Arrangerat hästslagsmål
Neywaz skickade mig denna länken…
Vidrigt hur de håller på ute i världen *morrr*
Dom släpper in ett sto till två hingstar och triggar dom till att slåss mer!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag mår illa…………..

Fy f*n….

Fy f*n så j***a vidrigt. Detta är ännu ett bevis på vad vidriga vi människor kan vara.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ja, jag fattar inte ens hur man kan få dessa ideér!?
Och sedan stå och hejja och säkert satsar de pengar också…

Självklart är det pengar inblandat…precis som hundslagsmålen så är det stora pengar med i bilden + prestige och respekt.

Vad gör dom? Slåss hingstarna eller? Kan inte se. Men det låter för jävligt. Som hundslagsmål nästan.
#6 Ser ut som hundslagsmål fast med hästar istället :'( Började lipa när jag såg den.. Hur kan man bara göra så mot djur?
Jo det är hingstslagsmål Gejsa, så som hundkampar och tuppkampar
och dom släpper då inn ett sto för att spora hingstarna till större insats och mer vold. FY FASAN!
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Usch vad otäckt. Vilket land är det då?
fyfaan vad sjukt

Finns det något vidrigare djur än människan? (Självklart inte alla)

allt för att tjäna pengar. helt sjukt…
gejsa, det ser ut att vara från asien.
kolla bara början..börja grina..fy faan
Det är hemskt hur världen ser ut idag.
det e hemskt när dom gör så med hundar o tuppar o allt vad det är….:(

GUD VAD HEMSKT!! att man gör så mot djur

Gejsa- jag tror det är från Mongoliet eller liknade.

Jaha, ja men där är dom väl rädda om sina hästar har jag för mig?

Får man se om dom skadar sig hästarna eller bryts det mitt i bara?
Ta alla människor som gör sådant, sätt de i en sådan "hage" eller vad man nu ska säga och låt dem känna hur det är.. :/
*censur* vad detta är hemskt.. :/

Håller med dig Juve. dom skulle få känna på det själva alla djurplågare. tvi på dom Allt för pengarna.

Ne usch :S fattar inte hur dom kan göra ngt sådant mot hästarna?! vissa människor borde faktiskt avlivas! (enligt min mening!)

uusch :/ ville inte ens se hela.. det va vidrigt!
En annan slags "Horse Fight", men denna var faktiskt lite kul.. :P
http://youtube.com/watch?v=I6zK_nvUME0
#24 Ja, den är rolig 

länkar åt juve ;) ^^

#24, den är ju gammal ;) :D ^^

#24 haha :p den där var faktiskt riktigt gullig och rolig :)

jävla idioter……..åh suck
#26 - IIIh.. Tack!! ;P Jamen alla kanske inte hade sett den.. ;P
Usch, det är hemskt. :( Så gjorde man faktiskt på Island för vääääldigt länge sen. På så sätt fick man fram de starkaste hingstarna, som man avlade på. Men trevligt är det inte..
Tyckte bättre om Juves horsefight. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#31 - Mmm.. Men det var lääääänge sedan!! Hahaha.. Snöbollskrig!! :D
Jag ville inte ens öppna länken….Fy f*n!
#32 Ja, jag sa ju det. Bara för att jag använde ett ä mindre än dig..:P Jag tycker faktiskt synd om hästarna som råkar ut för snön från trädet.. Burr vad vidrigt kallt det ska vara! >.<
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#34 - Ja, jag tyckte att det var viktigt att betona det.. Det var därför det fick bli ett till ä.. Din förklaring var inte tillräckligt tydlig.. ;P Fyra eller fem ä gör stor skillnad.. ;P ;P
Haha.. Som när man är ute och rider och får snö innanför jackan.. *ryser* ;)
Haha, den var rolig Juve! Hade inte sett den. Korta svansar pållarna hade bara..:|

Men vilka jävla CP-MÄNNISKOR!
Satan idioter!!!!!! åh….. 

