ni med ensilage
på hur många dagar använder ni upp en bal?
hur många hästar har ni?
storlek på balen?
fri tillgång?

ca 1½ vecka ca 400kg…. (fast hösilage)

"samma" sak…

4 hästar ca 14 dagar.. hmm ca 300 kg tror jag..

5 stora rundbalar / vecka till 15 hästar = fri tillgång
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#3 låter lång tid på så lite hö…….?
Har ingen aning om hur stora balarna är.. Stora i alla fall. ;) Och det är väl ca 17 hästar i stallet som äter det tror jag. Men är osäker på hur lång tid det tar innan en är slut också.. Så det här var väl inte mycket till hjälp. Haha. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Dojo får 8 kg om dagen och Wilma får 11kg.. de får även varsit kilo hö på kvällen.. Jag lyckas inte trycka i dem mer just nu.. får se när det blir lite kallare.. ska kanske tilläggas att mina hästar får ganska mycket kraftfoder..
vad Carolas hästar får har jag inte i huvudet men har precis gjort ände på en bale som varade i ca 14 dagar..

jag har en bal på 400 kg ca 2 v på 4 ponnier .
Men antar att det nog är lite mkt hehe.
Ger kanonfint hösilage morgon 06 30
på dagen 14 00
och på kvällen 18 00

Tillägg…. på 3 ponnier är det ju.. den fjärde flyttade vi dit i helgen..:-)
Vi har c:a 200-250 kilos balar, dem räcker 5-7 dagar på 3 hästar, två ponnyer och en stor häst. Men dte är mkt hög torrsubstans 80 % så dte är himmla torrt.

6-7 dagar, 40kg/bal, en c-ponny. väldigt torrt de me.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

oj peppe, det varade ju länge ditt…

#12 ja han har jättemycket gräs i hagen, är inte igång till 100% och ingen energi går ju åt för värmens skull så allt lägger sig på magen. jag börjar bli en aning irriterad på vädret. Han är verkligen jättetjock nu…:S
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

5 dagar för en bal på 600 kg till 9 hästar/ponnyer. Ponnyerna har fri tillgång dygnet runt. Storhästarna har fri tillgång på dagtid, fodras sedan i box på kvällarna , den mängden går utöver balen i hagen.