Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 6905 ggr
Sirocco
1

Ridkonfirmation!!?

Jag har typ absolut ingen lust att konfirmera mig iår men fick reda på att det finns ridkonfirmationsläger!

Sökte massa på Google och det verkar som om det inte finns något nära Göteborg eller rentav i GBG!

Snälla kan någon hjälpa mig och säga vart det närmaste ridkonfirmationen finns i GBG eller en bit utanför!

Kramar / Julia (=

Birke
0

Häftigt :P Jag ville inte konfirmera mig, men det skulle nog ha vart kul!

Silenos
0

www.grallsta.com Grällsta Ridcenter i Sala.

lisette
0

dessa har. dock en bit ifrån gbg

läs här

Sirocco
0

Tack så jättemkt för tipsen!

Kramar / Julia (=

Tusen
0

Fast om man inte vill konfirmera sig kan man väl åka på vanligt ridläger istället. Vem säger att man måste konfirmera sig över huvudtaget?

MangoMelon
0

Ja det kan ju bli lite tråkigt sen då man är äldre och vill gifta sig i kyrka, eller bli gudförälder.. Det kanske inte är saker som är speciellt aktuella för tillfället, men mn ångrar sig lätt längre fram i livet. Jag anser att man ska ta sin chans när man får den, det handlar ju inte om SÅ mycket tid egentligen.. Min mamma konfirmerade sig inte som ung, vilket hindrade henne från att bli gudmor till min kusin, vilket i sin tur ledde till att min kusin blev föräldralös då min moster gick bort. Hade mamma kunnat bli gudmoder vid dopet så hade min kusin haft ett hem, en älskad familj, nu bor hon i fosterhem och min mamma har ingen rätt till kontakt med henne.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

lisette
0

gudförälder (fadder) kan du bli ändå. och gifta dig får du med göra. jag vet själv för jag är både gift och gudmor åt min brorson. =)

sedan är det inte så att bara för att jag är gudmor till honom så får jag automatiskt vårdnaden om honom om något skulle hända min bror och hans sambo. det är något som socialen ser till, har inget med kyrkan att göra.

Sirocco
0

#5 Men jag vill ju ha mina presenter!! :P Hahah

Skriv gärna in flera ridkonfirmations ställen!

De ni skickat ligger lite för lågnt bort tyvärr! Helst ska de ligga nära Mölndal!

Kramar / Julia (=

Lorita
0

#6 för det räcker det att vara med i kyrkan, barn placeras där man tro dom får det bäst inte för att man är troende.

#8 konfimera sig det gör man för att man tror på något inte för att få pressenter.

//en som varken är med i svenska kyrkan eller konfirmerad

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Birke
0

#6 Man får vell gifta sig i kyrka även om man inte är konfirmera?

Lorita
0

#10 bara en av dom som gifter sig är med i svenskakyrkan så kan man gifta sig där.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Birke
0

#11 Ok

[LoveNasse]
0

ÅK INTE PÅ GRÄLLSTA DU KOMMER ÅNGRA DIG!!

MangoMelon
0

Åh ursäkta, visste inte att det var annorlunda i Sverige! Antog bara att det är så som det är här. Här måste båda parterna vara konfirmerade och höra till kyrkan för att få gifta sig där, samt för att bli fadder. Och här fungerar det även som så att om gudbarnets föräldrar går bort av någon orsak så ligger faddrarna längst upp på listan för vårdnaden.

Sirocco
0

Kan nån ge mig flera tips på olika ställen för RIDKONFIRMATION!

Det är liksom det tråden söker! ;P

Kan nån ge mig flera tips i närheten av Mölndal/Göteborg eller i!

Kramar / Julia (=

Tusen
0

"Åh ursäkta, visste inte att det var annorlunda i Sverige! Antog bara att det är så som det är här."

Måste bara få fråga vad menar du med detta? ".så som det är här.."

Var bor du då? Tycker det verkar som om du också bor i Sverige.

Zaphix
0

16: Står Finland på hennes profil. Glad

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

MangoMelon
0

#16 japp, jag bor i finland :)