Ursäkta, men vad f*n tänker man med då?? Hur j**la dum i huvudet rent ut sagt
får man va? Jag hatar människor som ser djur som ting och inte levande saker!! Man vet inte om man ska skrika eller stortjuta!
Jag mår illa!
Den där filmen som CBA länkar till är från Japan…

#19# Puttar upp min fråga.
#40 Om hästarna skadar sig är svårt att säga, kanske ser det bara värre ut än vad det är? Jag vet inte. Dem strider mot varandra, vilket är naturligt att göra som hingst med ston inblandade. Man får inte se om människorna bryter fighten, men jag skulle faktiskt gissa på att dem inte gör det. Jag tror det hela slutar när en hingst ger upp. Bryter dem mitt i så kan dem ju svårt avgöra vem som är "vinnaren". Men det är hemskt att se.

#39 Same same but different :o)
#42 jo jag vet…suck….

#41 det är inte alls naturligt, här kan ingen häst ge upp och komma ifrån i naturen så kan en ge upp och i naturen så kan flera hingstar leva i en flock utan att slåss. Framförallt vi ber dom skada varandra för det mänskliga "nöjets" skull i naturen så är det naturen lagar som gäller inte mänskliga plånböcker, för mig är detta djurplågeri och inget annat
VIDRIGT!!!
Har sett detta förr och vet att det förekommer. Tyvärr är detta vanligt förekommande i asiatiska länder och deras kultur. Finns säkerligen på fler ställen där hästen ingår starkt i kulturen. Tror tyvärr att det därför är mkt svårtstoppat.
Givetvis ska allt göras för att stoppa häst-, hund- och tuppfighter!
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Jag kommer ta upp två aspekter av det här…..
Fröst och främst så ser ajg 2 urkrafter dundra ihopa mot varandra, jag akn inte emr än beundra styrkan och det raseri hästarna uttrycker mot varanadra. Jag ser gärna på två hästar som slåss, MEN, det ska vara i det fria (eller åtminstonne i hagen) utan att folk satsar pengar på den enes fall.
Sen så tror jag att ni överreagerar litet. att itne ens titta p åfilmen är att itne ta sitt ansvar kan jag tycka. För om du inte har sett den så hur kan du då veta emd säkerhet att det är något du föraktar? Jag såg den här filmen där terroristerna skar halsen av en amerikanare för några år sedan, jag såg den för att själv kunna bilda mig en uppfattning. hur kan man ta avstånd från något om man itne har sett/hört vad det är man tar avstånd ifrån?
I många kulturer har det vart kotym att låta djur och mäsnniskor slåss mot varandra (hingstehetsningarna på island, björnhetsningar och colloseums gladiatorarena)
I norden hade vi under bronsålder och vikingatid hingsthetsningar, där jag ahr hört det ryktas om att hingstarna skoddes även med skor med piggar framtill så när hingstarnas hovar träffade så revs sår upp, hurvida detta är sant elelr vilda hopdiktningar vet jag itne, men jag hoppas innerligt att det bara är påhitt för ananrs borde man ju ha hittat sådana hästskor tycker jag.
Hingsthetsningarna var stora publikmagneter och oftast så offrades den häst som förlorade striden till gudarna, och antingen sänktes kroppen i en damm elelr så hängdes hästen upp i ett stort träd, där den fick hänga och ruttna som offer åt gudarna. vissa hästar hängdes trioligtvis levande som stora praktoffer till Oden. Likaså hängdes trälar och krigsfångar levande som offer åt Gudarna.
Men sen om man tittar på själva hetsningen här, så ser man ofta att hingstarna går ner på knä, nästan oftare än dom reser sig på bakbenen, och att dom sedan också hugger efter varandras has-senor och förösker bita över nacken på varandra…..
Jag tycker det är intressant, men det ska ll ske under fria former i naturen och inte provceras fram för mänsklligt nöje…..
Tuppfighter tyckler jag inte om, jag har aldrig sett en på riktigt men har talat emd en man från turkiet som födde upp o tävlade sina tuppar, o det han berättade väckte dels en blodstörst men också vämjelse och avsky…. Visste ni att dom ibland skär av sporren som är den vasse delen på foten så att säga, och ersätter den med en slipad metallbit?
På medletiden var björnhetsning stundom populärt, då tog dom in en björn i en arena och kedjade denna till marken med lång kätting, och sedan släppte dom in jakthundar som attackerade djuret och bet o hade sig tills björnen dog eller kollapsade av utmattning…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.