på hästryggen.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#3 okey, känner några som ridit till sina egna hästar, ska kolla om jag kan komma över till dom å dom kan ge mig lite hjälp. Vill ju inte ha honom till någon direkt dressyr eller tävlings häst. Bara få bättre kontroll över honom och kunna galoppera med honom ;)

gå in på ridtravare.ifokus, där finns många som har omskolat travare.
Skynda långsamt så går det fortare.
var finns du? har själv en travare kag har ridit till själv.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
det finns en bok som kan ge många bra tips.
Från tävlingstravare till ridhäst heter den och är skriven av Lillian Holmer.
// Ellinor Rasmusson
medarbetare på engelskt fullblod ifokus
Det är i princip omöjligt att skola en häst bra från grunden utan att ta hjälp av tränare. Det är svårt att lära in vanor men svårare att göra sig av med dem.
Givetvis kan böcker och information vara till god hjälp, men detta ska ske i samband med instruktörhjälp. (alt. kunnig person som vet vad den gör)
Det är jättetråkigt att behöva skriva det, men att lära en häst är egentligen inte komplicerat, men det handlar om att lära rätt.
Du behöver inte rida för tränare 18 timmar i veckan, det räcker med att få en bas som du själv kan jobba vidare med och bli uppdaterad nångång då och då, så att du kan få hjälp att vidareutveckla dig och din häst hela tiden.